Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D4 15 3.0TDI ] Problem z doładowaniem  
Autor Wiadomość
FBBBT 

Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Filip
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 31 Sie 2013
Posty: 31
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2021-10-20, 22:21   [D4 15 3.0TDI ] Problem z doładowaniem

Witam,
Od dłuższego czasu w swojej A8 3.0 TDi CTBD 2017r mam problem z przyspieszeniem. Pierwszy raz odczułem to po pojechaniu z autem do ASO na naprawę gwarancyjną przy okazji której zostało wgrane oprogramowanie miało za zadanie zmniejszać ilość tlenków azotu w spalinach. Po wgraniu tego oprogramowania auto dużo gorzej zaczęło jeździć. Skusiłem się na chipa w celu poprawienia osiągów, faktycznie poprawiły się jednak samochód mimo tego dalej jest kiepski w zakresie obrotów silnika pomiędzy 1500-2000. W trakcie przyspieszania sterownik wymaga ciśnienia doładowania 1,6 bar a uzyskuje jedynie 1,0 bar. Po wejściu powyżej 2000 obr/min auto pięknie przyspiesza i uzyskuje wymagane 1.6 bar. Co zostało zauważone podczas chip tuningu? Stosunkowo duże przeciwciśnienie mogące świadczyć o przytkanym już filtrze DPF (przebieg 104.000 km). Jeżeli tak to co mogło być przyczyną przytkania i czego akurat stało się to po wgraniu oprogramowania przez ASO. Dodam tylko że nie wywala żadnych błędów wszystko jest ok. Spotkał się ktoś z czymś podobnym? Jakieś porady gdzie szukać problemu z doładowaniem w zakresie 1500-2000?
Pozdrawiam
 
 
Bartiq7 

Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Auto
Zasilanie: ON
Imię: Bartłomiej
Jeżdzę: A8 D4
Dołączył: 19 Mar 2018
Posty: 4
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2021-10-28, 12:00   

witam, mam to samo w D4 4.2 tdi\
auto na zimnym silniku przyspiesza pieknie, po osiągnięciu tem 65* muli do 2000 obr, nie reaguje na gaz a po przekroczeniu 2tys obrotów jest szarpnięcie i przyspiesza normalnie. Do tego okopcone są na czarno wydechy.
Pod czas jazdy nie ma błędów, ale przy sprawdzaniu wyszedł błąd doładowania turbo.
Mechanik stwierdził, że jest problem z sterownikiem turbiny oraz że mieszanka nie jest przepalona stąd czarny nalot.
Dziwne, że to wszystko dzieje się dopiero po zagrzaniu motora. Czy ktos może to potwierdzić?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.