|
Autor |
Wiadomość |
damian90_15
Użytkownik
Rocznik: 2013
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: D4
Dołączył: 04 Gru 2016 Posty: 4 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-04-21, 10:38 [D4 ALL
] Który silnik benzynowy w D4 4.0 TFSI
|
|
|
Zdecydowałem się na zakup A8 z silnikiem 4.0 TFSI został silnik
Jaka jest różnica między silnikami o mocy 435km a 420km?
Który lepszy? mniej awaryjny? Tańszy w eksploatacji?
Jaka jest jeszcze różnica między wersją przed lift a po lift poza oczywistymi zmianami wizualnymi i lampami Matrix?
Z góry dziękuję za pomoc! |
|
|
|
|
|
|
|
greg26
Moje A8
Rocznik: 1993
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Martin
Jeżdzę: VW
Pomógł: 9 razy Wiek: 34 Dołączył: 11 Lut 2010 Posty: 385 Skąd: GA
|
Wysłany: 2017-04-27, 20:17
|
|
|
A dlaczego nie S8?Silnik ten sam,100 koni więcej,S8 zazwyczaj są lepiej wyposażone,spalanie takie same co w zwykłej A8 4.0.Tutaj masz linka i kilka informacji o tym silniku:
http://www.spalacz.pl/audi-s8-chcialbym-miec |
|
|
|
|
|
|
|
damian90_15
Użytkownik
Rocznik: 2013
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: D4
Dołączył: 04 Gru 2016 Posty: 4 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-04-29, 12:46
|
|
|
Zastanawiałem się nad tym, ale z tego co się zorientowałem koszty eksploatacyjne poza spalaniem są sporo wyższe.
Mówię tu o zawieszeniu, hamulcach i samym zużyciu silnika czy skrzyni; 420km mi wystarczy wiec nie wiem czy jest sens wybierać S8.
No i dopłacić trzeba ok 40 tyś do rocznika ok 2013 |
|
|
|
|
greg26
Moje A8
Rocznik: 1993
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Martin
Jeżdzę: VW
Pomógł: 9 razy Wiek: 34 Dołączył: 11 Lut 2010 Posty: 385 Skąd: GA
|
Wysłany: 2017-04-30, 00:13
|
|
|
Ja kupiłem niedawno S8 2012/13r i jestem póki co zadowolony.Hamulców ceramicznych nie mam więc koszty te same co w zwykłej A8.Co do zużycia silnika i skrzyni to nie do końca się z Tobą zgodzę - zależy jak użytkujesz auto.S8 ma taki nadmiar mocy,że nie przekraczając 2000 tyś.obrotów da się jeździć bardzo dynamicznie bez wkręcania go na wysokie obroty- oszczędzasz silnik i skrzynię.Rożnica w cenie auta wynika z jego wyposażenia - S8 są lepiej wyposażone,więc kosztują odpowiednio więcej.
Moja jest autem typowo weekendowym -na tygodniu praktycznie nie eksploatowana - więc myślę,że zawieszenie spokojnie wytrzyma kilka lat ( rocznie zrobię nią 10-15 tyś.km max).
Ja na twoim miejscu skupiłbym się na innym aspekcie a mianowicie na w miarę niskim przebiegu(wymiany oleju co 30 tyś km skracają żywotność silnika-większość aut jest niestety tak serwisowana) i kto przed tobą użytkował auto i w jaki sposób.
Osobiście jeśli byłbym na twoim miejscu i nie chciał S8 to zdecydowanie wybrałbym 4.2 tdi - najlepszy silnik do tego auta. |
|
|
|
|
|
|
|
damian90_15
Użytkownik
Rocznik: 2013
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: D4
Dołączył: 04 Gru 2016 Posty: 4 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-05-10, 13:13
|
|
|
Ceramiki też nie kupie bo dobra jest tylko na tor.
Co do zużycia silnika i skrzyni to jednak mam odmienne zdanie. Gdyż to samo można powiedzieć przy mocy 435km, że jest na tyle dużo że auta się nie "pałuje". No ale moc, moment jest większy więc zużycie też większe.
Z przebiegiem to się zgadam też szukam auta do ok 60 tyś. A TDI nie chcę gdyż mają duże przebiegi a będzie to tak samo jak u Ciebie auto okazjonalne wiec nie szukam oszczędności w paliwie.
Mówisz o różnicy w wyposażeniu. Co masz na myśli? Że S8 wybierają kupcy z większą skarbonką i biorą więcej wyposażenia? Bo co jest w standardzie w S8 czego nie ma w A8 poza innymi fotelami? |
|
|
|
|
greg26
Moje A8
Rocznik: 1993
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Martin
Jeżdzę: VW
Pomógł: 9 razy Wiek: 34 Dołączył: 11 Lut 2010 Posty: 385 Skąd: GA
|
Wysłany: 2017-06-01, 14:08
|
|
|
damian90_15 napisał/a: | Mówisz o różnicy w wyposażeniu. Co masz na myśli? Że S8 wybierają kupcy z większą skarbonką i biorą więcej wyposażenia? Bo co jest w standardzie w S8 czego nie ma w A8 poza innymi fotelami? | Dokładnie- biorą więcej wyposażenia.
Sam niedawno byłem zainteresowany zakupem nowego Volvo S90 i okazuje się,że moja 15 letnia D3-ka jest lepiej wyposażona od takiego "golasa". Za wszystko musisz dopłacać i to grubo.Przemyślałem sobie wszystko i stwierdziłem,że zamiast nowej (4 cylindrowej)kosiarki wolę zostać przy kilkuletnim audi.To samo tyczy się A8/S8.Jeden klient kupi takie auto w opcji 3.0tdi w cenie 350 tyś.pln a inny kupi s8 -zabuli 550 tyś pln i weźmie więcej wyposażenia tyle w temacie. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |