Autor |
Wiadomość |
Motostacja
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Wiek: 33 Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 1048 Skąd: Motostacja
|
Wysłany: 2018-01-02, 19:01 Dobry prostownik oraz żaba do auta - jaki/jaka ?
|
|
|
Stoję przed kolejnym dylematem, zabrałem się trochę za doposażanie swojego garażu marzeń no i chciałbym zakupić sobie lepszy prostownik. Obecnie mam taki najprostszy z Castoramy za 50-70 zł bez żadnych regulacji itp.
Zdarzyło mi się już jedno takie gówienko usmażyć 2 lata temu kiedy to odpaliłem zapłon w D3 z podłączonym prostownikiem. Nie wspomnę już o kilku spalonych bezpiecznikach.
Pytanie do was, co polecicie do użytku sporadycznego w miarę kompaktowego z pełną gamą funkcji czyli, praca przy aucie na zapłonie kiedy aku jest słabe, rozruch z prostownika, jakieś inne funkcje może są przydatne na które warto zwrócić uwagę ?
Szczerze na elektryce zbytnio się nie znam raczej podstawy posługiwania się miernikiem itp. więc proszę was o wskazówki na co zwrócić uwagę, jakie funkcje są przydatne itp. Ostatnio A6 spaliła mi 2 bezpieczniki w tym moim małym prostowniku, stała długo, a ja bawiłem się MMi no i byłem zmuszony ją podłączyć po włączeniu świateł Full led lub MMi prostownik przepalał bezpiecznik.
Następne pytanie aby nie zakładać kolejnego tematu to jaką żabę nisko profilową polecacie, również obecnie mam jakąś by Castorama, jednak ona dogorewa rozlatuje się i nie trzyma ciśnienia opada powoli. Chciałbym niskoprofilową gdyż np. do mojej Ex D3 po obniżeniu nie mieściła się pod próg i trzeba było ręką podnieść auto lub podlewarować z tyłu klasycznym lewarkiem. |
|
|
|
|
|
|
|
Inter32
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Cze 2010 Posty: 233 Skąd: Wyszków
|
|
|
|
|
|
|
|
VAGowner
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy Wiek: 55 Dołączył: 12 Sty 2016 Posty: 483 Skąd: zachodniopomorskie
|
Wysłany: 2018-01-02, 20:35
|
|
|
Prostownik do sporadycznego podładowywania akumulatora - coś niedrogiego
Ładowałem nim akumulatory kwasowe od 45 do 88 Ah i dawał radę. Podniosłem na nim nawet akumulator z UPS-a, na którym inne prostowniki nie dawały rady.
Do mocniejszych zadań używam mocniejszego prostownika transformatorowego, kupionego ponad 20 lat temu na targowisku "od Ruskich" (fotki nie mam pod ręką - stoi u mojego taty w garażu).
Jeżeli ma to jednak być coś "z kopem" - nawet do uruchamiania to trzeba poszukać solidny sprzęt. |
_________________
|
|
|
|
|
Motostacja
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Wiek: 33 Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 1048 Skąd: Motostacja
|
Wysłany: 2018-01-03, 10:04
|
|
|
Generalnie szukam porządnych narzędzi na lata co za tym idzie cena takiego prostownika nie jest zbytnio istotna, zależy mi na możliwości pracy przy aucie na podłączonym prostowniku. Uruchamianiu auta z prostownika. No i aby nie była to szafa. Cena może być kilka stów grunt aby był to trwały sprzęt z regulacja. |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
|
|
|
|
VAGowner
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy Wiek: 55 Dołączył: 12 Sty 2016 Posty: 483 Skąd: zachodniopomorskie
|
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6726 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2018-01-04, 07:38
|
|
|
Ja kupiłem ładowarkę Bosch C3 i jest całkiem spoko. Jedynie ma trudności z podejściem do akumulatorów rozładowanych do 0 Dzisiaj wybrałbym Bosch C7 bo podobno ma możliwość manualnego wybrania co się ładuje a w C3 sama rozpoznaje (stąd problem jak aku jest całkiem rozładowane) |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2018-01-04, 10:08
|
|
|
polecam prostownik firmy SEMI ELEKTRONIK
https://semi.com.pl/
https://semi.com.pl/sklep/
Od 2 lat posiadam ten model i jestem bardzo zadowolony
https://semi.com.pl/produkt/msw-12-15/
Na wyświetlaczu ustawiasz sobie pojemność aku (wtedy procek prostownika wie jakim max prądem może ładować), oczywiście opcje i wszystkie dostępne bajery jak zamiana biegunów, ładowanie kwasiaka a żelowca (AGM - przyda się przy D4) z uwagi na inne napięcie ładowania , odpalanie, podtrzymanie, monitorowanie aku jak spadnie napięcie zaczyna ponownie ładować.... wszystko w auto idiotoodporne
świetni produkt !
raftor napisał/a: | Generalnie szukam porządnych narzędzi na lata co za tym idzie cena takiego prostownika nie jest zbytnio istotna, zależy mi na możliwości pracy przy aucie na podłączonym prostowniku. Uruchamianiu auta z prostownika. No i aby nie była to szafa. Cena może być kilka stów grunt aby był to trwały sprzęt z regulacja. |
Polecam w 100% ten prostownik - naprawdę świetny produkt. |
|
|
|
|
|
|
|
Motostacja
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Wiek: 33 Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 1048 Skąd: Motostacja
|
Wysłany: 2018-01-04, 18:06
|
|
|
Dziękuje bardzo Panowie za udział w dyskusji, bardzo pomocne linki, pomagajki poszły |
_________________ Części samochodowe online - Motostacja |
|
|
|
|
Pepek
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Dołączył: 29 Maj 2016 Posty: 537 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2018-01-05, 19:11
|
|
|
Jeśli nie masz zakładu wulkanizacji tylko czasem coś sobie dłubiesz to polecam https://mar-pol.sklep.pl/pl/p/ZABA-PODNOSNIK-NISKOPROFILOWY-2.5-T-KARTON/347 przy czym może być pod jakimkolwiek innym brandem.
Prostowniki mam dwa. Jeden jakiś stary polski. Teoretycznie był 8A a praktycznie auto na nim odpalałem (litrowe ale zawsze). Poległ na D2 jak padł aku a ja zapuściłem prąd na auto. Jak się okazało spaliło jedną diodę. Po wymianie na chłodzony 50A zintegrowany mostek hula dalej. Drugi mam Variant ACEPM 06,5. Główna zaleta to już chłodzony mostek i trafo toriod.
Generalnie zapomnij że auto a zwłaszcza D3 odpalisz z prostownika. Tu jedynie booster i to nie taki za trzy stówki. Jeszcze pozostaje kwestia jaki masz akumulator. Jak zwykłą kwasówkę to cokolwiek będzie dobre, byle było ciężkie (tj. żeby był tam klasyczny transformator i mostek a nie przetwornice). Jak coś w stylu Futury to jedynie prostownik z regulacją prądu ładowania.
Odnośnie samego boostera, jeśli masz migomat na trafie to z niego też można odpalić auto, ale po pierwsze nie każdym tak z biegu a po drugie jak nigdy tego nie robiłeś to się nawet za to nie bierz. |
_________________ Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
|
|
|
LUKAS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi A8 D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 41 Dołączył: 05 Paź 2011 Posty: 303 Skąd: Ełk / Warszawa
|
Wysłany: 2018-01-05, 21:08
|
|
|
Prześledziłem rynek gdy kupowałem i wybór padł na CTEC MXS5
I chwalę bo akumulator 110Ah ładuje fajnie, zero problemów przy podłączeniu na aucie na podtrzymanie. |
_________________
|
|
|
|
|
Driv33r
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: ON
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 34 Dołączył: 19 Gru 2013 Posty: 99 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 2018-01-18, 12:36
|
|
|
LUKAS napisał/a: | Prześledziłem rynek gdy kupowałem i wybór padł na CTEC MXS5
I chwalę bo akumulator 110Ah ładuje fajnie, zero problemów przy podłączeniu na aucie na podtrzymanie. |
Oczywiście ze tylko CTEK Laureat wszystkich nagród Profesjonalny sprzęt za niewygórowane piniążki !! |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2018-01-18, 23:06
|
|
|
drago_o napisał/a: | Ja kupiłem ładowarkę Bosch C3 i jest całkiem spoko. Jedynie ma trudności z podejściem do akumulatorów rozładowanych do 0 Dzisiaj wybrałbym Bosch C7 bo podobno ma możliwość manualnego wybrania co się ładuje a w C3 sama rozpoznaje (stąd problem jak aku jest całkiem rozładowane) |
Niestety, zawiodę cię - m.in. mam również Bosch C7 i niestety ten również słabo sobie radzi z padniętymi akumulatorami.
Jak elektronika nie rozpozna podpiętego akumulatora, a z padniętymi jednostkami tak właśnie bywa, to prostownik nawet nie podejmie próby jego ładowania
Nic chyba nie zastąpi dużej stacji z manualnym wyborem prądu ładowania. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2018-01-18, 23:37
|
|
|
W firmie mamy MXS 3.8 i MXS 25CE, ta druga postawi na nogi chyba każdy padnięty akumulator natomiast ta mała popierdółka to raczej do domowego użytku, kiepsko też sobie radzi z akumulatorami o dużych pojemnościach. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6726 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2018-01-19, 06:40
|
|
|
FOSS napisał/a: | drago_o napisał/a: | Ja kupiłem ładowarkę Bosch C3 i jest całkiem spoko. Jedynie ma trudności z podejściem do akumulatorów rozładowanych do 0 Dzisiaj wybrałbym Bosch C7 bo podobno ma możliwość manualnego wybrania co się ładuje a w C3 sama rozpoznaje (stąd problem jak aku jest całkiem rozładowane) |
Niestety, zawiodę cię - m.in. mam również Bosch C7 i niestety ten również słabo sobie radzi z padniętymi akumulatorami.
Jak elektronika nie rozpozna podpiętego akumulatora, a z padniętymi jednostkami tak właśnie bywa, to prostownik nawet nie podejmie próby jego ładowania
Nic chyba nie zastąpi dużej stacji z manualnym wyborem prądu ładowania. |
To mnie zmartwiłeś bo na necie podawali właśnie to jako główną różnicę, poza pradem ładowania, że można wymusić manualnie tryb ładowania. W takim razie to też już nie będzie mój kolejny wybór |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|