Autor |
Wiadomość |
Deviltry
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mieszko
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 39 Dołączył: 04 Lut 2016 Posty: 0 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2017-06-04, 17:35 Dzwon w tylne koło a uszkodzenie napędu
|
|
|
Panowie mam pytanie, bo chciałbym odstawić auto do naprawy a niekoniecznie wiem gdzie. Auto przyjęło dzwona w tylne prawe kolo. O tyle fartownie, że centralnie w oponę. Pękła zwrotnica i na oko widać wykrzywione mocowanie na wózku. Tak czy inaczej kolo jest troszkę cofnięte do tylu i ucieka do zewnątrz. Wahacze mogą być zgiete aczkolwiek nawet jeśli to nie jakoś widocznie na pierwszy rzut oka pytanie moje jest następujące bo trochę znajomy mechanik mnie nastraszyl iż oczywiście trzeba sprawdzić czy nie są rozwalone/przesunięte gniazda do mocowania wózka to jeśli tak się stanie i będzie nawet 2mm różnicy to poleci napęd. Czy jest to uzasadnione? Chodzi o to, że mam zamiar oddać auto do sprawdzenia na ramę ale w zasadzie każdy warsztat oferuje metodę manualna czyli cyrklem a nie komputerowo. Czy to wystarczy aby wykryć ewentualne zagrożenia dla napędu? moim skromnym zdaniem wymiana całego tylnego zawieszenia + ustawienia kątów załatwi sprawę ale dla świętego spokoju wole zapytać co by było gdyby coś tam minimalnie się ruszyło dzięki za podpowiedzi. |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2017-06-04, 21:53
|
|
|
Wstaw do ASO Audi i przestań przejmować się kolizją ...no chyba że sam rozwaliłeś |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
Deviltry
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mieszko
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 39 Dołączył: 04 Lut 2016 Posty: 0 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2017-06-05, 07:16
|
|
|
Tak uczyniłem oczywiście ale wyszło ze musiałbym dopłacić 5tyś także raczej chodzi mi o odpowiedz na pytanie czy sprawdzenie na zwykłej ramie wystarczy. |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2017-06-05, 11:56
|
|
|
Doplacic do czego? ...bo nie bardzo rozumiem |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
Deviltry
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mieszko
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 39 Dołączył: 04 Lut 2016 Posty: 0 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2017-06-05, 13:08
|
|
|
Kolego do ubezpieczalni. Bo było to na pograniczu całki i wypłacili 21700 a ASO wyceniło naprawę na 27000 z groszami. Czy ktoś mógłby się wypowiedzieć odnośnie metody sprawdzania geometrii ramy czyli sedna tematu? |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2017-06-05, 20:01
|
|
|
W ASO mają specjalne konstrukcje/stelaże do takich operacji, umów się na termin i niech Ci sprawdzą ...w czym problem ?! |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
Deviltry
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mieszko
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 39 Dołączył: 04 Lut 2016 Posty: 0 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2017-06-05, 21:27
|
|
|
Ok zadzwonię do ASO i zapytam czy maja a jeśli tak to się umówie. A odnośnie wpływu na napęd? |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2017-06-06, 20:26
|
|
|
Deviltry napisał/a: | A odnośnie wpływu na napęd? | Moim zdaniem żadnego wpływu nie będzie. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2017-06-06, 22:35 Re: Dzwon w tylne koło a uszkodzenie napędu
|
|
|
Deviltry napisał/a: | ... pytanie moje jest następujące bo trochę znajomy mechanik mnie nastraszyl iż oczywiście trzeba sprawdzić czy nie są rozwalone/przesunięte gniazda do mocowania wózka to jeśli tak się stanie i będzie nawet 2mm różnicy to poleci napęd. Czy jest to uzasadnione? |
A moim zdaniem obawy mogą być uzasadnione.
Generalnie warto sprawdzić czy wymiary ramy nośnej podwozia/nadwozia zostały zachowane i czy sanie (rama pomocnicza) tylnego zawieszenia i napędu jest na swoim miejscu.
Jeżeli tylny zawias będzie przestawiony to owszem, istnieje ryzyko np. uszkodzenia skrzyni biegów z czym spotkałem się kiedyś osobiście.
Inna sprawa, że strzał w koło nie musi od razu oznaczać przestawionej ramy nośnej.
Jakiś czas temu robiłem RS6C6 po strzale w tylne koło. Tylne koła stały krzywo na tyle, że jazda nim nie była możliwa ale na samochodzie nie widać było nawet co dokładnie uległo uszkodzeniu.
Nie bawiąc się w półśrodki zmieniłem w całości cały kompletny tylny zawias z saniami i tylnym dyfrem i wszystko wróciło do normy.
Geometrię przeszedł bez problemu i śmiga już 2 miesiące i nic się nie dzieje |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|