Autor |
Wiadomość |
mariuszjp100
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: mariusz
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 35 Dołączył: 07 Lis 2012 Posty: 154 Skąd: Nowy Sacz
|
Wysłany: 2014-01-05, 20:59
|
|
|
Raz juz bylem i na jednej wyszlo ze prawy do wymiany pojechalem na inna to oba mialy po 70 % dziwne znajomy mechanik tlumaczy mi to tym ze starsze stacje diagnostyczne nie biora pod uwage sily docicku kola do podloza a te nowoczesne biora pod uwage i dlatego sa lepsze czy to prawda? |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-01-05, 21:07
|
|
|
Reklamacja powinna być przyjęta.
Mój przykład: Założyłem do A4 komplet wahaczy firmy ruvil ( coś takiego ) jako że na warsztacie zakładaliśmy zazwyczaj te z gwarancją na rok czasu do A6, passatów itd.
oczywiście nikt przez rok nie przyjeżdżał przez co stwierdziłem że wsadzę ten komplet do siebie. Śmigałem w ten czas na taksówce więc robiłem ogromne ilości kilometrów rzędu 5 tyś miesięcznie. Zwykły śmiertelnik nie jest zazwyczaj w stanie zrobić rocznie tyle so ja w 3, 4 miesiące. Zestaw założony 18,10,2011r przy przebiegu 305321 km, skręcone książkowo i ...
przegląd 24.01.2012 przebieg 323200 km zawieszenie ok
1,05,2012 zauważenie skrzypienia jednego wahacza.
10,05,2012 340700 reklamacja obu dolnych prostych wahaczy. Zobaczymy co ma być to będzie. Oczywiście wiązało się to z tym że musiałem kupić 2 nowe i te reklamować. Zakupiłem 2 za 250zł. Tego samego miesiąca zszedłem z taksówki i zacząłem jeździć jak normalny człowiek około 30 km dziennie.
Reklamacja została uwzględniona i dostałem na wymianę 2 wahacze.
W listopadzie 2012r poleciały obie końcówki drążków kierowniczych niestety wymiana już na własny koszt ze względu na to że skończył okres gwarancyjny przy przebiegu 345 tyś km
Ostatnio zawieszenie sprawdzane i ma się dobrze ale nie pamiętam jaki ma przebieg teraz. Musiał bym zerknąć.
Więc reasumując skoro jest gwarancja i nam się należy to trzeba z niej skorzystać, a jak warsztat nie chce przyjąć reklamacji to jest coś nie tak.
Edit.
Obecnie A4 ma 365761 km |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
Ostatnio zmieniony przez ernesto 2014-01-06, 01:31, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
mariuszjp100
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: mariusz
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 35 Dołączył: 07 Lis 2012 Posty: 154 Skąd: Nowy Sacz
|
Wysłany: 2014-01-05, 21:15
|
|
|
no to podjade do tego warsztatu i pogadam z nimi co o tym sadza a jak mi powiedza za nie ma reklamacji ? |
|
|
|
|
Hjeniu
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: d2
Pomógł: 6 razy Dołączył: 23 Gru 2013 Posty: 105 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-01-05, 21:22
|
|
|
Jeśli masz na to fakturę i części były również kupowane u nich to jest ustawowy rok gwarancji
Odmowa uznania gwarancji wymaga formy pisemnej
Możesz nawet się nie fatygować jeśli
1. Nie masz rachunku
2. Części przywiozłeś sam |
|
|
|
|
|
|
|
mariuszjp100
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: mariusz
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 35 Dołączył: 07 Lis 2012 Posty: 154 Skąd: Nowy Sacz
|
Wysłany: 2014-01-05, 21:37
|
|
|
Mam rachunek na to i części oni mi zamawiali. A jeśli odmówią mi to co mogę zrobić?
Np. powiedzą ze nie ma gwarancji? |
|
|
|
|
Hjeniu
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: d2
Pomógł: 6 razy Dołączył: 23 Gru 2013 Posty: 105 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-01-05, 22:33
|
|
|
zgłosić sprawę do UOKIK założyć sprawę sądową itp itd. Niestety ze względu na kulawość naszego prawa w momencie gdy fachowiec każe się nam w dupę pocałować 90% ludzi odpada w przedbiegach olewając sprawę ciepłym moczem.
Czyli raczej długo i upierdliwie |
|
|
|
|
|
|
|
mariuszjp100
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: mariusz
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 35 Dołączył: 07 Lis 2012 Posty: 154 Skąd: Nowy Sacz
|
Wysłany: 2014-01-05, 22:40
|
|
|
aha to jeśli się nie zgodzą to powiem żeby na piśmie mi wystawili z jakiego powodu nie chcą złożyć u producenta reklamacji? Dzięki za info bo moim zdaniem płacąc tyle pieniędzy gwarancja powinna być . |
|
|
|
|
Pietrówa
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 1.9
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Piotrek
Jeżdzę: Audi 80 Cabrio
Dołączył: 27 Gru 2013 Posty: 9 Skąd: Ząbki
|
Wysłany: 2014-01-05, 23:11
|
|
|
Witam.
Może najpierw sprawa kluczowa. Nie istnieje w prawie takie coś jak gwarancja.
Gwarancja to sztuczny wymysł handlowy, który notabene bardzo mocno zakorzenił się w naszym życiu i towarzyszy nam przy każdej transakcji. Jeżeli w regulaminie gwarancji jest napisane, że klient może zareklamować towar tylko w różowej kiecce baletnicy to aby skorzystać z gwarancji musi mieć taką kieckę.
To co każdy z nas, czyli konsumentów ma to "zgodność towaru z umową". W tym przypadku konsumentów chroni USTAWA z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej (...) i w niej są zapisy które chronią Ciebie czyli konsumenta.
Pomoc osób trzecich czyli np.: UOKIK. UOKIK nie kiwnie palcem, i wcale nie dla tego, że ich nie interesuje Twoja sprawa tylko dlatego, że UOKIK zajmuje się sprawami globalnymi a nie pojedynczymi, np.: operator telekomunikacyjny wprowadzi zakazany zapis do umowy i "oszuka" parę tysięcy osób. Nie znaczy to wcale, że nie uzyskasz pomocy. Uzyskasz ją na 100 % ale z innego szczebla, czyli od Rzecznika Konsumenta, czy to powiatowego czy miejskiego, na pewno trafisz do odpowiedniego. On w Twoi imieniu będzie kontaktował się z warsztatem.
W chwili obecnej każdy z nas może wróżyć z fusów co będzie dalej. Osobiście uważam, że powinieneś pojechać do warsztatu i najnormalniej w świecie z nimi porozmawiać. Przygotuj się na obronę przed argumentami, że wjechałeś w dziurę i że rozwaliłeś zawieszenie przez swoje niedbalstwo, lub że jeździłeś po dziurawych drogach.
Obstawiam, że możesz również usłyszeć, że nie ma problemu, zareklamujemy wahacze w Pana imieniu ale to będzie trwało 2 miesiące (musimy wysłać do producenta) i auto będzie musiało u nas stać.
Zadzwoń we wtorek do rzecznika konsumenta i dowiedz się jakie prawa Ci przysługują oraz jakie obowiązki ciążą na usługodawcy.
W skrócie. Jak warsztat jest OK to wydaje mi się, że nie będziesz miał najmniejszych problemów z załatwieniem sprawy.
Powodzenia. |
|
|
|
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2014-01-05, 23:19
|
|
|
Pietrówa napisał/a: | Może najpierw sprawa kluczowa. Nie istnieje w prawie takie coś jak gwarancja. |
Prawda, już w innym temacie o tym wspominałem.
Pietrówa napisał/a: | To co każdy z nas, czyli konsumentów ma to "zgodność towaru z umową". | i z tego tytułu należy reklamować, obarcza to sprzedawcę części. Najlepiej jak odmówi to złożyć reklamację na piśmie.
Pietrówa napisał/a: | dowiedz się jakie prawa Ci przysługują oraz jakie obowiązki ciążą na usługodawcy. |
W ciągu 14 dni musi odpowiedzieć na reklamację i ewentualnie podać termin w którym zostanie załatwiona. |
|
|
|
|
mariuszjp100
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: mariusz
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 35 Dołączył: 07 Lis 2012 Posty: 154 Skąd: Nowy Sacz
|
Wysłany: 2014-01-05, 23:38
|
|
|
ok to zadzwonię do Rzecznika Praw konsumenta i zapytam .Potem podjadę do warsztatu i zobaczę co powiedzą bo w dniu kiedy naprawiałem to zawieszenie pytałem o gwarancje i powiedzieli mi ze raczej nie ma. A mogę żądać jakiegoś potwierdzenia ze oni wyślą reklamacje do producenta i jego odpowiedz bo mogą powiedzieć ze wysłali i potem ze to z mojej winy a skąd będę wiedział ze to prawda muszę mieć to na piśmie. Miałem już raz taka sytuacje w innym samochodzie kopiłem przekaźnik od kierunkowskazów założyłem prze sklepem i nie działał wróciłem do sklepu a oni mi mówią ze gwarancji nie ma na części elektryczne a kosztowało to 180zl i protokół reklamacyjny zaczął pisać i ze uszkodzony podczas użytkowania a ja do niego ze nie używałem go tylko podłączyłem i sam to napisałem i po trzech tygodniach okazało się ze był uszkodzony od nowości. Wiec o zawieszenie tez powalczę. |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-01-08, 21:25
|
|
|
mi to się wydaje że kupili jakiś tanie i dlatego padło |
|
|
|
|
|