Autor |
Wiadomość |
superheroo
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: a6 c6
Wiek: 39 Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 33 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2014-05-13, 15:55 [A6C6 04 4.2V8 PB ] Falujace obroty, rozrząd
|
|
|
Witam, od kilku miesięcy faluja mi obroty zarówno przy przyspieszania jak i przy stałej prędkości lecz tylko w zakresie między 1000-2000 obr/min. Dodatkowo slychac przy rozruchu stukot przez 2 sec nawet jeśli auto zgasze i odpale po minucie. Po podpieciu błędów brak. Juz wychodziłem z siebie aż do dzisiaj. Mechanik zdiagnozowal po całym dniu sprawdzania spadek ciśnienia oleju przy rozruchu i pod obciążeniem w czasie jazdy. Sprawdzał sprawdzał i winowajca okazało się koło zmiany faz rozrządu. Mam nadzieje ze ma rację.
I teraz moje pytanie. Koszt koła w aso 1700, wymiana (potrzebne jest wyjęcie silnika) 1000zl i przy okazji radzi wymienić olej.
Koła są dwa ale źle jest tylko jedno, czy warto wymieniać profilaktycznie drugie czy zaryzykować i co myślicie o diagnozie?
P.S. Moje auto to a6 4.2 mi, ale z tego co się orientuje silnik jest prawie identyczny jak w a8 |
|
|
|
|
|
|
|
macisz12
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Paź 2013 Posty: 185 Skąd: Łask
|
Wysłany: 2014-05-13, 22:54
|
|
|
O jakim ty kole piszesz?
Chyba nastawniki ci grechocza. Poczytaj troche jest tu wątek o nastawnikach. falujace obroty mogą być też od konwentera. Błędy w skrzyni sprawdz. |
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2014-05-13, 23:01
|
|
|
Marku, sprawdź to u jeszcze jednego mechanika, bo jakoś to dziwnie brzmi. Nastawnik musiałby być kompletnie rozwalony aby robić takie spadki - a to już na pewno odczułbyś na rozrządzie i pracy silnika. Stukot po uruchomieniu jest, bo popychacze szklankowe jeszcze nie maja odpowiedniej ilości i ciśnienia oleju. Jaki masz przebieg auta? A falowanie obrotów silnika, tak jak Adam pisze, bardziej może być spowodowane sterowaniem ze skrzyni biegów. Podpinałeś VAGa? Sprawdzaliście bloki pomiarowe silnika i zapłonu? |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2014-05-13, 23:33
|
|
|
Nie wiem jaki jest u superheroo w A6 ale w S4 4.2 montowali taki fajny a tam ma co grzechotać . |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
|
|
|
superheroo
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: a6 c6
Wiek: 39 Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 33 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2014-05-14, 07:42
|
|
|
macisz12 napisał/a: | O jakim ty kole piszesz?
Chyba nastawniki ci grechocza. Poczytaj troche jest tu wątek o nastawnikach. falujace obroty mogą być też od konwentera. Błędy w skrzyni sprawdz. |
To nie to samo, koło czyli inaczej wariator....są dwa, po jednym na każdą strone. Żadnych błędów nie ma. Dopiero po rozegraniu samochodu( nie wiem dokładnie jak- jestem laikiem) stwierdził spadki ciśnienia,szukał szukał, sprawdzał po kolei wszystkie zawory i pompę oleju, ostatecznie padło na wariator, niszczenie tylko jeden |
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
|
|
|
superheroo
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: a6 c6
Wiek: 39 Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 33 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2014-05-14, 07:48
|
|
|
Możliwe ze w a6 ten motor jest bardziej podobny do s4 niż a8
Nie rozumiem czemu montowali trzy różne silniki
Przebieg auta to 207000 przy 200000 wymieniany był rozrząd przez poprzedniego właściciela bo "coś" się działo. Zajmował się tym ten sam mechanik, wiec zna samochód.odnoszę wrażenie ze zna się na rzeczy.
Pytanie wymieniać jedno czy dwa..... |
|
|
|
|
superheroo
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: a6 c6
Wiek: 39 Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 33 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2014-05-14, 07:56
|
|
|
michalwruszak napisał/a: | Kolega ma pewnie silnik o oznaczeniu BAT a tam sa wariatory własnie - inaczej nazywane nastawniki wałka rozrządu |
Dokładnie.
Czy w a8 nie ma wariatorow?' czy nastawniki w a8 to to samo co wariator w a6? |
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
superheroo
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: a6 c6
Wiek: 39 Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 33 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2014-05-14, 08:06
|
|
|
michalwruszak napisał/a: | 4.2 MPI nie posiada wariatorów , tylko nastawnik wałka który nie jest kołem |
4.2 MPI jest w a8, a u mnie jest 4.2 BAT i tu juz są koła tak? |
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
superheroo
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: a6 c6
Wiek: 39 Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 33 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2014-05-14, 08:11
|
|
|
michalwruszak napisał/a: | Prawdopodbnie , daj kolego VIN to napisz Ci dokladnie jaki masz silnik i kod silnika |
WAUZZZ4F25N050986
Szukam przyczyny falowniki obrotow juz od 5 miesięcy czyli kupna auta, sporo czytałel na forum i kilka osób miało ten sam problem, ale nikomu nie udało się rozwiązać problemu myślę że zaufać mechaników, wymienię to koło i będę się modlił żeby pomogło |
Ostatnio zmieniony przez superheroo 2014-05-14, 08:16, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2014-05-14, 08:13
|
|
|
Nr nadwozia WAUZZZ4F25N050986
model audi a6 qu. 4.2
A6
Data produkcji 28.09.2004
Rok modelowy 2005
typ handlowy 4F205L
numer silnika BAT
numer skrzyni biegów HLL
numer napedu osiowego 6A
Wyposazenie NR
kolor dachu 4Z
kolor zewnetrzny / numer koloru 4Z / Z9W
Tak jak pisałem kod silnika BAT |
_________________ Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044 |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-05-14, 08:13
|
|
|
4.2 w A8 D3 to oznaczenie silnika BFM czyli wolnossący z wtryskiem wielopunktowym nazywany w skrócie MPI potem po FL pakowali FSI na wtrysku bezpośrednim. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
superheroo
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: a6 c6
Wiek: 39 Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 33 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2014-05-14, 08:19
|
|
|
michalwruszak napisał/a: | Nr nadwozia WAUZZZ4F25N050986
model audi a6 qu. 4.2
A6
Data produkcji 28.09.2004
Rok modelowy 2005
typ handlowy 4F205L
numer silnika BAT
numer skrzyni biegów HLL
numer napedu osiowego 6A
Wyposazenie NR
kolor dachu 4Z
kolor zewnetrzny / numer koloru 4Z / Z9W
Tak jak pisałem kod silnika BAT |
Dzięki, fajnie ze to końcówka 2004 |
|
|
|
|
|