Autor |
Wiadomość |
wampek007
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: S6 c5
Wiek: 38 Dołączył: 13 Mar 2017 Posty: 14 Skąd: Chotyłów
|
Wysłany: 2017-03-13, 19:06 [-
] Problem z 5hp24 w S6 c5
|
|
|
Witam wszystkich użytkowników forum jako nowy członek grupy!!
Jestem tu bo mam problem z swoja audi S6 c5 4,2 a dokładnie skrzynią automatyczną 5hp24, prześledziłem forum i Internet i obstawiam u siebie właśnie Kosz forwarda a może wystarczy wymiana oleju… ale wszystko po kolei jak wygląda maja sytuacja.
Błędy skrzyni:
17114 gear ratio monitoring
p0730 -35-00- incorrect gear ratio
A objawy to: odpalam samochodu wrzucam D i audi jedzie bez gazu jak dodam tak ponad 1,5 tysiąca to sie ślizga i jednoczesnie zmieni bieg na wyższy ale nie stosownie to prędkości znaczy się za mała jest. Jak dam więcej gazu tak ponad 2 tysiące to odrazy szarpnie i wrzuci 5 bieg oraz bledy na fizie. Jeśli będzie się operowac gazem do max 2 tys to można jechac zmieniając biegi manualnie lub automatycznie, ale jazda jest ślimacza. Bieg wsteczny działa dobrze. Po zgaszeniu auta błąd gaśnie na flizie ale nie w sterowniku, i można znów zmieniać biegi z wyczuciem. Dodatkowo jak się wrzuci D i trzyma na hamulcu z parę dobrych sekund a później puści to auto stoi nie jedzie swobodnie jak powinno, ale jak przerzucę biegami lewarkiem N-D (bez różnicy) to znów niby na start dobrze.
A to wszystko się zrobiło sadze z mojej głupoty bo automat działał wpierw dobrze czasem na zimnym potrafil szarpnąć z 3na4. A stało to się po tym jak holowałem audi z 20 km chodź wiedziałem ze nie można automatu brać na hol. Ale podkusiło mnie to ze odkręciła mi się tylnia pół oska od dyfra i sądziłem ze wszystkie siły napędowe przełożą się na te jedno koło, dodam ze holowany był na odpalonym silniku dla smarowania sprzęgła hydrokinetycznego z predkosia 80 km/h na początku na N a przy większej prędkości na D. Po tym holu i dokręceniu pol osi zrobiłem z 100km i powstały te objawy co wspominam wyżej.
Dzis z pościłem olej był mocno brązowy wchodzący w grafitowy i trochę większych opiłków w misce i więcej na filtrze od góry nie w nim. Na magnesikach bardziej tak szlam niż opiłki.
Może ktos obeznany podpowie mi czy wymiana oleju może coś dac czy tylko wyciąganie skrzyni i czy będzie ten kosz zmielony czy może tylko tarczki z powodu różnicy obrotów skrzyni na wyjściu a wejściu to teraz do mnie dotarło…. ;(
Dodam też ze odłączałem czujnik prędkości na wyjściu i komputer nie pokazywał dodatkowego bledu, a czy powinien ? |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2017-03-14, 06:03
|
|
|
wampek007 napisał/a: | chodź wiedziałem ze nie można automatu brać na hol. |
Można tylko selektor na N i prędkość bardzo małą
wampek007 napisał/a: | z predkosia 80 km/h na początku na N a przy większej prędkości na D |
I tu popełniłeś błąd, raz to prędkość a dwa to, że wrzuciłeś D
Skrzynia na stół moim zdaniem. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
wampek007
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: S6 c5
Wiek: 38 Dołączył: 13 Mar 2017 Posty: 14 Skąd: Chotyłów
|
Wysłany: 2017-03-14, 11:43
|
|
|
rozebralem dolne sterowanie i ukazalo sie duzo kawalków metalu, ale mam pytanie czy to co widac na zdjeciu to bedzie wlasnie ten kosz forwardu, bo obrucilem go i nie widac z zewnat zadnych uszkodzen. No ale faktu nie zmienia ze sa uszkodzone elementy i to wlasnie w tej czesci skrzyni przy czujniku
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2017-03-14, 18:05
|
|
|
Kosza forwardu nie zobaczysz tam gdzie teraz patrzysz. On jest w srodku zespolu sprzegiel. Jesli masz takie kawalki na czujniku to on jest winowajca. Robota prosta i we wlasnym zakresie tania. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
wampek007
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: S6 c5
Wiek: 38 Dołączył: 13 Mar 2017 Posty: 14 Skąd: Chotyłów
|
Wysłany: 2017-03-14, 18:41
|
|
|
a z tego co sie orientuje to łatwiej będzie sie dostać od przodu skrzyni znaczy sie od strony silnika... |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2017-03-14, 20:43
|
|
|
Chłopie, tego kosza inaczej nie wyciągniesz. Skrzynia jest modułowa i kosze w kosze są wkładane. Jest na necie instrukcja do 5hp24, podążaj za nią. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
wampek007
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: S6 c5
Wiek: 38 Dołączył: 13 Mar 2017 Posty: 14 Skąd: Chotyłów
|
Wysłany: 2017-03-14, 23:16
|
|
|
chodzi mi już jak będę miał wyjętą! to z której strony się brać za rozbieranie by łatwiej i szybciej się tam dostać |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2017-03-14, 23:26
|
|
|
Od strony konwertera, stawiasz skrzynię na dooopie i wyciągasz po kolei do góry |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2017-03-15, 06:56
|
|
|
Jakbys czytal ze zrozumieniem to bys wiedzial ze jest jeden sposob na demontaz. |
_________________
|
|
|
|
|
wampek007
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: S6 c5
Wiek: 38 Dołączył: 13 Mar 2017 Posty: 14 Skąd: Chotyłów
|
Wysłany: 2017-03-15, 21:05
|
|
|
dzieki danishow
[ Dodano: 2017-03-18, 16:24 ]
silnik z skrzynią już wyciągnięty
i prosił bym o podpowiedz bo nie jestem pewien co do rozebrania skrzyni czy pod tymi czarnymi kapslami też są śruby? Wyjąłem tez ośkę która idzie od układu różnicowego od napędu i tam nic nie widać żeby były śruby a poza tym za cienka ścianka by coś tam było przykręcone. Bo nie mogę wyjąć tego dekielka a na sile nie próbowałem....
no i jak zdjąć ta cześć z walu by się dostać do uszczelnienia?
|
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2017-03-18, 16:42
|
|
|
W strone dyfra ma wyjsc rurka (sciagasz dekiel, zebatke, nastepnie zabezpieczenie podobne do segera), nastepnie wbijasz te zaslepki i pod nimi sa sruby. Jak wykrecisz wszystkie srubki to 2 morsami lapiesz za zeberka i ciagniesz do siebie pompe. |
_________________
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2017-03-18, 17:05
|
|
|
wampek007 napisał/a: | no i jak zdjąć ta cześć z walu by się dostać do uszczelnienia? | To jest wał Panie i tego nie ściągniesz ...uszczelnienie musisz wydłubać jakimś śrubokrętem bo podejrzewam, że specjalnych narzędzi do tego nie masz. Oczywiście trzeba uważać by nie uszkodzić powierzchni i przed montażem nowego wszystko musi być suche jak pieprz. Powodzenia. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
wampek007
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: S6 c5
Wiek: 38 Dołączył: 13 Mar 2017 Posty: 14 Skąd: Chotyłów
|
Wysłany: 2017-03-18, 18:57
|
|
|
krzychu22.p1i pomogłeś wszystko odkręcone tylko wyciągnąć dekiel zostało ale ręcznie morsami nie idzie będę kombinował zrobić jakiś ściągacz np. nagwintowałem na 8 otwory te co wchodzą śruby i ze pre o skrzynie na długich szpilkach i plaskowniku i będę kręcąc nakrętkę blokująca o obudowę skręcał i sadze ze dzięki temu wyciągnie ten dekielek.
a co do wypowiedzi danishow to się nie zrozumieliśmy albo źle przyjrzałeś się zdjęciu już poradziłem zbiłem dystans, popsikałem preparatem coś jak WD postukałem młotkiem oczywiście z wyczuciem i na wagę poszło śrubokrętem
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2017-03-18, 19:07
|
|
|
A no widzisz, na poprzednim zdjęciu nie zwróciłem uwagi że tam jeszcze dystans siedzi |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2017-03-18, 20:34
|
|
|
Ja ściągałem ten dekiel. Jak będziesz miał uszczelniacz to jest w nim specjalna zaślepka aby kołnierz wewnętrzny się nie odkształcił i ma byś ona od razu wsuwana na wał, żadnych innych dziwnych ruchów. Więc dorzuć 40zł więcej do biznesu i wymień od razu tą uszczelkę i będziesz miał zrobione to porządnie. Aha po montażu uszczelniacza musi "ułożyć się" przez parę godz.
wampek007 napisał/a: | ręcznie morsami nie idzie będę kombinował zrobić jakiś ściągacz |
3 skrzynie rozebrałem używając 2 morsów tylko do pompy Tak trzyma oring uszczelniający pompę |
_________________
|
|
|
|
|
|