Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
Kawałek aluminium w misce olejowej  
Autor Wiadomość
thcmaly 
Użytkownik


Rocznik: 1994
Silnik cm3: 2,0
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi 80 B4, S8 D2
Dołączył: 13 Gru 2019
Posty: 8
Skąd: Otorowo
Wysłany: 2020-05-12, 05:09   Kawałek aluminium w misce olejowej

Witam. Jedna z ostatnich rzeczy jaką została mi do zrobienia w mojej esie była wymiana uszczelki pod miska olejową ( która defakto nie istnieje , jest tylko silikon) po spuszczeniu oleju i odkręceniu miski zdiagnozowalem wnętrze skrzyni korbowej - wszystko na swoim miejscu smok czysty. Niestety po osuszeniu miski zauważyłem ze pozostał w niej mały aluminiowy krążek, ewidentnie wypchany przez dokręcenie zbyt długiej śruby prawdopodobnie fi 8 . Znam cała historię servisowa tego silnika i jedyną operacje jaka była na nim dokonywana była wymiana rozrządu w servisie audi. I tu moje pytanie z jakiej części bloku może pochodzić ten element. Jak widać element z jednej strony był poddany obróbce (frezowanie), więc przypuszczam że powinien znajdować się gdzieś na płaszczyźnie styku z inną obrobioną płaszczyzną, czyżby błąd na linii montażowej?

IMG_20200512_050005.jpg
Plik ściągnięto 11 raz(y) 405,29 KB

IMG_20200512_045414.jpg
Plik ściągnięto 5 raz(y) 478,71 KB

IMG_20200512_044932.jpg
Plik ściągnięto 5 raz(y) 449,42 KB

IMG_20200512_044932.jpg
Plik ściągnięto 2 raz(y) 449,42 KB

 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2020-05-12, 06:14   

Zarówno szpilki jak i śruby głowicy są 8... Ktoś gdzieś wkręcił coś za długiego lub nie wyczyścił gniazda przed wkręcaniem?
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
thcmaly 
Użytkownik


Rocznik: 1994
Silnik cm3: 2,0
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi 80 B4, S8 D2
Dołączył: 13 Gru 2019
Posty: 8
Skąd: Otorowo
Wysłany: 2020-05-12, 07:13   

drago_o napisał/a:
Zarówno szpilki jak i śruby głowicy są 8... Ktoś gdzieś wkręcił coś za długiego lub nie wyczyścił gniazda przed wkręcaniem?
,


Czyli musiało się to stać na lini montażowej, bo silnik nie był rozbierany,
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2020-05-12, 08:15   

thcmaly napisał/a:
bo silnik nie był rozbierany,

Jesteś tego absolutnie pewien?

Co do mojego posta to tylko sugestia, nie mam pojęcia skąd może pochodzić taki element. Miałem na szybko możliwość jedynie sprawdzenia jakie są śruby.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1282
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-05-12, 11:49   

W preFL rolki rozrządu są przykręcane śrubami M8.
_________________
Four rings to rule them all
 
 
adrian949
[Usunięty]

Wysłany: 2020-05-12, 17:32   

Miałem taki przypadek że olej ciekł z miejsca zaznaczonego. Ktoś musiał za długa śrubę wkręcić. Może coś ma to wspólnego <hmm>
 
 
thcmaly 
Użytkownik


Rocznik: 1994
Silnik cm3: 2,0
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi 80 B4, S8 D2
Dołączył: 13 Gru 2019
Posty: 8
Skąd: Otorowo
Wysłany: 2020-05-13, 01:51   

Na 100 % silnik nie był rozbierany, robiony był tylko rozrząd, (silnik 2001 AVP), śruba przypuszczalnie może byc fI 8 , Może być tez fi 10 z stożkową końcówką. Ogółem zastanawia mnie to ze obrabiana powierzchnia musiała się stykać z inna powierzchnią obrabianą, czyli wypchniecie usiało powstać w trakcie składania silnika. Ogółem z silnikiem nie ma żadnych problemów, żadnych wycieków.
 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1790
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2020-05-13, 06:54   

Popraw proszę tytuł tego wątku zgodnie z
regulaminem. Zastosuj w nim odpowiednie tagi. W przypadku nie poprawienia, zostanie on usunięty
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.