Autor |
Wiadomość |
DuD
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 34 Dołączył: 11 Paź 2013 Posty: 41 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2014-09-11, 19:37 Kolejna kolizja...
|
|
|
Witam,
Niestety moja ósema dostała strzał, Pan wjeżdżając na skrzyżowanie nie był świadomy że powinien mi ustąpić pierwszeństwa... Jego fiesta straciła przód wszystko z błotnikami przesunięte. Niestety trafił mnie w koło, od razu kapeć... felga porysowana na oponie nie widać żadnych strat. 20'' kute więc chyba nie powinno się stać coś z felgą. Reszta jak na zdjęciu plus urwałem podłokietnik od uderzenia, czego się zupełnie nie spodziewałem. Koło widać że jest lekko pochylone. Powiedzcie mi czego mogę się spodziewać przy takiej szkodzie, ubezpieczalnia PZU. Czy za błotnikiem w miejscu największego wgniecenia mogło ulec coś uszkodzeniu, jakaś podłużnica, wzmocnienie czy jest tam na tyle miejsca?
|
_________________ "Ma być ogień na każdym biegu bo będziesz jeździł dieslem" - J. Clarkson |
|
|
|
|
|
|
|
aro51
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: F11
Pomógł: 38 razy Dołączył: 23 Lis 2010 Posty: 614 Skąd: Mazowieckie
|
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-09-11, 20:17
|
|
|
Próg nie ruszony?podłokietnika Ci pewnie nie uwzględnią z tego względu, że aluminium się nie naprawia to pewnie parę groszy weźmiesz, ja za delikatnie przerysowane zderzaki, pęknięty grill i wgniotkę na masce wziąłem prawie 10tys i walczę o więcej |
|
|
|
|
DuD
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 34 Dołączył: 11 Paź 2013 Posty: 41 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2014-09-11, 20:29
|
|
|
Sporo Ci naliczyli to była pierwsza propozycja? W jaki sposób walczysz? Korzystasz z usługi firmy która zajmuję się odszkodowaniami czy jakiś własny sposób. Z tego co słyszałem to ciężko walczy się z ubezpieczalnią i obawiam się czy starczy na naprawę... Najważniejsze żeby teraz auto doprowadzić do stanu z przed kolizji. Zastanawiam się czy nie lepszym rozwiązaniem będzie oddać do ASO. |
_________________ "Ma być ogień na każdym biegu bo będziesz jeździł dieslem" - J. Clarkson |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-09-11, 20:52
|
|
|
Tylko najpierw dowiedz się co zostało uszkodzone bo jak wymianie będzie podlegać: drzwi i błotni z lakierowaniem, wahacze, zwrotnica, piasta i koło to może być ostro. Ceny tych elementów w ASO są duże i nie proporcjonalne do wartości auta. Niestety taki los starych aut kosztujących kiedyś krocie.. |
_________________
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-09-11, 21:00
|
|
|
Tak to była pierwsza propozycja, z tym, że u mnie była szkoda całkowita (śmieję się z tego do dziś U mnie była maska z grillem do wymiany i tylny zderzak(na którym już wcześniej miałem 1cm pęknięcia) i przód do malowania. Szczerze to sam byłem zaskoczony, że tak dobrze wyszło. Korzystam z firmy zajmującej się wyciskaniem reszty odszkodowania od złodziei. Gość powiedział, że Warta w moim przypadku zaniżyła wartość auta sprzed wypadku-18700 i przez to jest szkoda całkowita. Kazał mi iść do pzmot-u i powołać biegłego rzeczoznawcę. Na bank wartość auta wzrośnie i ze szkody całkowitej zrobi się częściowa, co za tym idzie będą musieli wypłacić resztę, mówił, ze jeszcze dla mnie z tego moze być coś ok. 4tysi.
W Twoim przypadku to na spokojnie. Poczekaj na rzeczoznawcę, wycenę. Wg mnie w miarę powinno wyjść, dwa elementy do wymiany, felga do renowacji, a reszta okaże się przy oględzinach. Najlepiej gdybyś na wycenę umówił się w jakimś warsztacie. Zapłacisz ze 300zł, ale przynajmniej wszystko będzie prześwietlone jak należy, a i rzeczoznawca spojrzy na to bardziej "rzeczowo". Poczekaj na wyliczenie odszkodowania i przekalkuluj sobie ile Ci zostanie na czysto. Jeśli będzie za mało to do aso oddaj i niech bulą ile powinni. Pamiętaj, że to do Ciebie należy decyzja i w kazdej chwili możesz oddać do autoryzowanego warsztatu |
|
|
|
|
|
|
|
bodzio
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krzysztow
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 21 Paź 2013 Posty: 15 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2014-09-11, 22:27
|
|
|
I pamiętaj że na czas naprawy w aso możesz starać się o samochód zastępczy |
|
|
|
|
bazzzyl
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2 FL '99 4x4 193KM AQD
Pomógł: 2 razy Wiek: 41 Dołączył: 03 Sty 2014 Posty: 328 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-09-12, 09:10
|
|
|
Z mojego doświadczenia w kontaktach z PZU wiem, że najlepiej po prostu wstawić auto do ASO oraz na czas naprawy wynajmij przez PZU auto zastępcze. Mi pod dom dostarczyli nowiutkie i pachnące A6 C7.
Aż szkoda było oddawać. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
DuD
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 34 Dołączył: 11 Paź 2013 Posty: 41 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2014-09-12, 20:23
|
|
|
Auto zastępcze dostałem od firmy która potem ściągnie kasę od PZU, dostałem dzisaj kosztorys i jestem pozytywnie zaskoczony bo propozycja to niecałe 10.000. Oczywiście zawieszenie nie uwzględnione... i stawka za RBG 60zł ale zakwalifikowali podłokietnik! za piękną kwotę 1450pln . Będę to jeszcze konsultował z kimś kto zajmuje się odszkodowaniami. Co do zastępczaka to dostałem lagunę z 2013r, więc nie najgorzej, ważne że jest czym jeździć.
Jest wstanie mi ktoś określić kod lakieru ? niestety nie posiadam wlepki w bagaju była ale w kiepskim stanie i w końcu zaginęła... Ewentualnie po VIN? |
_________________ "Ma być ogień na każdym biegu bo będziesz jeździł dieslem" - J. Clarkson |
Ostatnio zmieniony przez DuD 2014-09-12, 21:12, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-09-12, 20:33
|
|
|
A nie mówiłem |
|
|
|
|
|
|
|
|