Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
Kompendium wiedzy o silnikach w A8.  
Autor Wiadomość
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-03-22, 21:41   

Jak się domyślasz ktos kto skończył technikum samochodowe i kupił sobie za gotówke S8 w salonie jest osobą co ma jakies pojęcie jak i środki na lepszy serwis niż zaleca ASO.

WIęc znając te auto jak i własciciela mogę powiedzieć że osoba ta ma styl podobny do mojego-raczej spokojny człowiek. Ale czasem w Niemczech pozapier...autostradami.

Syf opiłków to chyba szlify co się działy w trasie z Wiednia do Neapolu. Nie zawsze zacierające się cylindry dadza znać chyba że tuż przed,co w aucie klasy premium cięzko wychwycić. Ja w omedze przez durnote kolegi mechanika tez miałem 3 z 4 zacierające się cylindry i nie czułem nic poza minimalnie podwyższona temperatura. Mi się silnik nie zatarł-nie zdazył bo rozsypała się cała góra.
 
 
Surveyor 
Użytkownik


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3, S8 D3, RS6 C6
Wiek: 44
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 5
Skąd: WY/RT
Wysłany: 2015-05-25, 22:11   

Z Lambo może poza blokiem ma niewiele wspólnego ale:
1. Jest to ten sam silnik, co w R8 i RS6TT.
2. Złą sławę robi mu kolektor dolotowy i nic więcej.
3. Podobny syf robi się w innych FSI np. w RS4 V8 a jednak jeżdżą i się nie rozlatują.
4. Trochę mniejszy syf robi się w R8 z powodu jednolitego kolektora bez zmiennej długości i oczywiśćie częstszego przeganiania kucyków.
5. Ten silnik nadal jest produkowany w R8

Wniosek: Przerobić lub zmienić kolektor i cieszyć się zaletami tej jednostki :)
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-05-26, 03:00   

Nie jest to ten sam silnik co w RS6 bo 5.0 V10 biT to nie 5.2V10 N/A
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2015-05-26, 21:20   

Surveyor napisał/a:
(...)
2. Złą sławę robi mu kolektor dolotowy i nic więcej.
(...)
Wniosek: Przerobić lub zmienić kolektor i cieszyć się zaletami tej jednostki :)

A co np. z czyszczeniem kolektora dolotowego? Do diesli jest sporo preparatów myjących kolektor dolotowy (i cały ten syf idzie do silnika), ale czy jest taka możliwość w Pb? Pomijam metodę inwazyjną, czyli po prostu rozebranie kolektora i jego przeczyszczenie. To chyba bolączka wszystkich silników z recyrkulacją spalin itp. ekologicznymi rozwiązaniami.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
Surveyor 
Użytkownik


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3, S8 D3, RS6 C6
Wiek: 44
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 5
Skąd: WY/RT
Wysłany: 2015-05-26, 21:53   

Apophis napisał/a:
Nie jest to ten sam silnik co w RS6 bo 5.0 V10 biT to nie 5.2V10 N/A


Korba jest mniejsza w celu odprężenia pod doładowanie, stąd mniejsza pojemność, tłoki te same, głowice te same...mówię tutaj o trwałości tych silników, nie o różnicy w szczegółach. Hamerykańcy nie swapują do R8 5.0TT tylko uturbiają 5.2...

pebo napisał/a:
Surveyor napisał/a:
(...)
2. Złą sławę robi mu kolektor dolotowy i nic więcej.
(...)
Wniosek: Przerobić lub zmienić kolektor i cieszyć się zaletami tej jednostki :)

A co np. z czyszczeniem kolektora dolotowego? Do diesli jest sporo preparatów myjących kolektor dolotowy (i cały ten syf idzie do silnika), ale czy jest taka możliwość w Pb? Pomijam metodę inwazyjną, czyli po prostu rozebranie kolektora i jego przeczyszczenie. To chyba bolączka wszystkich silników z recyrkulacją spalin itp. ekologicznymi rozwiązaniami.


Na Racingforum i Audizine parę osób pisało o tego typu preparatach. Jakie były skutki - nie wiem. Napewno nie jest to spory problem: raz na 20 tys. km albo przeczyścić samemu, albo wydać 1-2kPLN na profi czyszczenie - przy pozostałych kosztach eksploatacji S8/S6 jakoś da się przeboleć, szczególnie, że pierwsze czyszczenie wchodzi przy naprawie klapek :D Wydaje mi się, że przy zaślepieniu kolektora i wyeliminowaniu tych zawirowań i zmian prędkości strumienia powietrza, syf będzie się mniej osadzał. Sam tego nie zdążyłem potwierdzić niestety :(
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-05-26, 22:49   

Hamerykańce mają szereg przepisow na poprawianie europejskich bubli.
 
 
piter 1205 
Użytkownik


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 5,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Pawel
Jeżdzę: S8 D3
Wiek: 56
Dołączył: 10 Cze 2015
Posty: 23
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2015-06-18, 15:58   

A ja kupilem to cudo,narazie jezdzi ale juz planuje czyszczenie i przerobienie odmy :-)
 
 
Dworek 
Moje A8


Rocznik: 1992
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: 100 C4
Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 178
Skąd: WWA
Wysłany: 2015-06-18, 16:15   

Operacja warta ceny, polecam, do MW Motorline masz niedaleko.
 
 
piter 1205 
Użytkownik


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 5,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Pawel
Jeżdzę: S8 D3
Wiek: 56
Dołączył: 10 Cze 2015
Posty: 23
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2015-06-19, 08:41   

No juz termin mam umowiony wraz z wymiana i poprawą odmy
 
 
Kamillo1824 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Kamil
Jeżdzę: Audi A8 D3
Wiek: 32
Dołączył: 17 Cze 2015
Posty: 4
Skąd: Majewo
Wysłany: 2015-10-27, 17:03   

Witam, chciałbym zapytać o silniki diesla w D2, chodzi mi o 3.3l jaka jest awaryjność tego typu motorów. i jeśli już to jaka mniej więcej była by różnica kosztów eksploatacji pomiędzy 3.3l ON a zagazowanego 4.2l Pb?
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-10-27, 18:13   

Kamillo1824, Było-czytaj szukaj wszystko na forum.
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5131
Skąd: Těšin
Wysłany: 2015-10-27, 18:34   

Kamillo1824 napisał/a:
Witam, chciałbym zapytać o silniki diesla w D2, chodzi mi o 3.3l jaka jest awaryjność tego typu motorów. i jeśli już to jaka mniej więcej była by różnica kosztów eksploatacji pomiędzy 3.3l ON a zagazowanego 4.2l Pb?

W skrócie taniej wyjdzie Cie 4.2PB+LPG, dlaczego ? Jw.
_________________
Black Cars Matters
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.