Autor |
Wiadomość |
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-03-22, 21:41
|
|
|
Jak się domyślasz ktos kto skończył technikum samochodowe i kupił sobie za gotówke S8 w salonie jest osobą co ma jakies pojęcie jak i środki na lepszy serwis niż zaleca ASO.
WIęc znając te auto jak i własciciela mogę powiedzieć że osoba ta ma styl podobny do mojego-raczej spokojny człowiek. Ale czasem w Niemczech pozapier...autostradami.
Syf opiłków to chyba szlify co się działy w trasie z Wiednia do Neapolu. Nie zawsze zacierające się cylindry dadza znać chyba że tuż przed,co w aucie klasy premium cięzko wychwycić. Ja w omedze przez durnote kolegi mechanika tez miałem 3 z 4 zacierające się cylindry i nie czułem nic poza minimalnie podwyższona temperatura. Mi się silnik nie zatarł-nie zdazył bo rozsypała się cała góra. |
|
|
|
|
|
|
|
Surveyor
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3, S8 D3, RS6 C6
Wiek: 44 Dołączył: 18 Lis 2014 Posty: 5 Skąd: WY/RT
|
Wysłany: 2015-05-25, 22:11
|
|
|
Z Lambo może poza blokiem ma niewiele wspólnego ale:
1. Jest to ten sam silnik, co w R8 i RS6TT.
2. Złą sławę robi mu kolektor dolotowy i nic więcej.
3. Podobny syf robi się w innych FSI np. w RS4 V8 a jednak jeżdżą i się nie rozlatują.
4. Trochę mniejszy syf robi się w R8 z powodu jednolitego kolektora bez zmiennej długości i oczywiśćie częstszego przeganiania kucyków.
5. Ten silnik nadal jest produkowany w R8
Wniosek: Przerobić lub zmienić kolektor i cieszyć się zaletami tej jednostki |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-05-26, 03:00
|
|
|
Nie jest to ten sam silnik co w RS6 bo 5.0 V10 biT to nie 5.2V10 N/A |
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2015-05-26, 21:20
|
|
|
Surveyor napisał/a: | (...)
2. Złą sławę robi mu kolektor dolotowy i nic więcej.
(...)
Wniosek: Przerobić lub zmienić kolektor i cieszyć się zaletami tej jednostki |
A co np. z czyszczeniem kolektora dolotowego? Do diesli jest sporo preparatów myjących kolektor dolotowy (i cały ten syf idzie do silnika), ale czy jest taka możliwość w Pb? Pomijam metodę inwazyjną, czyli po prostu rozebranie kolektora i jego przeczyszczenie. To chyba bolączka wszystkich silników z recyrkulacją spalin itp. ekologicznymi rozwiązaniami. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
Surveyor
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3, S8 D3, RS6 C6
Wiek: 44 Dołączył: 18 Lis 2014 Posty: 5 Skąd: WY/RT
|
Wysłany: 2015-05-26, 21:53
|
|
|
Apophis napisał/a: | Nie jest to ten sam silnik co w RS6 bo 5.0 V10 biT to nie 5.2V10 N/A |
Korba jest mniejsza w celu odprężenia pod doładowanie, stąd mniejsza pojemność, tłoki te same, głowice te same...mówię tutaj o trwałości tych silników, nie o różnicy w szczegółach. Hamerykańcy nie swapują do R8 5.0TT tylko uturbiają 5.2...
pebo napisał/a: | Surveyor napisał/a: | (...)
2. Złą sławę robi mu kolektor dolotowy i nic więcej.
(...)
Wniosek: Przerobić lub zmienić kolektor i cieszyć się zaletami tej jednostki |
A co np. z czyszczeniem kolektora dolotowego? Do diesli jest sporo preparatów myjących kolektor dolotowy (i cały ten syf idzie do silnika), ale czy jest taka możliwość w Pb? Pomijam metodę inwazyjną, czyli po prostu rozebranie kolektora i jego przeczyszczenie. To chyba bolączka wszystkich silników z recyrkulacją spalin itp. ekologicznymi rozwiązaniami. |
Na Racingforum i Audizine parę osób pisało o tego typu preparatach. Jakie były skutki - nie wiem. Napewno nie jest to spory problem: raz na 20 tys. km albo przeczyścić samemu, albo wydać 1-2kPLN na profi czyszczenie - przy pozostałych kosztach eksploatacji S8/S6 jakoś da się przeboleć, szczególnie, że pierwsze czyszczenie wchodzi przy naprawie klapek Wydaje mi się, że przy zaślepieniu kolektora i wyeliminowaniu tych zawirowań i zmian prędkości strumienia powietrza, syf będzie się mniej osadzał. Sam tego nie zdążyłem potwierdzić niestety |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-05-26, 22:49
|
|
|
Hamerykańce mają szereg przepisow na poprawianie europejskich bubli. |
|
|
|
|
|
|
|
piter 1205
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 5,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Pawel
Jeżdzę: S8 D3
Wiek: 56 Dołączył: 10 Cze 2015 Posty: 23 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2015-06-18, 15:58
|
|
|
A ja kupilem to cudo,narazie jezdzi ale juz planuje czyszczenie i przerobienie odmy :-) |
|
|
|
|
Dworek
Moje A8
Rocznik: 1992
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: 100 C4
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 178 Skąd: WWA
|
Wysłany: 2015-06-18, 16:15
|
|
|
Operacja warta ceny, polecam, do MW Motorline masz niedaleko. |
|
|
|
|
|
|
|
piter 1205
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 5,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Pawel
Jeżdzę: S8 D3
Wiek: 56 Dołączył: 10 Cze 2015 Posty: 23 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2015-06-19, 08:41
|
|
|
No juz termin mam umowiony wraz z wymiana i poprawą odmy |
|
|
|
|
Kamillo1824
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Kamil
Jeżdzę: Audi A8 D3
Wiek: 32 Dołączył: 17 Cze 2015 Posty: 4 Skąd: Majewo
|
Wysłany: 2015-10-27, 17:03
|
|
|
Witam, chciałbym zapytać o silniki diesla w D2, chodzi mi o 3.3l jaka jest awaryjność tego typu motorów. i jeśli już to jaka mniej więcej była by różnica kosztów eksploatacji pomiędzy 3.3l ON a zagazowanego 4.2l Pb? |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-10-27, 18:13
|
|
|
Kamillo1824, Było-czytaj szukaj wszystko na forum. |
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2015-10-27, 18:34
|
|
|
Kamillo1824 napisał/a: | Witam, chciałbym zapytać o silniki diesla w D2, chodzi mi o 3.3l jaka jest awaryjność tego typu motorów. i jeśli już to jaka mniej więcej była by różnica kosztów eksploatacji pomiędzy 3.3l ON a zagazowanego 4.2l Pb? |
W skrócie taniej wyjdzie Cie 4.2PB+LPG, dlaczego ? Jw. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
|