Autor |
Wiadomość |
pawelwoj
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8D3
Wiek: 51 Dołączył: 17 Sty 2016 Posty: 32 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2017-09-21, 21:36 TEO MOTORS
|
|
|
Postanowiłem napisać kilka słów na temat działania tej i innych firm naprawiających skrzynie automatyczne, miejcie się na baczności
W dniu 28.08.2017 wstawiłem auto na naprawę asb do ww firmy, uprzednio pracownik serwisu poinformował mnie telefonicznie że koszt naprawy wynosi 5 tys zł + Vat więc 6150 zł brutto, na taką kwotę się przygotowałem.
Uzgodniliśmy ustnie termin naprawy nie później niż do 08.09.2017 roku, w tym czasie pojechałem na urlop, auto nie było mi potrzebne.
Po powrocie w dniu 07.09.2017 dzwonię z pytaniem czy auto jest gotowe i mogę jutro odebrać, pracownik serwisu informuje mnie że właśnie kończą wyciągać skrzynię, tak, tak, wyciągać
Kolejnego dnia około południa dzwoni do mnie szef i informuje że po rozebraniu koszt naprawy skrzyni wzrósł do 8300 zł brutto oraz że sprzęgło które posiadam nie nadaje się już do regeneracji bo było wcześniej regenerowane.
Kwota którą usłyszałem na tyle mnie dobiła że powiedziałem iż muszę się zastanowić i oddzwonię w ciągu pół godziny.
Rozważałem zabranie auta lawetą do innego warsztatu, kupno używki, jednak podjąłem decyzję że skoro dają rok gwarancji i auto już u nich stoi to niech robią.
Koszt zabrania auta z wyjętą i rozebraną skrzynią to 1230 zł brutto.
Oddzwoniłem więc , wynegocjowałem cenę na 8 tys zł, z zastrzeżeniem że wszystkie wymienione części chcę mieć na fakturze.
W dniu 20.09.2017 pojechałem odebrać auto, podczas jazdy próbnej auto prowadził szef warsztatu, zauważyłem jednak że jest jakiś dziwny luz przy przejściu z P na D i z D na R.
Na moje pytanie co to za stuknięcie poinformował mnie że w aucie o przebiegu 380 tkm takie luzy to norma, jakoś wcześniej nie było.
Skrzynia chodziła ok, wystąpiło jedno lekkie szarpnięcie, stwierdził jednak że skrzynia będzie się jeszcze adaptować przez 2 tkm i wszystko minie.
No więc idziemy wreszcie do biura by się rozliczyć, fakturka, kaska, spoglądam na fakturę a tam w jednej pozycji zarówno części jak i robocizna.
Pytam dlaczego nie są osobno wyszczególnione części i osobno robocizna, dlaczego jest napisane olej ale nie wiadomo jaki, dlaczego jest napisane elektrozawory ale nie wiadomo ile ?
W odpowiedzi uslyszałem że nie wystawiają takich faktur i kropka.
No tak bo po co ma klient wiedzieć ile zarobili na naprawie, jak myślicie, ile ?
Podobno naprawione lub wymienione wg faktury:
- wymiana sprzęgła hydrokinetycznego, tak naprawdę nie wiadomo czy włożył moje czy zregenerował jakieś używane z magazynu
- wymiana 4 łożysk ślizgowych tzw.panewek
- 15 tarczek ciernych
- 8 przekładek
- regeneracja sterownika hydraulicznego ( mnie to nic nie mówi, czy coś w nim wymieniono poza elektrozaworami tego nie wie nikt, możliwe że tylko wyczyszczony)
- olej ( ale jaki ?), na zadane pytanie usłyszałem 6hp ale takie oznaczenie ma zarówno ravenol jak i olej zf
- filtr
- wgrano nowe oprogramowanie, tego jednego jestem pewien
Faktem jest że skrzynia działa poprawnie poza luzami w napędzie których nie było, ale klient chciałby wiedzieć za co płaci . |
|
|
|
|
|
|
|
uzlik
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3, Yamaha fz1
Pomógł: 3 razy Wiek: 50 Dołączył: 19 Sty 2015 Posty: 174 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-09-22, 06:31
|
|
|
No to firma się zepsuła. Nie powinno być żadnego kopania w biegi. Olej jaki leją to PENTOSIL. |
|
|
|
|
|
|
|
pawelwoj
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8D3
Wiek: 51 Dołączył: 17 Sty 2016 Posty: 32 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2017-09-22, 08:31
|
|
|
uzlik napisał/a: | No to firma się zepsuła. Nie powinno być żadnego kopania w biegi. Olej jaki leją to PENTOSIL. |
Skąd wiesz, dał Ci butelkę ?
Myślę ze chodziło Ci o PENTOSIN .
Podjadę w wolnym czasie do diagnosty i posprawdzam luzy w napędzie, jeżeli będą umiejscowione na wyjściu ze skrzyni to będę reklamował .
Jeden z kolegów zasugerował mi że przyczyną może być mocniejszy konwerter przenoszący więcej momentu na napęd . |
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2017-09-22, 09:59
|
|
|
no jak mozna tak leciec w ch...? umawiaja sie na 5k i podnosza do 8300 niech wypowie sie tu kosmy co u nich robil asb tez nie byl zadowolony , jak dla mnie zwykle Januszowanie by sciagnac kase..wstyd |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
|
|
|
pawelwoj
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8D3
Wiek: 51 Dołączył: 17 Sty 2016 Posty: 32 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2017-09-22, 10:08
|
|
|
preston81 napisał/a: | no jak mozna tak leciec w ch...? umawiaja sie na 5k i podnosza do 8300 niech wypowie sie tu kosmy co u nich robil asb tez nie byl zadowolony , jak dla mnie zwykle Januszowanie by sciagnac kase..wstyd |
oj tam, takie tam drobne 2 tys zł różnicy, na dokumencie przyjęcia auta do serwisu nie ma ani terminu zakończenia naprawy ani kwoty którą trzeba będzie później zapłacić, w momencie kiedy już wstawisz auto i rozbiorą skrzynię, jesteś ich i to oni zaczynają dyktować warunki, jak zacząłem się upominać o wydanie naprawionego auta to mi odpisano co poniżej :
Nadmieniam, że podczas wykonywania naprawy, nie podaliśmy terminu odbioru, uzależniając go od tego co zastaniemy w śroku skrzyni, potrzebnych części i również jazdy testowej (adaptacji) po wykonanej naprawie.
podali termin ustnie i nie dotrzymali
podali cenę i zmienili
a to oznacza że mogą trzymać auto ile zechcą, w dniu odbioru jak sam szef powiedział mieli ich na placu 60 sztuk, sporo Audi |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2017-09-22, 13:04
|
|
|
to już chyba lepiej trzeba było do Wasilewskiego oddać przynajmniej na miejscu by było ....
jak mi będzie padać asb to albo tu oddam albo tam gdzie Preston robił w Poznaniu....już sporo zrobił i zadowolony |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2017-09-22, 13:21
|
|
|
Podstawa by mieć n piśmie jaki jest i jaki ma być zakres obowiązków warsztatu.
By się nie okazało jak w moim przypadku, że zrobili tylko to co było popsute i do widzenia.
Co do ceny to, warsztaty lubią zaniżać cenę by przyciągnąć klienta. Po czym w trakcie prac informują, że cena wzrośnie. Auto i tak rozebrane, a klient zapłaci bo wierzy, że będzie zrobione dobrze i profesjonalnie. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2017-09-22, 20:35
|
|
|
Było zapłacić 1230zł i spierniczać od nich |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
AC VENTURA
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Damian
Jeżdzę: Audi A4 2.5 TDI
Dołączył: 17 Lip 2013 Posty: 3 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 2017-09-22, 20:36
|
|
|
Z tego co pamiętam właścicielem jest Teodor Myszkowski.Nie wiem jak obecnie ale jeszcze kilka lat temu ścigał się zawodowo motocyklami w MMP w różnych klasach m.in Superbike a tu kasa jest duuuża..... potem z " kolegami " brał udział w pucharze Porsche GT3 a tu kasa idzie w setki tysięcy.... więc trza płacić panowie |
_________________ Czasowstrzymywacz ! Oszukać czas............. |
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2017-09-22, 20:41
|
|
|
Teraz wg wp.pl - ściga się LAMBO HURACANEM - więc pewnie jeszcze większa kasa - ale to nie zmienia faktu że przy naprawie zostawia się furtki by klient za rok wrócił |
_________________ Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044 |
|
|
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2017-09-22, 21:22
|
|
|
tam gdzie jak robilem skrzynie to wlasnie chlopaki ktorzy u Teodora robili obecnie po remoncie przejechalem ok 45k km jak chodzi skrzynka zapytajcie Ernesta bo testowalismy ja wiele razy u niego i nawet na zlocie |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2017-09-22, 21:33
|
|
|
dlatego mowie, ze jesli u Macka ASB chodzi ppo ok. 50KKM a wiem jak Maciej potrafi skatowac swoja Bicz (brutal jeden ) to bez wahania moglbym oddac tam skrzynke na remnot do tych chlopaczkow (assistance i tak mam do 1000KM ....no ale....jeszcze nie czas |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2017-09-22, 21:53
|
|
|
nie robili mi problemu jak chcialem swoj olej filtry i chcialem sobie na wszystko popatrzec fajni kolesie i nie zaplacilem za to tyle co koledzy mowia ... |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
pawelwoj
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8D3
Wiek: 51 Dołączył: 17 Sty 2016 Posty: 32 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2017-09-22, 23:24
|
|
|
preston81 napisał/a: | nie robili mi problemu jak chcialem swoj olej filtry i chcialem sobie na wszystko popatrzec fajni kolesie i nie zaplacilem za to tyle co koledzy mowia ... |
no to napisz jaki był zakres naprawy i koszt, chyba to żadna tajemnica ?
[ Dodano: 2017-09-23, 00:33 ]
CINEK napisał/a: | to już chyba lepiej trzeba było do Wasilewskiego oddać przynajmniej na miejscu by było ....
jak mi będzie padać asb to albo tu oddam albo tam gdzie Preston robił w Poznaniu....już sporo zrobił i zadowolony |
całkiem niedawno ktoś pisał że Wasilewski robił mu skrzynię, auto inne niż Audi i były problemy, zaraz spróbuję znaleźć posta, mam:
pawelwoj, jesli w tej firmie w kanzasie, to tam bym nawet hulajnogi nie oddal.. robili mi skrzynie w Saratodze i praktycznie po wyjezdzi od nich zaczal olej wyciekac.. oczywiscie nie ich wina i rece umywaja.. |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2017-09-23, 07:39
|
|
|
Cytat: | całkiem niedawno ktoś pisał że Wasilewski robił mu skrzynię, auto inne niż Audi i były problemy, |
No patrz a wujek mojej zony robil u nich A6 C5 i wyjeli mu ta skrzynie, rozebrali i sprawdzili i wymienili
tylko tarczki od 4go biegu, bo ten nie działał, a reszte powiedzieli ze jest ok i sskoda pieniedzy wydawac asb jeszcze pochodzi. Bylo to 2 lata temu jakos i auto do dzis jezdzi.... Za wymiane trgo biegu, jakis uszczelniaczy no i oleju z filtrami ( 2x kazali mu wymienic) zaplacil ok 2000zl.
No i wez tu traf |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|