|
Autor |
Wiadomość |
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-06-28, 13:14
|
|
|
Spoko Ernest Też podupadłem na ortografii i od dłuższego czasu czytam książki co by wstydu nie robić |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-06-28, 14:47
|
|
|
krzychu22.p1i napisał/a: | Spoko Ernest Też podupadłem na ortografii i od dłuższego czasu czytam książki co by wstydu nie robić |
Tak to jest jak człowiek opiera się na autopoprawianiu nie śmiećimy już bo będą krzyczeć |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
czyznaszmnie
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 41 Skąd: śląsk
|
Wysłany: 2014-07-12, 01:10
|
|
|
ernesto napisał/a: |
Co do tego deklarowanego zużycia paliwa ostatnio był ciekawy artykuł w jakiejś gazecie motoryzacyjnej. Nie problem jest osiągnąć zużycie 3l/100 gdzie mierzone jest na torze testowym, po okręgu, bez korków,idealne warunki. A potem trafiają w korki i wychodzi szydło z worka. |
niestety testy zużycia paliwa nie są robione na żadnym torze, a normę tę określa test NEDC, który stworzono gdzieś w okolicach lat 70tych, dla porównywania spalania poszczególnych pojazdów. Teoretycznie test ten miał obrazować ruch miejski + ruch na trasie, jednak chyba każdy się domyśla, że od tego czasu sposób jazdy zarówno w mieście jak i poza nim nieco się zmienił. Przede wszystkim, testy prowadzone są na hamowni, w idealnych warunkach (temperatura paliwa, otoczenia i silnika, opony, ciśnienie powietrza atmosferycznego, wilgotność, etc), ponadto silniki projektowane są tak, aby w danym cyklu spalały możliwie jak najmniej (nie ma to kompletnie żadnego odzwierciedlenia na jazdę rzeczywistą), i mimo że w niektórych silnikach można czasami zejść poniżej tej wartości deklarowanej przez producenta, to takie wypadki są rzadkością. Dodatkowo dla pojazdów hybrydowych, test ten nie zakłada czy akumulatory mają być wstępnie naładowane, czy też nie, dlatego producenci zawsze przeprowadzają je na własną korzyść (akumulatory naładowane) co powoduje że przez sporą część czasu testu, silnik spalinowy w ogóle nie pracuje, a ponieważ test to jedynie 13 minut jazdy, do tego pokonuje się jakieś 5 km, to są one kompletnie niemiarodajne.
Jeśli ktoś chce więcej informacji, to zapraszam |
_________________ http://www.youtube.com/wa...feature=related |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga
Prywatność. |