Autor |
Wiadomość |
piotrekdomy
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: a8 d2
Dołączył: 11 Sie 2015 Posty: 52 Skąd: GDA
|
Wysłany: 2017-10-23, 17:04
|
|
|
panton napisał/a: | musicie zrozumieć, że w PL nie ma serwisów ASB, które znają się na swojej robocie...... tutaj nie mogłem znaleźć firmy, która zgodnie ze sztuką wymieni olej w skrzyni więc wymagacie by ktoś zrobił remont ? ! ? ! ? ! nie pierwszy i nie ostatni post z takimi żalami..... |
Moze masz racje ale tu chodzi o to ze płacisz te 9 czy 12 tys PLN i niech wymienią tarczki,uszczelki ,konwerter itd i niech zrobią to uczciwie bo w tej cenie te podstawowe elementy powinni zrobic i skrzynia powinna działac.... a o kapitalnym remoncie czy kupnie nowej za 10 czy 12 tys EURO nikt nie wspomniał
A MI FACET SKLEIŁ SKRZYNIE NA SILIKON I JESZCZE SIE CHWALI 2 LETNIA GWARANCJA...
[ Dodano: 2017-10-23, 18:08 ]
rafalr93 napisał/a: | piotrekdomy, nie zgłaszasz tego na policję ? |
A CO TO DA??? Jakos dwa tygodnie temu chłop zabił swoja żone w Wejherowie a trzy dni wczesniej Policja była na interwencji u nich ale nic nie zrobili bo facet im drzwi do mieszkania nie otworzył..... i pojechali sobie..... Taka Policja to o kant dupy |
|
|
|
|
|
|
|
uzlik
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3, Yamaha fz1
Pomógł: 3 razy Wiek: 50 Dołączył: 19 Sty 2015 Posty: 174 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-10-23, 17:40
|
|
|
Tak z ciekawości. Nowa skrzynia GQF kosztuje ponad 38 tyś. pln. |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2017-10-23, 19:12
|
|
|
panton napisał/a: | błyskotliwy Krzysiu z dokumentacji producenta skrzyni (ZF) |
Skoro Ty ją znalazłeś to X warsztatów robiących N aut z automatem tez musiało ją na oczy widzieć wcześniej lub później
uzlik napisał/a: | Tak z ciekawości. Nowa skrzynia GQF kosztuje ponad 38 tyś. pln. |
Temat dotyczy D2 więc powiem ile faktycznie kosztuje po zniżkach FBE - 24 311zł |
_________________
|
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2017-10-23, 21:24
|
|
|
krzychu22.p1i napisał/a: | panton napisał/a:
błyskotliwy Krzysiu z dokumentacji producenta skrzyni (ZF)
Skoro Ty ją znalazłeś to X warsztatów robiących N aut z automatem tez musiało ją na oczy widzieć wcześniej lub później |
jeżeli tak się upierasz przy swoim to wskaż serwis od ASB w PL który posiada wiedzę i sprzęt by wykonać poprawnie wymianę oleju w 6HPXX
z tych "X" warsztatów wybierz jeden i go podaj |
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2017-10-24, 02:33
|
|
|
wlg aso w asb oleju si enie zmienia ktos pisal |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2017-10-24, 10:09
|
|
|
panton, ja tu nie piszę aby sie licytować w x zakładach bo mam to w d.pie. Skrzynki robię sam, a ostatnia nowa przyszla z.. |
_________________
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2017-10-24, 10:19
|
|
|
panton napisał/a: | krzychu22.p1i napisał/a: | panton napisał/a:
błyskotliwy Krzysiu z dokumentacji producenta skrzyni (ZF)
Skoro Ty ją znalazłeś to X warsztatów robiących N aut z automatem tez musiało ją na oczy widzieć wcześniej lub później |
jeżeli tak się upierasz przy swoim to wskaż serwis od ASB w PL który posiada wiedzę i sprzęt by wykonać poprawnie wymianę oleju w 6HPXX
z tych "X" warsztatów wybierz jeden i go podaj |
Jeżeli chodzi Ci o wymianę dynamiczną to co drugi większy serwis ma do tego sprzęt jak i podejrzewam wiedzę (w końcu jeżdżą na szkolenia). Nie ma serwisów w PL, które stricte zajmują się ZFem, bo nie jedynie ZF robi automaty. Także panton naprawdę nie wiem jakie Ty masz doświadczenia i jak weryfikujesz wiedzę serwisów, które odwiedziłeś przez wyjazdem bezpośrednim do Niemiec (bo rozumiem, że obdzwoniłeś, czy objeździłeś w tym celu pól PL).
Druga sprawa, co takiego magicznego jest w 6HP ? Albo w 8HP ? Więcej magii, bo większa ilość przełożeń ? Magiczne procedury ? Naprawdę nie rozumiem, w czym rzecz, ale mogę się tylko domyślać, że odprawiali Cię z kwitkiem z jakiegoś powodu, że jechałeś aż do ZFa. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2017-10-24, 10:44
|
|
|
dice111 napisał/a: | że odprawiali Cię z kwitkiem z jakiegoś powodu |
ciekawe z jakiego |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2017-10-26, 11:38
|
|
|
krzychu22.p1i napisał/a: | panton, ja tu nie piszę aby sie licytować w x zakładach bo mam to w d.pie. Skrzynki robię sam, a ostatnia nowa przyszla z.. |
to są te forumowe dyskusje - jak przychodzi do konkretów to cisza
dice111 napisał/a: | Jeżeli chodzi Ci o wymianę dynamiczną to co drugi większy serwis ma do tego sprzęt jak i podejrzewam wiedzę (w końcu jeżdżą na szkolenia). |
a czy możesz wskazać chociaż jeden?
dice111 napisał/a: | Druga sprawa, co takiego magicznego jest w 6HP ? Albo w 8HP ? Więcej magii, bo większa ilość przełożeń ? Magiczne procedury ? Naprawdę nie rozumiem, w czym rzecz, ale mogę się tylko domyślać, że odprawiali Cię z kwitkiem z jakiegoś powodu, że jechałeś aż do ZFa. |
powód był banalny.... pojechałem do Niemiec bo nie znalazłem serwisu ASB w PL, który potrafiłby wymienić olej w skrzyni metodą dynamiczną
chciałem mieć porządnie wykonaną usługę by później nie zakładać takich tematów w tym dziale - proste |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2017-10-26, 14:32
|
|
|
panton napisał/a: | dice111 napisał/a: | Jeżeli chodzi Ci o wymianę dynamiczną to co drugi większy serwis ma do tego sprzęt jak i podejrzewam wiedzę (w końcu jeżdżą na szkolenia). |
a czy możesz wskazać chociaż jeden? |
Pierwszy lepszy, np Sosnowski z Gdańska, Kozieł z Gliwic, u mnie na miejscu Star z Bielska.. to tak na szybko..
panton napisał/a: | dice111 napisał/a: | Druga sprawa, co takiego magicznego jest w 6HP ? Albo w 8HP ? Więcej magii, bo większa ilość przełożeń ? Magiczne procedury ? Naprawdę nie rozumiem, w czym rzecz, ale mogę się tylko domyślać, że odprawiali Cię z kwitkiem z jakiegoś powodu, że jechałeś aż do ZFa. |
powód był banalny.... pojechałem do Niemiec bo nie znalazłem serwisu ASB w PL, który potrafiłby wymienić olej w skrzyni metodą dynamiczną
chciałem mieć porządnie wykonaną usługę by później nie zakładać takich tematów w tym dziale - proste |
Czyli trafiałeś na serwisy bez sprzętu, wiedzy, i/lub chęci... bo bez maszyny tez można ale widać dla niektórych to nieopłacalne (kosztowo, czasowo). |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
Prezes-Artek
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 02 Kwi 2017 Posty: 154 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2017-10-26, 14:39
|
|
|
dice111 napisał/a: | Pierwszy lepszy, np Sosnowski z Gdańska, Kozieł z Gliwic... |
Muwisz o Art-Mag? |
|
|
|
|
|
|
|
VanDyke
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4700
Skrzynia: Quadra Track II
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Jeep Grand Cherokee
Pomógł: 11 razy Wiek: 41 Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 783 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-11-04, 23:16
|
|
|
Sosnowski z Gdańska nie demontuje mechatronika do czyszczenia, nie robi update'tu softu skrzyni ani nie przeprowadza adaptacji wg ZF service manual - wszystko jako procedura wymiany dynamicznej oleju wg ZF. A wiem to bo sam chciałem tam swego czasu wymieniać olej i robiłem wywiad. Nikt również nie da Ci w PL gwarancji, że po wymianie dynamicznej oleju skrzynia nie będzie pracowała gorzej niż przed wymianą. Z tego co pamiętam to 6HP nie zalewali nawet LifeGuard 8.
Gdzieś na forum bimmerfest jest cała fotorelacja z wyprawy do ZF Dortmund na wymianę dynamiczną oleju w E39. Polecam lekturę a następnie konfrontację z tym co proponują warsztaty w PL. Gdybym miał D2 to pewnie nie byłoby mi żal i sama maszyna by wystarczyła W pozostałych przypadkach, mając do wydania podobne pieniądze za wymianę u paproka albo w ZF, wybrałbym ZF.
Wracając do sprawy pitera... Mając do wydania ponad 10k na naprawę skrzyni wolałbym kupić kompletny repair kit do 5HP, wyczyścić mechatronik, wsadzić regenerowany konwerter i dać to komuś ogarniętemu do złożenia (rzut beretem od pitera) i podejrzewam, że jeszcze by zostało na niezłą weekendową inbę w SPA |
|
|
|
|
monster_1973
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D2, Mercedes
Pomógł: 1 raz Wiek: 51 Dołączył: 11 Maj 2014 Posty: 90 Skąd: DE Hessen
|
Wysłany: 2017-11-06, 12:16 Re: Odradzam Serwis ASB Różyny koło Pruszcza GD
|
|
|
piotrekdomy napisał/a: | Odradzam a wrecz mowie ze to oszust(Piotr Znaniecki).... Oddałem skrzynie do naprawy (wszystko fajnie bo 2 lata gwarancji dają)
Skrzynie zrobili w 3 tygodnie... (CENA 8600)
Pojezdziłem niecałe 3 tygodnie i i oddałem na gwarancje bo skrzynia zaczeła przeciagac biegi i szarpała przy zrzucaniu z 3 na 2 i tak samo z 2 na 3 czuc było szarpniecie, po 2 tygodniach zwodzenia mnie przez Pana Znanieckiego i nie odbierania przez niego telefonu , w koncu odebrał i mnie zrugał ze do niego wydzwaniam, spielismy sie przez telefon i dałem mu jeszcze tydzien.... " |
Współczuję, miałem podobne "przygody" z warsztatami w Polsce. Uczciwego fachowca znającego się na rzeczy to ze świecą szukać. Trudno jest znaleźć taki, w którym zapłacisz uczciwie i masz uczciwie wszystko zrobione i na czas. Ja też wolę zapłacić raz, niekoniecznie tanio, i mieć wszystko zrobione jak trzeba a nie ciągle grzebać. Ja na szczęście dobrnąłem do szczęśliwego końca z naprawami mojego auta i do Polski na naprawę już go nie wyślę, tego jestem pewien. W sumie kosztowało mnie to wszystko ze 3x tyle co w Niemczech, trwało w nieskończoność, nerwów i mojego czasu nie da się policzyć. Teraz jest wszystko zrobione jak należy, ale musiałem sam wszystkiego dopilnować, stać nad mechanikami i dużo sam zrobiłem.
Kiedyś był w Gliwicach super warsztat, co prawda od BMW i Mercedesa, ale to był naprawdę porządny serwis. Właścicielem był Pan Tarnowski, niestety tego warsztatu od pewnego czasu już nie ma. A szkoda. Tam zawsze byłem zadowolony z usługi. Chociaż było drogo to wszystko było zrobione do porządku i nie trzeba było tam co dwa dni wracać i poprawiać. Cena była znana z góry, termin także. Żadnych niespodzianek i nerwów. To był super warsztat.
Pozdrawiam i powodzenia.
Poprawiłem cytat bo coś ci się źle zacytowało.
FOSS |
|
|
|
|
|
|
|
|