|
Autor |
Wiadomość |
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-08-26, 13:17
|
|
|
Ale my tu o tym piszemy od dawna że oleje to nie sa wieczne! |
|
|
|
|
|
|
|
majkaistefan [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-08-26, 13:31
|
|
|
Witam!
Apophis napisał/a: | Ale my tu o tym piszemy od dawna że oleje to nie sa wieczne! | -a co zatem powiesz na to "w volvo i scanii zalecane jest aby olej silnikowy wymieniac co 50 do 55 tys km a w manku do 90 tys km"
Albo:"w Rico na Scani mialem 400tys. km. i nigdy nie byl wymieniany olej i filtry"
Stefan. |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-08-26, 14:44
|
|
|
Ciężarowki maja niskoobrotowe diesle więc spokojnie mozna to x2 w stosunku do osobówki. Ale nie przesadzajmy Jak ja bym miał takiego to i tak bym swoje robił. W moim byłym słuzbowym nowym iveco daily były przeglady co 25tyś ale robiłem co rok to ok 15-16tyś wychodziło. I po tym roku olej to było juz *ówno nie olej. |
|
|
|
|
majkaistefan [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-08-26, 15:05
|
|
|
Witam!
Kenworth przewiduje co 75.000 mil. Patrzalem jak wyglada spuszczany olej.Mial kolor mocnej herbaty.Tak bylo kilka razy.Z jednym zastrzezeniem.Filtr mial wielkosc malego kubla od smieci a uruchomienie silnika ponizej +30 niemozliwe. Tu nalezy wyciagnac wnioski.
Stefan. |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2015-08-26, 19:18
|
|
|
Panowie, nie zapominajcie że do takich kilkunastu litrowych potworów wchodzi kilkadziesiąt litrów oleju ...a do Kenworth-a nawet ponad sto |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
Motostacja
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 1048 Skąd: Motostacja
|
Wysłany: 2015-08-27, 09:40
|
|
|
Apophis napisał/a: | Ciężarowki maja niskoobrotowe diesle więc spokojnie mozna to x2 w stosunku do osobówki. |
tez mi sie wydaje ze olej zuzywa sie w zalezności od predkosci obrotowej silnika , w motocyklu zauwazyłem taka zależność jak jeździłem turystycznie i nie palowałem maszyny to olej potrafił cały sezon miec swoja barwe, jak zaczolem czesciej motocykl wkrecac pod czerwone pole juz po 2 tys km zrobił sie ciemniejszy .
Wiec interwał wymiany mozna tez uzaleznic od stylu jazdy , cykli rozgrzewania auta itp , jak ktos lata tylko trasy autostradowe , predkosci przelotowe 150-160 i obr utrzymuje na poziomie 2500-3000 obr to wydaje mi sie ze wymiana oleju co 15tys nie zaszkodzi silnikowi
ja osobiście jestem zwolennikiem wymiany co 10-12tys niezaleznie od wszystkiego a olej musi byc nie starszy niż rok dlatego na karteczce w komorze silnika zapisuje sobie date i przebieg . |
_________________ Części samochodowe online - Motostacja |
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |