Autor |
Wiadomość |
Bartek87
Moje A8
Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8
Pomógł: 2 razy Wiek: 37 Dołączył: 09 Lip 2012 Posty: 174 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2014-01-13, 17:25 Rozcięta opona - wymiana opon -Quattro
|
|
|
Witam,
parkując auto w garażu podziemnym rozciąłem prawą przednią oponę o zamontowaną na miejscu postojowym blokadę. Z opony co prawda nie schodzi powietrze ale opona do wywalenia bo jest mocno wyżłobiona, czuć/widać druty. Szkodę wstępnię zgłoszę z AC z regresem na zarządcę ale to nie jest najważniejsze. Sedno sprawy tkwi w Quattro. Ubezpieczyciel bez problemu wypłaci mi za oponę potrącając amortyzację jednak:
1. nie znalazłem póki co używki ten sam model z podobną ilością bieżnika
2. nowej opony nie założę bo uszkodzi mi Quatrro, podobnie 2 nowe na osi też nie za bardzo skoro stare opony miały 5,5mm.
W związku z powyższym czy ktoś miał podobną przygodę ? dysponuje jakimś dokumentem-specyfikacją, że Quattro musi posiadać 4 opony prawie identyczne.
Ze swoich źródeł wiem, że ubezpieczyciele w takich sytuacjach wypłacają za 1 oponę jednak w zależności od argumentów i uporu klienta płacą za więcej a mam czas i chęci by powalczyć
pzdr. |
|
|
|
|
|
|
|
labas
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy Wiek: 59 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 610 Skąd: Pieniny
|
Wysłany: 2014-01-13, 17:30
|
|
|
Zapodaj dwie nowe opony na przód, obecna będzie na późniejsze uzupełnienie. |
|
|
|
|
|
|
|
Bartek87
Moje A8
Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8
Pomógł: 2 razy Wiek: 37 Dołączył: 09 Lip 2012 Posty: 174 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2014-01-13, 18:18
|
|
|
jak założę nowe na przód 8mm to Quattro nie dostanie po tyłku jak z tyłu bedą 5,5mm ? |
|
|
|
|
Rapik
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 4.2TDi
Pomógł: 5 razy Dołączył: 02 Kwi 2010 Posty: 310 Skąd: G-dz
|
Wysłany: 2014-01-13, 18:53
|
|
|
Bartek87 napisał/a: | jak założę nowe na przód 8mm to Quattro nie dostanie po tyłku jak z tyłu bedą 5,5mm ? |
Nie popadajmy w paranoję, taka różnica w obwodzie koła to nie różnica. |
|
|
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2014-01-13, 18:57
|
|
|
w jakich okolicznosciach uszkodziles opone? |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
bunga bunga
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Marcinkus
Jeżdzę: W221, 997
Pomógł: 11 razy Dołączył: 28 Gru 2010 Posty: 585 Skąd: WSC
|
Wysłany: 2014-01-13, 19:51
|
|
|
A co ma Q do bieżnika? Masz torsen.
Nie drutuj tylko zakładaj nowe na przód. |
_________________ Forum Audi A6 |
|
|
|
|
|
|
|
Bartek87
Moje A8
Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8
Pomógł: 2 razy Wiek: 37 Dołączył: 09 Lip 2012 Posty: 174 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2014-01-13, 20:22
|
|
|
a obwód koła nie ma znaczenia przy Q ?
preston najechałem na złożoną blokadę, kształt blokady+masa auta zrobiły swoje |
|
|
|
|
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 47 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2014-01-13, 20:30
|
|
|
Bartek87 napisał/a: | a obwód koła nie ma znaczenia przy Q ?
preston najechałem na złożoną blokadę, kształt blokady+masa auta zrobiły swoje |
Ma znaczenie, ale po to są torseny aby niwelować różnice w prędkości obrotowej kół. Jeśli by było tak jak myślisz to samochód z quatro by tylko służył do jazdy na wprost. Przy każdym skręcie koła kręcą się z różną prędkością i jakoś nic się nie rozsypuje. 2-3 mm w średnicy to nie problem. |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2014-01-13, 21:34
|
|
|
sylwekr napisał/a: | Bartek87 napisał/a: | a obwód koła nie ma znaczenia przy Q ?
preston najechałem na złożoną blokadę, kształt blokady+masa auta zrobiły swoje |
Ma znaczenie, ale po to są torseny aby niwelować różnice w prędkości obrotowej kół. Jeśli by było tak jak myślisz to samochód z quatro by tylko służył do jazdy na wprost. Przy każdym skręcie koła kręcą się z różną prędkością i jakoś nic się nie rozsypuje. 2-3 mm w średnicy to nie problem. |
Dokładnie tak jak kolega pisze , miałem u siebie swego czasu różne opony pomiędzy osią przednią , a tylną .
Opony rozmiar taki sam , wymieniłem skrzynię ( bo zaczęła szaleć , a ja myślałem , że się skończyła )
Okazało się , że wina była po stronie opon .
Od tamtej pory powiedziałem :
Quattro = 4 takie same opony .
Producent dopuszcza ( chyba ) 4mm różnicy pomiędzy przodem , a tyłem . |
_________________ Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
|
|
|
|
|
JIMM [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-01-13, 22:23
|
|
|
mdamian napisał/a: | Producent dopuszcza ( chyba ) 4mm różnicy pomiędzy przodem , a tyłem . |
możesz rozwinąć tą myśl , gdzie to znalazłeś, bo się zaciekawiłem? |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
Unknown
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciek
Jeżdzę: Audi A8L
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Sie 2010 Posty: 208 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-01-14, 07:13
|
|
|
Wierzyć w to co pisze auto świat to tj by wierzyc w istnienie Yeti.
Pracują tam ludzie, którzy nie maja pojęcia o motoryzacji. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
rollo_tomasi
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptr.
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: D2 4.2// E38 750iL
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Sie 2011 Posty: 131 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2014-01-14, 12:09
|
|
|
Miałem taką przygodę.
W listopadzie wjechałem w wyrwę w jezdni bezpośrednio przed torowiskiem. Opona pękła (dziura 3x3 cm w powierzchni bocznej opony).
Szkodę zgłosiłem przedsiębiorstwu komunikacyjnemu- to ono odpowiada za następstwa eksploatacji uszkodzonych jezdni w odległości do 50 cm od torowiska.
Rzeczoznawca przyjął do wyceny odszkodowania rzeczoną oponę Continental Conti Winter 245/45/18 z DOTem z 2008r z bieżnikiem 5,5-6mm, uznał odprysk na feldze o pow. 4x4mm i zakwalifikował tulejkę wahacza do wymiany.
Dostałem 850 PLN, ale uwzględniono tylko jedną oponę do wymiany.
Po kilkugodzinnych poszukiwaniach kupiłem pojedynkę z allegro z 2011 r, z bieżnikiem 6,5mm.
Felgi nie robię- to okazyjnie kupiony na zimę RONAL. |
_________________ Tomek
|
|
|
|
|
AMSTAFF
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ADAM
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 13 razy Wiek: 46 Dołączył: 16 Lis 2009 Posty: 297 Skąd: ŁÓDŹ
|
Wysłany: 2014-01-14, 19:56
|
|
|
rollo_tomasi napisał/a: | Dostałem 850 PLN, ale uwzględniono tylko jedną oponę do wymiany.
Po kilkugodzinnych poszukiwaniach kupiłem pojedynkę z allegro z 2011 r, z bieżnikiem 6,5mm.
Felgi nie robię- to okazyjnie kupiony na zimę RONAL. |
taa... odszkodowanko!
kiedyś byli "dzwoniarze" a teraz są "gumiarze" he he |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
bunga bunga
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Marcinkus
Jeżdzę: W221, 997
Pomógł: 11 razy Dołączył: 28 Gru 2010 Posty: 585 Skąd: WSC
|
Wysłany: 2014-01-14, 20:42
|
|
|
Możesz nawet założyć koło o innej wielkości i też będziesz jeździł.
Możesz mieć cztery różne rozmiary i też pojedziesz.
Oczywiście to ekstremum i nie zaleca się.
Ale Q z torsenem poradzi sobie.
Tak został zaprojektowany. |
_________________ Forum Audi A6 |
|
|
|
|
|