Autor |
Wiadomość |
jelly55
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: mk
Jeżdzę: s8
Dołączył: 10 Sie 2010 Posty: 2 Skąd: marki
|
Wysłany: 2010-08-10, 21:38 [S8 D2 00
] logi - przepływka. proszę o ocene
|
|
|
witam. proszę o ocenę mojej przepływki. Chciałbym się dowiedzieć czy jest z nią wszystko ok.
http://vaglog.rtnet.pl/jelly555_19584.html
co można jeszcze diagnozować w 4.2 ? bo brakuje trochę mocy i szukam przyczyny.
Dziękuje za zainsteresowanie |
|
|
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2010-08-11, 19:04
|
|
|
Wyglada ze dziala. Sprawdz jeszcze dzialanie zaworu EGR. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2010-08-11, 21:56
|
|
|
jelly55 napisał/a: | proszę o ocenę mojej przepływki. Chciałbym się dowiedzieć czy jest z nią wszystko ok... |
Twoja przepływka może nie jest idealna (o ile się nie mylę to przy maksymalnych obrotach powinna pokazywać coś koło 280g/s) ale jeszcze całkiem sprawna - u mnie była gorsza chociaż jeszcze jeździła i nie wyrzucało żadnego błędu.
Z przepływkami trzeba być świadomym, że zużywają się sukcesywnie w miarę jeżdżenia czyli im większy przebieg na jednej przepływce tym większe szanse że będzie ona do wymiany.
jelly55 napisał/a: | co można jeszcze diagnozować w 4.2 ? bo brakuje trochę mocy i szukam przyczyny. |
Skąd wiesz że brakuje mocy - czy to takie Twoje subiektywne odczucie czy też byłeś na hamowni i wyszło za mało?
Przyczyn utraty mocy może być kilka:
- układ wydechowy - przytkane katalizatory albo chociaż jeden z nich mogą w dużej mierze przyczynić się do spadku mocy
- przepływomierz - zużyty ale wciąż jeżdżący pokazuje zbyt małą dawkę powietrza szczególnie w górnej granicy obrotomierza efektem czego jest zbyt uboga mieszanka paliwowa i oczywiście spadek mocy
- pompa paliwa - padająca już pompa paliwa w górnych wartościach obrotomierza może nie być odpowiednio wydajna efektem czego jest za uboga mieszanka i oczywiście spadek mocy
- regulator ciśnienia paliwa - popsuty nie utrzymuje odpowiedniego ciśnienia w układzie paliwowym efektem czego jest za uboga mieszanka w górnych wartościach obrotów i spadek mocy
- wtryskiwacze - uszkodzone nie podają do cylindra odpowiedniej dawki paliwa co oczywiście skutkuje zbyt ubogą mieszanką i spadkiem mocy
- inne o których na poczekaniu, mimo że są istotne, mogłem zapomnieć
Jeżeli nie byłeś jeszcze na hamowni to polecam... pomiar dokonać z AFR'em (jest to szerokopasmowa sonda lambda umieszczana w rurze wydechowej badająca spaliny) bo na jego podstawie można stwierdzić jak wygląda skład mieszanki paliwowej. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
jelly55
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: mk
Jeżdzę: s8
Dołączył: 10 Sie 2010 Posty: 2 Skąd: marki
|
Wysłany: 2010-08-13, 13:46
|
|
|
dzięki za cenna odpowiedź.
na hamownie i tak będę się wybierał, tylko najpierw chciałem sprawdzić to co moge VAGiem, zeby dwa razy nie jeździć. A gdzie możesz polecić jakąś dobrą hamownie z tym AFR'em w Warszawie ? bo widze że to twoje okolice.
a brak mocy to moje subiektywne oddczucie. I rozczarowanie gdy nissan 200sx 2.0T mi lekko uciekał, a przecież jest prawie 100km słabszy, ale co prawda też prawie 500 kg lżejszy. |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2010-08-16, 10:25
|
|
|
jelly55 napisał/a: | na hamownie i tak będę się wybierał, tylko najpierw chciałem sprawdzić to co moge VAGiem, zeby dwa razy nie jeździć. A gdzie możesz polecić jakąś dobrą hamownie z tym AFR'em w Warszawie ? bo widze że to twoje okolice. |
Nt. hamowni napisałem kilka słów tutaj: http://www.a8team.pl/topics25/1991,32.htm
jelly55 napisał/a: | a brak mocy to moje subiektywne oddczucie. I rozczarowanie gdy nissan 200sx 2.0T mi lekko uciekał, a przecież jest prawie 100km słabszy, ale co prawda też prawie 500 kg lżejszy. |
Nie tylko lżejszy ale i silnik uturbiony więc on pewnikiem od 2000obr/min jedzie już pełną parą a Ty musisz zakręcić swojego wolnossaka do 4000-4500obr/min aby mieć do dyspozycji pełny moment i do 6000obr/min aby mieć do dyspozycji pełną moc silnika.
Z naszymi autami większa zabawa zaczyna się przy prędkościach powyżej a nie do 100km/h... A8/S8 4,2V8 przyspiesza tak samo w zakresie 0-100km/h jak i 100-200km/h a powyżej 200km/h wciąż ciągnie bez żadnej zadyszki i właśnie to jest jego prawdziwe oblicze :lol: |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
Maciex
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciek
Jeżdzę: W12 D3
Pomógł: 7 razy Wiek: 33 Dołączył: 03 Lut 2010 Posty: 137 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2010-08-17, 23:50
|
|
|
czy hamownia aby nie przekłamuje (zaniża) moc w autach z automatem ? |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2010-08-18, 07:17
|
|
|
colln napisał/a: | czy hamownia aby nie przekłamuje (zaniża) moc w autach z automatem ? |
Ja także słyszałem że zaniża więc powinno się także zrobić też pomiar strat... niestety, jak zauważyłem, nie wszyscy to robią a wyniki na różnych hamowniach mogą być diametrlanie różne :evil: |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
belus
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 51 Dołączył: 16 Cze 2011 Posty: 21 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2011-08-12, 10:24
|
|
|
Nie będę zakładał nowego tematu. Na weekend będę miał do zabawy VAG-a. Podpowie mi ktoś jak wejść po kolei żeby sprawdzić te parametry przepływki? |
_________________ belus |
|
|
|
|
hipcio
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy Wiek: 43 Dołączył: 12 Wrz 2010 Posty: 476 Skąd: Ryki
|
Wysłany: 2011-08-12, 13:14
|
|
|
Zalezy jaki program masz, jesli Vag Com to wchodzisz w silnik nastepnie bloki pomiarowe ustawiasz blok (prawdopodobnie nr02) i wciskasz Go.
Siadasz za kiere i gaz do dechy i obserwujesz ile na maxa pokaże
Wartośc przepływki(MASS FLOW) masz w g/s na jałowym około 4-7 powinno byc
LOAD to obciążenie silnika, jak dojdzie do 100% wtedy powinno być najwięcej g/s |
|
|
|
|
|
|
|
LUKAS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi A8 D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 41 Dołączył: 05 Paź 2011 Posty: 303 Skąd: Ełk / Warszawa
|
Wysłany: 2012-06-11, 13:17
|
|
|
odświerzam temacik
na szybko sprawdzałem przepływke ale bez obciążenia na postoju na obr. ok 600 wyszło 4-5g na maxymalnych ok 6000-7tyś obr. dochodziło do 190g ani razu nie przekroczyło 200g
więc rozumiem że do wymiany czy to w czasie jazdy powinno się tylko sprawdzać ? dodam że auto jest mułowate i często nie chce redukować biegów przy kickdown
[ Dodano: 2012-06-11, 14:20 ]
aha i jeszcze jedno pytanie
mam tylko bład z sondą lewą czy to może być przez przepływke bo sprawdzałem ale niby wszystko gra tylko na wykresie widać że się nakładają i nie równo chodzi lewa sonda więc nie wiem czy do wymiany czy przez przepływke źle chodzi |
|
|
|
|
|