Autor |
Wiadomość |
pavel44
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: s8 d2
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 29 Maj 2014 Posty: 219 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2019-09-22, 15:40 [S8 D2 00 LPG
] Szarpanie przy przyspieszaniu
|
|
|
Witam. Problem z aitem ciągle nierozwiazany. Szarpie na wolnych obrotach przy przyspieszeniu, na zimnym wyraźnie mniej w miarę rozgrzania bardziej. Wymienione świece, cewki podminienone na sprawne bo moje mają ok 50tys przebiegu. Brak błędów. Najbardziej odczuwalne ma biegach 4-6. Wraz z wzrostem obrotów szarpanie maleje. Narazie podłączyłem komp na postoju i nie widać anomalii. Jutro logi I we wtorek pomiar kompresji. Na jalowym czasami idealnie czasami telepie. Za wszelkie wskazówki będę bardzo wdzięczny. Pozdrawiam |
_________________ xyz |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2019-09-22, 16:54
|
|
|
zobacz w blikach pomiarowych jak się mają napinacze |
|
|
|
|
|
|
|
pavel44
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: s8 d2
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 29 Maj 2014 Posty: 219 Skąd: Toruń
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2019-09-24, 05:28
|
|
|
daj 90 -93 |
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2019-09-24, 07:14
|
|
|
Bank 1 sonda dlaczego jest na 0%, a drugi bank w tym czasie coś działa. |
_________________
|
|
|
|
|
pavel44
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: s8 d2
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 29 Maj 2014 Posty: 219 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2019-09-24, 11:08
|
|
|
w 93 jest -3 i -5 od 4 lat tak jest
[ Dodano: 2019-09-24, 12:10 ]
ale jednak coś tam działa ta sonda w sumie mieszanka musi być na 0 tak ? |
_________________ xyz |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2019-09-24, 12:42
|
|
|
nie na zero ma oscylować zmieniać się
szarpanie to albo układ zapłonowy albo lewizna albo sprawnosc mechaniczna silnika |
|
|
|
|
peter5on
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 11 Wrz 2016 Posty: 139 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2019-09-24, 13:07
|
|
|
Jeżeli to sondy lambda to je odłącz od wtyczek, mi szły na 25% i tak stały i samochód szarpał i prychał, po odłączeniu wszystko wróci prawie że do normy tyle że spalanie będzie większe. Ale wykluczysz jedną rzecz. Te 0 to rzeczywiście coś nie halo to nie może tak być że stoją na 0% |
|
|
|
|
|
|
|
pavel44
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: s8 d2
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 29 Maj 2014 Posty: 219 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2019-09-24, 13:17
|
|
|
w tym tygodniu bedzie sprawdzane cisneinie na cylindrach i wszystkiego sie dowiemy |
_________________ xyz |
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2019-09-24, 13:32
|
|
|
pepi napisał/a: | nie na zero ma oscylować zmieniać się
szarpanie to albo układ zapłonowy albo lewizna albo sprawnosc mechaniczna silnika |
Na 0% też może być zależy czy CL czy OL przy cutoff też będzie 0.
Przy błędnie działających sondach też potrafi szarpać. a widać że ta 1 sonda jest mało aktywna.
Przy korektach -/+ 25% po kilku sekundach sterownik przechodzi w ,,tryb awaryjny" i wtedy sondy przyjmują ok 0.5V.
Ostatnio miałem na warsztacie S8 AQH gdzie uwalona była sonda działała leniwie. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
pavel44
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: s8 d2
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 29 Maj 2014 Posty: 219 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2019-09-24, 13:38
|
|
|
a nie powinno wywalić błędu przy takiej sondzie ? |
_________________ xyz |
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2019-09-24, 13:42
|
|
|
pavel44 napisał/a: | a nie powinno wywalić błędu przy takiej sondzie ? |
Czasami wywala błąd niska aktywność sondy ( nie zawsze zależnie od algorytmu jaki jest w sterowniku)
Odłącz sondy wtedy pojedziesz wg parametrów fabrycznych |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2019-09-24, 18:33
|
|
|
i z innych czujników tez |
|
|
|
|
pavel44
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: s8 d2
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 29 Maj 2014 Posty: 219 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2019-10-01, 22:11
|
|
|
Zagadka po ok miesiącu wyjaśniona. Po pomiarze ciśnienia na cylindrach, ciśnienia w kolektorze ssacym, sprawdzeniu sond, przepływki zakupiłem jedną cewke w aso i się okazało to tzn uszkodzona jedna cewka dawała takie objawy chociaż to dziwne bo podmienialem wszystkie niby sprawne na początku |
_________________ xyz |
|
|
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2019-10-03, 16:41
|
|
|
fajnie ze rozwiazales problem i fajnie ze to taka pierdola pozdro |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
|