Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[S8 D2 97 PB/LPG] wypadanie zapłonów na 5 cylindrze  
Autor Wiadomość
nosmaster 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: D2
Wiek: 34
Dołączył: 27 Mar 2016
Posty: 113
Skąd: Augustów
Wysłany: 2016-04-01, 18:46   [S8 D2 97 PB/LPG] wypadanie zapłonów na 5 cylindrze

Witam, moje audi chyba jest jakieś trefne, mam je miesiąc a od tego czasu padła mi już pompka centralnego, przełącznik regulacji kierownicy, tempomat, miałem problemy z rozrusznikiem, skrzynią biegów i jeszcze jakies duperele ale do rzeczy. Samochodem rzuca lekko na wolnych obrotach i przy przyspieszaniu na wysokim biegu z niskich obrotów szarpie jak głupi, LPG czy PB jest to samo uspokaja się trochę po przekroczeniu 1500rpm a dalej już ciężko wyczuć. Na VAGu zlokalizowałem, że wypada zapłon na 5 cylindrze, na pozostałych nic się nie dzieje. Podmieniałem już cewki zapłonowe, świece i moduły. Przy jeździe tylko na PB dalej jest to samo, nawet po wypaleniu gazu z instalacji LPG czy odłączeniu jej wręcz mam wrażenie, że na LPG jest ciut lepiej. Kompresja po równo 14,1-14,5bar. Dzieje się tak od kiedy kupiłem auto a dokładniej zaczeło się po powrocie do domu może w 2 czy 3 dzień z początku słabiej teraz już dość denerwujące zjawisko. Sondy lambda pracują, auto ma moc, przepływka pokazuje około 200~250g przy pedale w podłodze do odcięcia. Pojawiają się błędy sondy lambda numer 1 (brak aktywności) ale po wykasowaniu nie wracają(podejrzewam że to przez wypadanie zapłonów-niespalona mieszanka). Gdzie mam szukać dalej? Podejrzewam wiązkę do sterownika LPG, sterownik lub w najgorszym wypadku sterownik silnika. Jakieś wskazówki lub kierunki gdzie brnąć?
 
 
Maroonio 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 78
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-01, 23:44   

To może trzeba sprawdzić nieszczelności w dolocie? jakie ja wskazania przepływki na wolnych obrotach? Dodatkowo może trzeba sprawdzić wtryskiwacz na tym cylindrze czy nie cieknie i czy rozpyla prawidłowo (najszybciej zamienić miejscami).
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2016-04-02, 05:59   

Zrzuć listwę wtryskową i podmień wtryskiwacze PB. Jeśli pozostanie na tym samym to może być problem z wiązką lub coś w elektronice
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
nosmaster 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: D2
Wiek: 34
Dołączył: 27 Mar 2016
Posty: 113
Skąd: Augustów
Wysłany: 2016-04-02, 08:32   

Myślę, że przy nieszczelnym dolocie zjawisko ustąpiło by po dodaniu gazu a tu po wciśnięciu gazu w podłogę przy 1000rpm szarpie mocniej czyli jakby problemy z układem zapłonowym. Świeca wygląda tak samo na wszystkich cylindrach. Czy VAG w ogóle numeruje cylindry zgodnie z numerami na pokrywach zaworów? Bo jeśli nie to chyba wystarczy znalźć trefną cewkę. Przepływka pokazywała coś koło chyba 20g na wolnych ale nie jestem pewien.
 
 
Maroonio 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 78
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-04, 12:25   

Wskazania przepływki rzędu 20g na jałowych to zdecydowanie za dużo. Powinno być do 7g. Wiedza twierdzi, że jak jest więcej to nieszczelność w układzie.
Jest jeszcze najgorsza opcja to znaczy uszkodzenie mechaniczne np. podgięte lub wypalone zawory. Wtryskiwacz sprawdzony?
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2016-04-04, 13:44   

Maroonio napisał/a:
Wskazania przepływki rzędu 20g na jałowych to zdecydowanie za dużo. Powinno być do 7g. Wiedza twierdzi, że jak jest więcej to nieszczelność w układzie.


Nie do końca.
Szczelny układ dolotowy dajmy na to pobiera 7g na wolnych obrotach.
Przy nieszczelności przez przepływomierz przepływa mniejsza ilość powietrza bo pociąga sobie bokiem. A przecież silnik zasysa taką samą ilość powietrza.
W przypadku nieszczelności wartości przepływomierza były by zaniżone.
Ale tu też chodzi o test dynamiczny czyli wskazania przepływomierza przy nodze w pełni wciśniętej w podłodze przy 6000 obr/min na drugim i trzecim biegu.
Musi być na obciążeniu.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-04-04, 13:48   

Tylko że test dynamiczny nie ma wiele wspólnego do złej pracy na np jałowym biegu. To że przepływka wskaże 190 a powinna 230 nie ma znaczenia przy normalnej pracy i uzytkowaniu.
Ma natomiast jesli przepływka w całym swym zakresie wskazuje źle.

Do ABZ miałem dwie przepływki jednak ledwie przekraczała 190 druga ok 215 przy tescie dynamicznym ale w zakresie użytkowym miały obie to samo więc silnik na jednej i drugiej cykał tak samo dobrze.

Podmiana przepływki by tu mogła cos więcej powiedzieć-podmiana na sprawną z innego auta.
 
 
nosmaster 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: D2
Wiek: 34
Dołączył: 27 Mar 2016
Posty: 113
Skąd: Augustów
Wysłany: 2016-04-04, 20:13   

Wydaje mi się, że szukanie problemu w przepływomierzu to nie ta droga ponieważ wypadanie zapłonu występuje tylko i wyłacznie na tym konkretnym jednym cylindrze i w dodatku coraz bardziej się nasila. Na wolnych obrotach słychać wyraźnie "fukanie" w wydech może co 2 zapłon nie wypada a czasem potrafi wyleciec ich 30 pod rząd, po odłączeniu cewki zapłonowej niewiele się zmienia, po odpięciu innej wyraźne pogorszenie pracy. Wtryskiwacz wykluczam ze względu na takie same objawy na LPG i na benzynie. Ewentualna nieszczelność w dolocie jest możliwa ale nie powodowałoby to wypadania zapłonów przy pełnym gazie, chyba że byłaby to dziura wielkości 5zł :) Dodam jeszcze, że objawy zaczeły występować już w całym zakresie obrotów i obciążenia tzn samochód słabo przyspiesza, nagle załączy się cylinder i idzie dobrze, zaraz znow to samo. Objawy typowe dla padniętej cewki/świecy/ fajki zapłonowej a jednak po podmianie nie ma różnicy. Gdybym miał oscyloskop sprawdziłbym czy to nie wina komputera ale nie mam dostępu do takiego sprzętu niestety. Czy jest ktoś z okolic Augustowa i mógłby mi urzyczyć cewki/modułu ew ECU na podmiankę?
 
 
Maroonio 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 78
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-04, 20:30   

Ja chcesz się bawić dalej, zobacz czy jest napięcie i dobre masy na cewce, przejście między komputerem a cewką. Te same kable na zwarcie do masy i plusa. Ja też tak szukałem ( u mnie wypadał "tylko" na drugim cylindrze ;) Sterownik jak nie zalany wodą to raczej będzie ok.
W moim wyszło uszkodzenie mechaniczne i niestety obawiam się że w Twoim przypadku jest to samo.
 
 
nosmaster 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: D2
Wiek: 34
Dołączył: 27 Mar 2016
Posty: 113
Skąd: Augustów
Wysłany: 2016-04-04, 20:48   

Mechaniczne? A co dokładnie się stało?
 
 
Maroonio 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 78
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-04, 22:28   

U mnie były nie domykające zawory wydechowe przez przestawiony rozrząd. Koniec końców po weryfikacji głowicy 5 ssących do wymiany ze względu na zużycie i jeden wydechowy bo krzywy.
 
 
nosmaster 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: D2
Wiek: 34
Dołączył: 27 Mar 2016
Posty: 113
Skąd: Augustów
Wysłany: 2016-04-06, 15:15   

A jak wyglądała kompresja? Bo wątpię, żeby na niedomkniętych zaworach była taka jak powinna.
 
 
Maroonio 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 78
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-07, 08:23   

13 atmosfer akurat na tym cylindrze ale na 1 i na 3 było więcej. Nie była równa ale też nie była taka żeby podejrzewać, a jednak.
 
 
nosmaster 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: D2
Wiek: 34
Dołączył: 27 Mar 2016
Posty: 113
Skąd: Augustów
Wysłany: 2016-04-07, 16:24   

U mnie wygląda idealnie praktycznie wszędzie od ok 14 do 14,5 więc bardzo równo. I wypadanie zapłonów mam tylko na tym 1 cylindrze. Dziwne to trochę. No cóż poszukam w kabelkach a jak nie to chyba trzeba będzie szukać głębiej...
 
 
WOY 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojciech
Jeżdzę: Audi
Dołączył: 19 Lut 2016
Posty: 20
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-08, 14:33   

Podepne sie do tematu.
Raz na jakis czas zwlaszcza na wolnych obrotach ( na D u mnie 900 ) bylo czuc delikatne poszarpywania.
Na kompie pokazalo wypadanie zaplonu na 6 cylindrze , wymieniem cewke na inna (stojac od stony zderzaka 2 cylinder po prawej stronie) i 0 poprawy a nawet jest gorzej.
Moze nie ta cewke wymienilem?
I jeszcze jedno mnie intryguje , czy jak pada modul to moze sie to wlasnie tak objawiac?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.