Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[S8 D2 97 PB/LPG] wypadanie zapłonów na 5 cylindrze  
Autor Wiadomość
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2016-04-08, 14:52   

WOY, tak dobrą wymieniłeś. Ale pytanie czy wymieniłeś na sprawną. Co do wypadania zapłonu może być wiele przyczyn: świeca, wtrysk, lewizna, moduł itd itd
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
WOY 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojciech
Jeżdzę: Audi
Dołączył: 19 Lut 2016
Posty: 20
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-08, 15:09   

Swieca na tym cylindrze sprawdzona i wyglada ok
Wtryski chyba mozna wykluczyc bo i na Pb i Lpg podobne objawy.
Istnieje opcja ze gdzies koletor moze miec pekniecie skoro tylko jednym tak targa?
Po dodaniu gazu problem ustepuje (2000+)
Padak ponoc nawet dobrze sie zbiera jak na swoje lata wiec mam nadzieje ze to jakas pierdola :)
Cewka ponoc sprawna a przynajmniej tak m powiedziano jak kupowalem <hmm>
Jak jej spranosc najlatwiej sprawdzic ? (przeprszam za ocywiste ptanie ale jako swiezak musze troche nadgonic z tematem :) )
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2016-04-08, 15:25   

WOY napisał/a:

Wtryski chyba mozna wykluczyc bo i na Pb i Lpg podobne objawy.


Nie do końca bo u mnie były rozwalone wtryski gazowe i te problemy przenosiły się na benzynę.

Więc warto zakręcić butlę, wypalić gaz, zresetować kompa, odpięć klemy na kilkanaście minut i pojeździć trochę na benzynie. Wtedy możesz powiedzieć, że na obu paliwach jest tak samo. Lecz wcześniej sprawdzając dokładnie lewe powietrze i wyczyszczeniu przepustnicy wraz z silniczkiem krokowym.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2016-04-08, 15:46   

jak na jednym garze wypada i podmiana cewek nic nie daje to trzeba moduły zamienic i znow sprawdzic, jak sie nie przeniesie wypadanie zaplonu na inny gar to trzeba najpierw zmierzyc kompresje na tym 6 garze a potem szukac nieszczelnosci w obwodzie lpg/pb w poblizu montazu wtryskiwacza benzynowego i od wkrętki gazowej do wtryskiwacza lpg.

Co by tu nie kombinowac warto zaczac od tego co erni napisal. Reset ustawien i smignac na benzynie e 20-30km.
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
WOY 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojciech
Jeżdzę: Audi
Dołączył: 19 Lut 2016
Posty: 20
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-08, 16:56   

Sprawdze jeszcze jedna cewke , sprawdze nieszczelnosci , podmienie te moduly jak piszesz bo ostatnio wypatrzylem ze jeden to topran a nie mam dobrej opinii na temat tej firmy i moze ten reset kompa.
Jak nic nie wypatrze ciekawego to sprawdze kompresje na wszystkich cylindrach bo czytalem ze to tez moze byc przyczyna a wieksze prblemy pjawily sie tez po wymianie oleju co moglo by sugeroacze poprzednik lal jakies dziwne specyfiki zeby ukryc taka wade ...
 
 
nosmaster 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: D2
Wiek: 34
Dołączył: 27 Mar 2016
Posty: 113
Skąd: Augustów
Wysłany: 2016-04-12, 19:28   

Sprawdziłem kolejne ogniwa jednak bez podmianki ale: zapłon jest regularny, wtrysk tak samo (sprawdzane na oko (oddalana cewka zapłonowa, "słychać strzały" oraz zdejmowałem wąż z wtryskiwacza gazowego i widać, że wtrysk jest regularny nic nie gubi) ) wyjąłem komputer benzyny sprawdziłem wszystkie połączenia, kostki, wyjąłem komputer z obudowy w poszukiwaniu zimnych lutów, pomijałem komputer LPG na tym wtrysku (zworka oryginalnego przewodu) i dalej nic się nie zmienia. Objawy nasilają się po mocnym rozgrzaniu silnika, na zimnym występuje o wiele rzadziej. Po zwiększeniu przerwy na świecy sytuacja lekko się poprawiła ale zapłon dalej wypada bardzo często i trzęsie samochodem. Dodatkowo wypadanie nie jest zawsze "pełne" tzn jakby ten jeden cylinder pracuje czasem słabiej a czasem w ogóle. Czy takie objawy TYLKO na jednym cylindrze może powodować lewe powietrze? Czy mam się szykować do rozbiórki silnika?
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2016-04-12, 21:30   

nosmaster napisał/a:
Czy takie objawy TYLKO na jednym cylindrze może powodować lewe powietrze?


Mi takie objawy powodował wtryskiwacz gazu. Ale u Ciebie może być inaczej.
Podmieniałeś wtryskiwacze ?

Co do lewego powietrza. Tak owszem może to powodować.
Zalej okolice wkrętek lpg i miejsc gdzie wchodzą wtryskiwacze benzynowe WD-40
Mi tak pepi doradził i okazało się, że mam wygniecione uszczelki na wtryskach benzynowych.
Za psikałem porządnie na noc a następnego ranka inne auto się zrobiło.
Oczywiście jak już sobie wciągnie WD to objawy wracają.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Kamrat 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartosz
Jeżdzę: A8 d2
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sty 2016
Posty: 38
Skąd: Stargard / Zachodniopomorskie
Wysłany: 2016-04-12, 23:12   

ernesto napisał/a:
Czy takie objawy TYLKO na jednym cylindrze może powodować lewe powietrze? Czy mam się szykować do rozbiórki silnika?

U mnie był problem z wężem, trójnikiem od serwa z tyłu za kolektorem dolotowym pod przepustnicą , nie masz czasem wrażenia twardszych hamulców ??? Pomacaj na chodzącym silniku czy nic ci nie syczy.
_________________
Jeśli coś ci nie wychodzi, weź większy młotek !
 
 
WOY 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojciech
Jeżdzę: Audi
Dołączył: 19 Lut 2016
Posty: 20
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-12, 23:21   

A tam jest jeszcze jeden trojnik ? Wymienilem ostatnio ten co idzie nad krokowcem i do serwa i u mnie pogorszenie nastapilo.
Ostatnio po odpaleniu obroty wskakuja na 2tys i faktycznie gdzies tam slychac syczenie.
Ale ciemno bylo i zlokalizowac nie moglem.
 
 
Kamrat 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartosz
Jeżdzę: A8 d2
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sty 2016
Posty: 38
Skąd: Stargard / Zachodniopomorskie
Wysłany: 2016-04-13, 11:48   

WOY napisał/a:
A tam jest jeszcze jeden trojnik ? Wymienilem ostatnio ten co idzie nad krokowcem i do serwa i u mnie pogorszenie nastapilo.
nie no chyba mówimy o tym samym tylko źle go opisałem <boisie>

ale jeśli wymieniając wąż, czyli uszczelniając układ, nastąpiło pogorszenie pracy to sprawdź jeszcze raz jego szczelność, a i czy węże (trójnik) dałeś odpowiednio duże ?
_________________
Jeśli coś ci nie wychodzi, weź większy młotek !
 
 
WOY 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojciech
Jeżdzę: Audi
Dołączył: 19 Lut 2016
Posty: 20
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-13, 14:12   

Wsadzilem calosc z innego A8 , niestety tam guma byla tez sparciala w tym samym miejscu i trzeba bylo troche kombinacji uskutecznic :/
Przy okazji innych prac musze to wszystko jeszcze raz rozebrac i sprawdzic po swojemu :)
 
 
nosmaster 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: D2
Wiek: 34
Dołączył: 27 Mar 2016
Posty: 113
Skąd: Augustów
Wysłany: 2016-04-13, 14:30   

Właśnie nic nie syczy i na oko nic nie widać. Teraz jak wracałem z pracy silnik chodził super praktycznie zero wypadania zapłonów, jak się lekko zagrzeje to wszystko wraca a na ciepłym prawie w ogóle nie chodzi na wolnych obrotach :( . Spróbuję dziś patentu z WD 40
Cytat:

Mi takie objawy powodował wtryskiwacz gazu. Ale u Ciebie może być inaczej.
Podmieniałeś wtryskiwacze ?
A co z nim było nie tak? Ja wężyki odłączałem i zatykałem je prętem fi8 i bez zmian czyli sam gaz można wykluczyć.

[ Dodano: 2016-04-13, 20:13 ]
Nastąpił przełom! Lewe powietrze. Pryskałem dziś środkiem WD podobnym na wtryski PB i wkrętki LPG i okazało się, że zaciąga spore ilości lewego powietrza przez wtrysk PB na trefnym cylindrze, po wyjęciu listw wtryskowych okazało się, że na tym wtrysku po 1 brak plastikowej tulejki dystansowej od góry przez co oring nie wchodził w kanał, brak plastiku od dołu. Dodatkowo wkrętka od gazu jest tak wkręcona, że wężyk napiera na wtryskiwacz przez co tworzy się szczelina. Chciałem wymienić oringi na wszystkich wtryskach ale pozamykali mi sklepy więc zrobię to w sobotę. Obecnie sytuacja się mega poprawiła włożyłem plastikowa podkładkę nad oring, żeby wchodził głębiej. Praktycznie chodzi idealnie, minimalnie jeszcze kuleje ale różnica jest ogromna. Wężyk od lpg pocieniłem żeby nie napierał na wtrysk PB i narazie wygląda w miarę ok. W sobotę kupię cieńsze wężyki i złożę wszystko na nowych oringach. Tak poza tym miałem jeszcze źle założona linkę gazu przez co przepustnica nigdy nie otwierała się na 100% ;|. Czy plastik na czubku wtrysku i tą "tulejkę" da się dokupić czy szukać całych wtrysków? Wtryski są takie same w pre lift i po a może we wszystkich 4.2?
 
 
pavel44 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: s8 d2
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 29 Maj 2014
Posty: 219
Skąd: Toruń
Wysłany: 2016-04-13, 19:40   

A jak pryskałeś tym wd40 to jaka była reakcja silnika? Lepiej zaczął chodzić co?
_________________
xyz
 
 
nosmaster 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: D2
Wiek: 34
Dołączył: 27 Mar 2016
Posty: 113
Skąd: Augustów
Wysłany: 2016-04-13, 20:18   

Właśnie wiele się nie poprawiło, zaczął okropnie kopcić i słychać było syczenie spaliny śmierdziały jakby parafiną czymś takim wiadomo spalał ten środek. Dopiero jak dałem dystans pod wtrysk i przypiłowałem wężyk to nastąpiła ogromna poprawa.
 
 
piotrmaja 
Użytkownik


Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: piotr
Jeżdzę: mercedes 270cdi
Wiek: 43
Dołączył: 28 Lut 2011
Posty: 1
Skąd: gorzów wlkp
Wysłany: 2017-08-18, 18:04   

Kamrat napisał/a:
wa


Witam, podepnę się pod temat. Wypadanie zapłonu 7 cylindra , auto mam od niedawna tak więc nie wiedziałem jak hamulce mają działać . Mam wrażenie że są zbyt twarde. Pod maską raczej nic nie syczy, sprawdzałem ten trójnik koło przepustnicy i nie widać uszkodzenia rurki. Świece nowe NGK, cewka nowa , świeca była czarna. Jeździ raczej w miarę normalnie bez szarpania itp. Na wolnych obrotach słychać "pufanie" w rurę . Nie mam u siebie majstra od VW Audi. Chyba że ktoś zna jakiegoś ogarniętego mechanika co naprawia A8 . Już zdążyłem zauważyć że A8 nie chcą naprawiać, boją się V8 . Dzisiaj skasowali mi check i jeszcze się nie zapalił . Instalacja ma 20 tkm przebiegu, STAG , założony po taniości . Objawy występują na gazie i na benzynie .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.