|
Autor |
Wiadomość |
olozwirski
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: mariusz
Jeżdzę: S8 D2
Dołączył: 14 Paź 2012 Posty: 58 Skąd: wkz
|
Wysłany: 2013-11-20, 21:58 [S8 D2 00
] Wahacze, tuleje - czy to do wymiany?
|
|
|
Wymieniałem kola na zimowe i ukazał się taki widok, żadnych niepokojących sygnałów z zawieszenia nie ma, nie stuka etc.
I pytanie, o ile ETKA pokazuje ze przednie górne są takie same 4D0407505H to tylnych górnych są dwa rodzaje (lewa strona) 4D0407509J i 4D0407509P, te drugie do mojego silnika.
Czym one się różnią? Bo znalazłem w ETCE ze tuleja metalowo gumowa jest inna, odpowiednio 4D0407515C i 8D0407515C z silnikiem AQH.
I jeszcze jedno pytanie, czy konieczna jest wymiana całych wahaczy, wymieniał ktoś kiedyś same tuleje?
|
_________________ Narazie czytam |
|
|
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2013-11-20, 22:42
|
|
|
Mozna wymienic same tuleje, o ile przy demontazu wahaczy nie uszkodzisz sworzni. Na zwrotnicy moga byc jaja.... |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|
|
|
Pan_Stefan
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Stefan
Jeżdzę: S8
Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 29 Wrz 2013 Posty: 14 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-11-21, 19:15
|
|
|
Rozerwana guma nie jest za dobra... pewnie luz juz jakis tam jest na tym. Różne opinie słyszałem o wymianie tulei w wahaczu alu. jedni mówią że dobra sprawa i o ile tańsza ale większość ze jest nic nie warte na krótki czas a jeszcze jest ryzyko że pęknie wahacz przy wprasowywaniu. Co do nr katalogowych etki to różnie bywa najlepiej isc do sklepu niech sami szukają... a później ewentualne opierniczenie sprzedawcy i wymiana;) |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-11-21, 20:04
|
|
|
Bardzo wątpie że skoro gumy juz umarły to odkreci sie bez grzania śruba na zwrotnicy. Lepiej sobie kup jakieś nawet średnio budżetowe wahacze nowe i bedziesz mial na jakis czas spokój.
U mnie zawsze padają sworznie a nie gumy. :roll: |
|
|
|
|
|
|
|
olozwirski
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: mariusz
Jeżdzę: S8 D2
Dołączył: 14 Paź 2012 Posty: 58 Skąd: wkz
|
Wysłany: 2013-11-21, 22:11
|
|
|
Przede wszystkim napisze jasno, zdjęcia pokazują zawieszenie górne z przodu. Poszukałem trochę w necie , przednie są takie same niezależnie od silnika a tylne różnią się właśnie tuleja. Wnioskuje ze jest po prostu wytrzymalsza, przynajmniej po zdjęciach tak wygląda.
Tak wiec do wymiany po 2 wahacze górne z obu stron, których producentów unikać? |
_________________ Narazie czytam |
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2013-11-22, 09:06
|
|
|
lemforder? Przednie sa najdrozsze wiec jesli sworznie wyjdą bezstratnie to ja pokusilbym sie o wstawienie nowych tuleji. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|
|
|
kmicic-lt
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 4 razy Wiek: 44 Dołączył: 25 Paź 2011 Posty: 386 Skąd: 3-miasto/Oslo
|
Wysłany: 2013-11-22, 15:28
|
|
|
Unikać tych tanich - Deckerman, Fortune Line, 4MAX. Ja bym założył SWAG-a w miarę dobre jakościowo, no i przystępna cena. Możesz też założyć Delphi, TRW no i Lemforder. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - anime
Prywatność. |