Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[S8 D2 01 ] Głośny pisk z silnika  
Autor Wiadomość
Jankor 
Użytkownik


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Janusz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 53
Dołączył: 24 Lis 2015
Posty: 15
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2019-03-03, 19:15   piszczenie w silniku

U mnie też pojawił się ten przeraźliwy pisk. Wymieniłem zaworki zwrotne oleju, które znajdują się w odmie. Po jakimś czasie zaczęło się. Im cieplejszy tym głośniej piszczy. Objawy jak opisanie poniżej. Wymieniłem oring na końcu rurki wchodzącej do odmy ale niestety bez porządanego efektu. Pisk nie ustąpił. Czeka mnie ponowne ściąganie kolektora i dokładne uszczelnienie tak jak opisał teeree.
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2019-03-04, 06:58   

A jak pracuje silnik na wolnych obrotach (i występuje pisk) i chcesz podnieść korek wlewu oleju, to mocno się przysysa do pokrywy? Druga sprawa czy pisk wtedy ustępuje?
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2019-05-30, 20:53   

marekp750 napisał/a:
A jak pracuje silnik na wolnych obrotach (i występuje pisk) i chcesz podnieść korek wlewu oleju, to mocno się przysysa do pokrywy? Druga sprawa czy pisk wtedy ustępuje?


U mnie też cholerka jest pisk, na wolnych i na wyższych bez zmian taki sam, korek się przysysa ( to dobrze ?) pisk wydostaje się w okolicach gruszek niezależnie czy grucha zassana czy nie <bezradny>

[ Dodano: 2019-08-23, 16:57 ]
Dzisiaj nagrałem filmik z piskiem,piszczy tylko na rozgrzanym i ustępuje po otwarciu korka wlewu oleju,niby dźwięk wyraźny, ale za cholerę nie mogę zlokalizować miejsca <bezradny>
Film
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2019-08-23, 18:35   

Wymień zawór odmy.
Jest za duże podciśnienie w silniku i gdzieś zasysa lewe powietrze. Na dłuższą
metę jest to niebezpieczne ponieważ powodować może rozszczelnienie silnika.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2019-08-23, 19:24   

Super dzięki za poradę, Marek jesteś wielki :] prowadzisz warsztat i dzielisz się wiedzą, nie wszyscy to robią chętnie <jezyk2> Mam dodatkowo błąd ubogiej mieszanki to może byc też przyczyna tego podciśnienia ?
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2019-08-23, 19:32   

Skoro świszcze powietrze dostające się do silnika to najpierw trzeba namierzyć
ten przeciek. Lewe powietrze nie jest mile widziane w silnikach.

Za uboga na Pb czy na LPG? Ale to później. Najpierw dziura gdzie świszcze do zatkania,
wymiana zaworu odmy.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2019-08-23, 19:35   

Ubogo na PB i na LPG,po skasowaniu błędu mieszanki jazda na samej PB po około 20km wywala ponownie na LPG tak samo.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2019-08-23, 19:44   

tak jak wyżej lewizne pewnie se zasysa z tej co masz ubogo strony
 
 
gazdatech 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37
Dołączył: 22 Lut 2019
Posty: 16
Skąd: Nietkowice
Wysłany: 2019-08-23, 20:35   

Lewe powietrze powoduje niższe wskazanie na przepływomierzu, to powoduje zmniejszenie dawki paliwa(krótszy czas otwarcia wtryskiwaczy), w efekcie jest ubogo.
Problem będzie zarówno na PB jak i LPG.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2019-08-23, 20:39   

nie bardzio :P
bo czasem wali tylko np na jednej stronie
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2019-09-02, 20:05   

marekp750 napisał/a:
Wymień zawór odmy.
Jest za duże podciśnienie w silniku i gdzieś zasysa lewe powietrze. Na dłuższą
metę jest to niebezpieczne ponieważ powodować może rozszczelnienie silnika.


Dzięki Marku, to był strzał w 10, najpierw rozebrałem zawór i w środku była pęknięta membrama, zakupiłem zamiennik za 60,- (OE koszt ok 400,-) i wszystkie problemy ustały, pisku już nie ma,korek wlewu oleju przysysa się, ale bardzo słabo i najważniejsze zniknęły błędy ubogiej mieszanki i spalanie wróciło do normy z walniętym zaworem spalanie było ponad 20% większe, wstyd się przyznać że jeździłem tak ponad pół roku, jeszcze raz dzięki Marku <brawo>

[ Dodano: 2019-09-10, 21:06 ]
Przed wymiana zaworu odmy miałem w silniku podciśnienie,a teraz cholerka mam chyba nadciśnienie bo przez korek wlewu oleju trochę cieknie olej <boisie>
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5131
Skąd: Těšin
Wysłany: 2019-09-10, 20:32   

Wymien uszczelke korka
_________________
Black Cars Matters
 
 
Sadzk 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.8
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 14 Maj 2016
Posty: 8
Skąd: Silesia
Wysłany: 2020-05-19, 07:16   

Trochę odkopię temat, żeby nie zakładać nowego wątku. Mam problem z piszczeniem ale dopiero jak wyciągnę bagnet lub odkręcę korek wlewu oleju. Skrzeczy ewidentnie grzybek z odmy. Kilka dni temu był rozbierany i czyszczony. Membrana w środku cała i nie zniszczona. Czy jednak pokusić się o wymianę odmy?
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2020-05-19, 16:53   

raczej tak
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.