Autor |
Wiadomość |
Jankor
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Janusz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 53 Dołączył: 24 Lis 2015 Posty: 15 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2019-03-03, 19:15 piszczenie w silniku
|
|
|
U mnie też pojawił się ten przeraźliwy pisk. Wymieniłem zaworki zwrotne oleju, które znajdują się w odmie. Po jakimś czasie zaczęło się. Im cieplejszy tym głośniej piszczy. Objawy jak opisanie poniżej. Wymieniłem oring na końcu rurki wchodzącej do odmy ale niestety bez porządanego efektu. Pisk nie ustąpił. Czeka mnie ponowne ściąganie kolektora i dokładne uszczelnienie tak jak opisał teeree. |
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2019-05-30, 20:53
|
|
|
marekp750 napisał/a: | A jak pracuje silnik na wolnych obrotach (i występuje pisk) i chcesz podnieść korek wlewu oleju, to mocno się przysysa do pokrywy? Druga sprawa czy pisk wtedy ustępuje? |
U mnie też cholerka jest pisk, na wolnych i na wyższych bez zmian taki sam, korek się przysysa ( to dobrze ?) pisk wydostaje się w okolicach gruszek niezależnie czy grucha zassana czy nie
[ Dodano: 2019-08-23, 16:57 ]
Dzisiaj nagrałem filmik z piskiem,piszczy tylko na rozgrzanym i ustępuje po otwarciu korka wlewu oleju,niby dźwięk wyraźny, ale za cholerę nie mogę zlokalizować miejsca
Film |
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2019-08-23, 19:24
|
|
|
Super dzięki za poradę, Marek jesteś wielki prowadzisz warsztat i dzielisz się wiedzą, nie wszyscy to robią chętnie Mam dodatkowo błąd ubogiej mieszanki to może byc też przyczyna tego podciśnienia ? |
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2019-08-23, 19:35
|
|
|
Ubogo na PB i na LPG,po skasowaniu błędu mieszanki jazda na samej PB po około 20km wywala ponownie na LPG tak samo. |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2019-08-23, 19:44
|
|
|
tak jak wyżej lewizne pewnie se zasysa z tej co masz ubogo strony |
|
|
|
|
|
|
|
gazdatech
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 22 Lut 2019 Posty: 16 Skąd: Nietkowice
|
Wysłany: 2019-08-23, 20:35
|
|
|
Lewe powietrze powoduje niższe wskazanie na przepływomierzu, to powoduje zmniejszenie dawki paliwa(krótszy czas otwarcia wtryskiwaczy), w efekcie jest ubogo.
Problem będzie zarówno na PB jak i LPG. |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2019-08-23, 20:39
|
|
|
nie bardzio
bo czasem wali tylko np na jednej stronie |
|
|
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2019-09-02, 20:05
|
|
|
marekp750 napisał/a: | Wymień zawór odmy.
Jest za duże podciśnienie w silniku i gdzieś zasysa lewe powietrze. Na dłuższą
metę jest to niebezpieczne ponieważ powodować może rozszczelnienie silnika. |
Dzięki Marku, to był strzał w 10, najpierw rozebrałem zawór i w środku była pęknięta membrama, zakupiłem zamiennik za 60,- (OE koszt ok 400,-) i wszystkie problemy ustały, pisku już nie ma,korek wlewu oleju przysysa się, ale bardzo słabo i najważniejsze zniknęły błędy ubogiej mieszanki i spalanie wróciło do normy z walniętym zaworem spalanie było ponad 20% większe, wstyd się przyznać że jeździłem tak ponad pół roku, jeszcze raz dzięki Marku
[ Dodano: 2019-09-10, 21:06 ]
Przed wymiana zaworu odmy miałem w silniku podciśnienie,a teraz cholerka mam chyba nadciśnienie bo przez korek wlewu oleju trochę cieknie olej |
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2019-09-10, 20:32
|
|
|
Wymien uszczelke korka |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
Sadzk
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.8
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 14 Maj 2016 Posty: 8 Skąd: Silesia
|
Wysłany: 2020-05-19, 07:16
|
|
|
Trochę odkopię temat, żeby nie zakładać nowego wątku. Mam problem z piszczeniem ale dopiero jak wyciągnę bagnet lub odkręcę korek wlewu oleju. Skrzeczy ewidentnie grzybek z odmy. Kilka dni temu był rozbierany i czyszczony. Membrana w środku cała i nie zniszczona. Czy jednak pokusić się o wymianę odmy? |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2020-05-19, 16:53
|
|
|
raczej tak |
|
|
|
|
|
|
|
|