|
Autor |
Wiadomość |
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-04-08, 13:37
|
|
|
Teraz nasuwa się pytanie czy masz katy i czy te sondy to są prawdziwe sondy.
Cytat: |
EMULATOR DRUGIEJ SONDY LAMBDA
Posiadasz niesprawny katalizator?
Pozbyłeś się katalizatora i zaświeciła się kontrolka silnika?
Zastosowałeś w swoim aucie katalizator sportowy o zmniejszonych oporach przepływu?
Diagnostyka wskazuje na błąd drugiej sondy lambda?
Zastosuj emulator !!! |
Chyba tu musisz szukać przyczyny. Pierwsza sonda wykrywa skład mieszanki, druga kontroluje co się dzieje po jej przefiltrowaniu przez katalizator. Jeśli jest to źle zestrojone to będą się rozjeżdżać mapy. ECU będzie cały czas korygował dawkami i dlatego może wyskakiwać raz uboga, raz bogata mieszanka. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
teeree
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: jarek
Jeżdzę: s8 d2
Wiek: 42 Dołączył: 24 Gru 2014 Posty: 72 Skąd: trzebnica
|
Wysłany: 2015-04-08, 19:40
|
|
|
Dodaje zdjęcie wtyczki sondy za katalizatorem,
zaśniedziałe styki od zapchanego odpływu z nadmuchu/klimy
IMG_20150408_113359d.jpg
|
|
Plik ściągnięto 1899 raz(y) 197,45 KB |
|
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-04-09, 06:01
|
|
|
No to nie miało prawa po prawnie funkcjonować |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-04-09, 11:44
|
|
|
Brak uszczeki we wtyczce. |
|
|
|
|
|
|
|
teeree
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: jarek
Jeżdzę: s8 d2
Wiek: 42 Dołączył: 24 Gru 2014 Posty: 72 Skąd: trzebnica
|
Wysłany: 2015-04-09, 13:09
|
|
|
Sprawa ma się następująco,
pojechałem na kanał sprawdzić czy katalizatory są puste,
okazało się że są całe, wnętrze ceramiczne,
Przy okazji
zdemontowałem emulatory sond,
(zastanawia mnie po jaka cholerę ktoś to zamontował?)
Zamieniłem sondy stronami;
Pokazało teraz błąd na lewej sondzie,
17530
17548
także wnioskuję ze winna jest sonda,
Właśnie czekam na paczkę, |
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
|
|
|
|
|
|
|
teeree
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: jarek
Jeżdzę: s8 d2
Wiek: 42 Dołączył: 24 Gru 2014 Posty: 72 Skąd: trzebnica
|
Wysłany: 2015-04-19, 11:04
|
|
|
tutenhamon napisał/a: | Może ktoś miał problem a emulatory były poprostu tańsze. |
tak zapewne było....
któryś z wcześniejszych właścicieli, miał problem z sondami,
i zakupił emulatory , w dodatku okazało się, że w liczniku zaklejona była kontrolka od "silnika",
zapewne świeciła się od padniętych sond to zakleili, a że były błędy to w tańszej wersji zakupili emulatory ,
ehh, tak sobie gdybam ale to już mało istotne,
odchwaszczam auto:)
oczywiście emulatory zdemontowałem,
kontrolkę przywróciłem do stanu fabrycznego, przy starcie zapala się i gaśnie po odpaleniu,
wymieniłem:
sondę za katalizatorem (używana),
dwie sondy przed katalizatorem (nowe bosch)
olej, filtry paliwa powietrza
Oczywiście błędy dotyczące sond już się nie pojawiają,
ale w dalszym ciągu, po kilku dniach jazdy, pokazuje błędy:
17538 bank 2 ubogo
17545 bank 1 bogato
17547 bank 2 bogato
Objawy które pozostały:
Przy przyśpieszeniu, wciśnięciu gazu do końca, przy obrotach około 5-6tys zaczyna szarpać/ przerywać ,
Jak jeżdżę spokojnie to powyższych błędów nie ma, dopiero jak przyspieszam/wciskam gaz w podłogę, to pokazują się powyższe błędy....
W "połowie" ( tylko w połowie ponieważ komputer działa tylko na kablu sieciowym) sprawdziłem przepływomierz, i na rozgrzanym silniku 90stopni, obroty 760 ,mass flow różnie pokazuje od 9,5 do 10 g/s ,
load 2% czyli mam rozumieć że jego pełna moc to 190-200 g/s ?
Czyli przepływomierz do wymiany?
Z informacji jakie wyczytałem powinien wskazywać , na postoju od 5 do 8 g/s, pod max obciążeniem 250 g/s
Zauważyłem jeszcze , na postoju, gdy lekko (naprawdę lekko) dotykam pedału gazu, to obroty zaczynają skakać 420-1100 , mass flow pokazuje wtedy 5-11g/s,
Gdzie szukać przyczyny:
nieszczelny dolot
wtryski
przepływomierz
przepustnica
świece
cewki |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-04-19, 18:19
|
|
|
teeree napisał/a: |
W "połowie" ( tylko w połowie ponieważ komputer działa tylko na kablu sieciowym) sprawdziłem przepływomierz, i na rozgrzanym silniku 90stopni, obroty 760 ,mass flow różnie pokazuje od 9,5 do 10 g/s ,
load 2% czyli mam rozumieć że jego pełna moc to 190-200 g/s ?
Czyli przepływomierz do wymiany?
|
Nie sprawdza się tak przepływomierza. To że chodzi na wolnych obrotach i podaje tyle i tyle a ty sobie potem przeliczasz .... Nie
Masz odpalić auto i podłoga na D sprawdź ile pokazuje przy obciążeniu czyli podczas jazdy przy 6000 obr/min na drugim i trzecim biegu.
Wtedy możesz zdiagnozować czy przepływomierz chodzi prawidłowo.
Lecz jego wskazania nie zawsze świadczą o tym że przepływomierz jest do wymiany.
Jego zaniżenie wskazań może mieć kilka przyczyn:
- lewe powietrze
- zapchany filtr powietrza
- nieprawidłowa praca przepustnicy
- nieprawidłowa praca kolektrorów ssących
- słaby przepływ spalin w układzie wydechowym
Co do przepustnicy to Ci wytłumaczę o co chodzi
Jeśli przepustnicy nie otworzy się w 100% tylko dajmy na to w 80% to silnik tak czy owak osiągnie zamierzony obroty lecz będzie mułowaty i będzie zaniżał wartości mierzonego powietrza ponieważ będzie go mniej przepływać przez przepustnice.
teeree napisał/a: |
Zauważyłem jeszcze , na postoju, gdy lekko (naprawdę lekko) dotykam pedału gazu, to obroty zaczynają skakać 420-1100 , mass flow pokazuje wtedy 5-11g/s,
|
Masa powietrza będzie mierzona ponieważ silnik faluje na wolnych obrotach.
Na początek sprawdź prawidłową prace przepustnicy, czy jej reakcja na gaz jest płynna i nie podskakuje lub nie pokazuje jakichś głupich wskazań.
Świece, cewki i wtryski na razie bym odpuścił.
Sprawdź przepływomierz tak jak Ci napisałem. Podczas jazdy i przy 6000 obr/min jakie będzie jego wskazanie na drugim i trzecim biegu.
Uważaj byś mandatu nie zarobił bo przy 6000 na 3 biegu będzie około 190 km/h
Więc obczaj czy gdzieś nie stoją bo stracisz prawko na 3 miesiące
Sprawdź jeszcze tą przepustnice.
Podczas jazdy jak będziesz się bawił zerkaj na wskazania przepływki czy np nie ma tak że jego wartości w pewnym momencie będą podejrzane. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
teeree
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: jarek
Jeżdzę: s8 d2
Wiek: 42 Dołączył: 24 Gru 2014 Posty: 72 Skąd: trzebnica
|
Wysłany: 2015-04-26, 09:03
|
|
|
-wymieniłem komplet świec (świeca na cyl 1 wydawała mi się uszkodzona, czarne mikro ryski- jest to ta świeca która była zalana wodą, podczas mycia silnika)
-przy wymianie oringu z tyłu silnika z którego sączył się płyn chłodniczy
wymieniłem uszczelkę pod kolektorem ssącym ( odkręcając, miałem wrażenie że kilka śrub nie było dokręconych, ze starości/temperatury uszczelka opadła?) dałbym wiarę że mogło zaciągać lewe powietrze?
-wyczyściłem odmę
W rezultacie, auto przestało szarpać, nic nie przerywa pod obciążeniem,
W czasie testów (szybkiego przyspieszania), po podpięciu pod vaga,
zaczęły pokazywać się nowe błędy:
16486 - przepływomierz niskie napięcie (pod obciążeniem wacha się 100-120, max 130g/s) (już zamówiony w poniedziałek będzie nowy)
18265- (pokazuje ten błąd w silnik/abs/skrzynia) zapala się abs/esp (z tego co czytam to ten błąd jest następstwem błędu przepływomierza)
Ponadto diagnosta stwierdził:
-przestawiony rozrząd; z jednej strony o jeden ząbek, z drugiej o pół ząbka,
ale żebym się tym nie przejmował, ponieważ jest "na minusie" i żeby zająć się tym przy nastepnej wymianie rozrządu (rozrząd robiony w aso przy 188tys(2011.10) także za rok wymiana)
- na listwie wtryskowej, za duże czasy/dawki wtrysku,
jeśli dobrze pamiętam to ma być 0 a u mnie jest 20 (i podobno auto dużo więcej pali,)
(może to być regulator ciśnienia paliwa(po ściągnięciu wężyka benzyna nie leci)
lub pompa paliwa (wymiana w serwisie przy 181tys(2011.07) obecnie ma nalatane niespełna 233tys),
ale może to też być następstwem popsutego przepływomierza,
w dobrej wierze mam nadzieję że to nie pompa paliwa......
Po wymianie przepływomierza, dam znać co się poprawiło,
(w dodatku to stukanie z przodu po lewej stronie, winny przegub wewnętrzny, już wymieniony i nic nie stuka przy przy ruszaniu ) |
|
|
|
|
teeree
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: jarek
Jeżdzę: s8 d2
Wiek: 42 Dołączył: 24 Gru 2014 Posty: 72 Skąd: trzebnica
|
Wysłany: 2015-04-27, 14:08
|
|
|
edit:
założyłem nowy przepływomierz, pokazał maksymalnie 289g/s,
teraz przyspiesza płynie, i szybciej,
w dodatku na postoju, po lekkim naciśnięciu pedału gazu, obroty rosną, a nie tak jak wcześniej opadały do 400 i falowały
Póki co - Błędów brak,
Po tygodniu testów dam znać
Dzięki wszystkim za pomoc |
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |
|
|