|
Autor |
Wiadomość |
dgasek
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: D2
Dołączył: 24 Gru 2013 Posty: 60 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-12-21, 21:41
|
|
|
Dziś przy okazji dłuższej trasy sprawdziłem wskazania z klimatronika. Wskazówka przy normalnej jeździe, miasto, koreczki stoi na 90 , na klimatroniku 83, szybko na trasie , nieważne 120 czy 170 poniżej 90 na zegarach , na klimatroniku 73. Termostat nówka ori Aso na 82stopnie zgodnie z katalogiem , z nową uszczelką też Aso. Czasami krew mnie zalewa bo teoretycznie powinno być więcej , ale ja może coś nie wiem. Wiskoza też półroczna HellaBehr, bezpośrednio z Hella 100% prawidłowo przechowywana i działająca raczej ok.
Normalnie im bardziej dbam tym wydaje mi sie że jest gorzej . |
|
|
|
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2016-12-21, 22:25
|
|
|
Jeśli termostat jest sprawny to ciepły silnik nawet przy takiej temperaturze jak dziś nie zejdzie poniżej 82 (ten silnik generuje dużo ciepła gdy oddaje moc). Stawiam na wadliwy pomiar i 73 to w istocie ponad 80. Gdyby 10 zaniżał było by w korku 93 a podczas jazdy 83 - zupełnie ok. Chyba szukasz dziury w całym :-)
Wskażnik na desce jest orientacyjny właśnie dla takich użytkowników.
Swoją drogą musi mieć trochę inteligencji bo z termostatem preFL na chyba 87 wskazówka stała równo na 90 z po zmianie na termostat 82 zjechała lekko poniżej kreski i tą zmianę widzę gołym okiem. |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
|
|
|
IwanV8
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S8 D2 AVP
Dołączył: 21 Paź 2016 Posty: 24 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 2016-12-23, 00:20
|
|
|
dgasek napisał/a: | poniżej 90 na zegarach , na klimatroniku 73 |
Popatrz jak trafiłem. Obstawiałem ok 75st.C
U mnie na trasie klimatronik potrafi pokazać nawet 68 st.C Już podjąłem decyzję o wymianie termostatu. Jednak u Ciebie dziwne jest to, że niedawno zmieniałeś a i tak nie trzyma temperatury. Pytanie na ile precyzyjny jest klimatronik i z którego czujnika czyta? Trzeba będzie podpiąć kompa porównać temperatury na kompie, klimatroniku i wskaźniku. Coś powinno się rozjaśnić. |
|
|
|
|
dgasek
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: D2
Dołączył: 24 Gru 2013 Posty: 60 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-01-06, 22:38
|
|
|
No i dziś przy -18 na klimatroniku 67 , wskazówka na drugiej kresce pomiędzy 50 a 90. Wygląda to raczej słabo i tak być nie powinno i zastanawiam się gdzie popełniłem błąd bo to wygląda ewidentnie na przepuszczający termostat. Jak nic czeka mnie wymiana czegoś : jeszcze raz termostat , albo czujnik temperatury . Swego czasu w pasku v6 ten podwójny czujnik wymieniałem i to jest też częsty przypadek w VAG.
Widzę że czujnik da się kupić oryginał (059919501A) za niecałe 40PLN ( nie wiem skąd oni biorą na znanym portalu takie ceny) , także chyba zaryzykuję -- mniej to roboty niż wymiana termostatu. |
|
|
|
|
|
|
|
Pepek
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Dołączył: 29 Maj 2016 Posty: 529 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2017-01-07, 00:01
|
|
|
Z tego co kojarzę tam są dwa czujniki w jednym. Jeden na zegary a drugi dla ECU. Ale w temacie różnych wskazań klimatronika/zegarów/VAGa dorzucę swoje trzy grosze. Podobną sytuację mam z ECU, tj. widzi ono napięcia inne niż fizycznie mierzone w punktach węzłowych jak również na jego zasilaniu. Tak że jedyne rozsądne wyjście to moim zdaniem podłączenie fizycznej sondy w układ chłodzenia. Odnośnie niskich cen za oryginały na alle to są dwie drogi:
- import 'bagażnikowy' z kraju, gdzie VW ma inny cennik niż u nas (i niekoniecznie to są kraje 3-go świata)
- skupywanie leżaków magazynowych po hurtowniach |
_________________ Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
dgasek
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: D2
Dołączył: 24 Gru 2013 Posty: 60 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-01-07, 00:19
|
|
|
Generalnie, z tymi wskazaniami , to ja mam jakąś magię , zwłaszcza jeżeli chodzi o klimatronik -- jak zewnętrzny czujnik taj jak dziś pokazuje spory minus , to czujniki w nogach pokazują dużo mniej niż jest rzeczywiście, jak postał w garażu , na czujniku zewnętrznym około 14 , to na tych w nogach ponad 10 więcej niż jest faktycznie --- gdzieś jest zwarcie , ale gdzie - magia. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |