Autor |
Wiadomość |
Ara$
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic FUM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ?
Jeżdzę: A8L D2 AUW
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 14 Lis 2010 Posty: 444 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2011-05-10, 10:04 [S8 D2 01 LPG
] AVP Jakie świece
|
|
|
Wiem że temat nieraz wałkowany, ale nie znalazłem informacji tych które mnie interesują.
Do silnika AVP jakie świece polecicie z Boscha, Denso lub Beru. Z NGK raczej zrezygnuje bo z tego co wyczytałem na tym forum to niektórzy mieli z nimi większe bądź mniejsze problemy.
Próbowałem szukac w ETCE, ale po moim VIN ciężko. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2011-05-10, 11:19
|
|
|
Z DENSO "zwykłe" K20TXR, lub irydówki IK20 |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
Ara$
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic FUM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ?
Jeżdzę: A8L D2 AUW
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 14 Lis 2010 Posty: 444 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2011-05-10, 12:41
|
|
|
Dzięki. |
_________________
|
|
|
|
|
BiLu
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: Jacek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lut 2010 Posty: 229 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-05-10, 15:07
|
|
|
dice111 napisał/a: | Z DENSO "zwykłe" K20TXR, lub irydówki IK20 |
A warto dopłacić do irydowych? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2011-05-10, 20:26
|
|
|
Irydówki teoretycznie wystarczą na dłużej (duuużo dłużej), więc porównując to cenowo, a czasowo jeśli chodzi o ich ew wymianę - to wyjdziesz na to samo zakupujac wieksza ilośc kompletów zwykłych świeczek a jednych irydowych, w tym samym czasie pracy/"żywotności". Reszty ich ew plusów, o których można poczytać w sieci w naszych silnikach nie uświadczysz. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
BiLu
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: Jacek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lut 2010 Posty: 229 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2011-05-11, 09:54
|
|
|
dice111 napisał/a: | Irydówki teoretycznie wystarczą na dłużej (duuużo dłużej), więc porównując to cenowo, a czasowo jeśli chodzi o ich ew wymianę - to wyjdziesz na to samo zakupujac wieksza ilośc kompletów zwykłych świeczek a jednych irydowych, w tym samym czasie pracy/"żywotności". Reszty ich ew plusów, o których można poczytać w sieci w naszych silnikach nie uświadczysz. |
Dzięki. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-05-09, 12:26
|
|
|
dice111 napisał/a: | Irydówki teoretycznie wystarczą na dłużej (duuużo dłużej), więc porównując to cenowo, a czasowo jeśli chodzi o ich ew wymianę - to wyjdziesz na to samo zakupujac wieksza ilośc kompletów zwykłych świeczek a jednych irydowych, w tym samym czasie pracy/"żywotności". Reszty ich ew plusów, o których można poczytać w sieci w naszych silnikach nie uświadczysz. |
trafiłem na człowieka który twierdzi że:
- LPG podnosi napięcie potrzebne do zapłonu -> zwiekszone obciażenie cewki
- cewki w naszych autach są już niskonapieciowe jako że jest to Direct Ignition (jedna cewka na gar)
- klasyczne świeczki (te z katalogu) w połączeniu z LPG powodują większe obciążenie cewek
- zwiększone obciążenie cewek powoduje na początek wypadanie, poszarpywanie, uwalenie cewki
- świeczki irydowe z igiełkową elektrodą (Denso) potrzebują mniejszej enegrii do zapłonu - redukują uzycie LPG
czyli są polecane
druga sprawa: czy po zakupie takich świeczek trzeba jakoś ustawic elektrodę? |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
stan
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Stanisław
Jeżdzę: A8 D3, V70 II
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Lip 2010 Posty: 138 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2013-05-10, 08:15
|
|
|
maciu napisał/a: | klasyczne świeczki (te z katalogu) w połączeniu z LPG powodują większe obciążenie cewek
druga sprawa: czy po zakupie takich świeczek trzeba jakoś ustawic elektrodę? |
Ja stosuję "normalne" świece Denso (ze zniżką wychodzi mi ok. 8,5 zł a wymieniam co 10 tys. nie zwracając uwagi na ich stan-razem z wymianą oleju) i zawsze przed zmianą reguluję odstęp elektrody, tzn. zmniejszam. Też gdzieś słyszałem, że w warunkach gazowych iskra ma trudniejszy przeskok (mniejszy odstęp - potrzebne niższe napięcie). Jeżdżę już ponad 40 tys. na gazie i żadna cewka mi nie padła. Po sprowadzeniu miałem oryginalne 3 elektrodowe (o nieznanym przebiegu), gdzie nie można było regulować odstępu, po zmianie na zwykłe z mniejszym odstępem silnik pracuje spokojniej. |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-05-13, 19:49
|
|
|
zapodałem te IK20 z przerwą 0,85 - wstępnie jest dobrze
jak się uporam z podciśnieniami i wiskozą to powiem coś więcej |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
BzQ
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4173
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 41 Dołączył: 25 Kwi 2013 Posty: 107 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2013-10-28, 11:52
|
|
|
A do AQH z LPG jakie świece? Mam beru wsadzone 4 elektrodowe, przejechały jakieś 5-6 tys km i mi teraz nierówno chodzi (brak błędów jak na razie) i po sprawdzeniu dwóch losowych widać że już są lekko dmuchnięte. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2013-10-28, 12:58
|
|
|
Jw. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2013-10-28, 14:18
|
|
|
No nie, w mojej ocenie wygrałeś konkurs na najkrótszą i jednocześnie wciąż pomocną odpowiedź :mrgreen: |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
BzQ
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4173
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 41 Dołączył: 25 Kwi 2013 Posty: 107 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2013-10-28, 14:28
|
|
|
Lepiej te Denso czy oryginały Audi? |
_________________
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2013-10-28, 16:15
|
|
|
Miałem ten sam dylemat. Oryginały (drogie) czy z IC (ciut tańsze) to samo ale bez logo CCCO VW. Zdecydowałem się na świeczki Bosch z IC, za kpl zapłaciłem 454zł (drogo w chu chu ale nie mam zniżek) Na aucie miałem oryginalne z powyższymi logami i z tymi z IC numerem ani wyglądem nie różniły się. Mowa o Bosch 0 242 235 715 |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2013-10-28, 16:30
|
|
|
Cena ktora zaplaciles - maskara , po znizkach u siebie widze ze 35zł sztuka za te bosche |
|
|
|
|
|