Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[S8 D2 01 ] Kilka błędów w silniku  
Autor Wiadomość
teeree 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: jarek
Jeżdzę: s8 d2
Wiek: 42
Dołączył: 24 Gru 2014
Posty: 72
Skąd: trzebnica
Wysłany: 2015-04-03, 14:23   [S8 D2 01 ] Kilka błędów w silniku

Witam,
myłem silnik, odłączałem akumulator ,

po tym zabiegu miałem kilka błędów, które usunąłem, ale pozostały dwa:

na polskim vagu: pokazuje dwa błędy

17526 podgrzewane sonda lambda 2 strona 1- przerwa grzejnika
brak osprzętu/ nie związany ze sprzętem

17522 regulacja lambda strona 2 - podgrzewanie za wysokie
brak osprzętu/ nie związany ze sprzętem

na vagcom
jeden błąd:

17526 - oxygen lambda sensor heating B1 S2 opon circuit P1118 - 35-00


Moje pytanie
Sonda do wymiany? jeśli tak to jaką kupić

A może coś innego powoduje taki błąd ?
 
 
teeree 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: jarek
Jeżdzę: s8 d2
Wiek: 42
Dołączył: 24 Gru 2014
Posty: 72
Skąd: trzebnica
Wysłany: 2015-04-04, 08:27   

...po krótkiej jeździe doszło kilka błędów, łącznie 9

8 w silniku:
17526
17522
17539
17545
17547
166684
16685
17521

1 w asb/esp
01119

i tak myśłe że nie koniecznie wszystkie błędy wyskoczyły po umyciu silniku,
silnik myłem zaraz po odebraniu auta od mechanika, który regenerował mi przekładnie kierowniczą, może jakaś wtyczka np. od sondy nie jest dobrze włożona,

i od razu po odebraniu auta od regeneracji magla,
zauważyłem a raczej wcześniej tego nie było (ale ręki nie dam sobie uciąć)
jak jadę powoli w korku, dojeżdżam do auta, dodaje lekko gazu,
to po lewej stronie słychać stukanie,
mam wrażenie , jak by luz na półosi, cos nie dokręcone, a może katalizator/wydech, nie jest dobrze przykręcony, i się rusza/stuka,
i przez to zaciąga lewe powietrze stąd te błędy (sonda lambda),

i pytanie:
czy do wyciagnięcia magla trzeba demontować wydech, rure do katalizatora?
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-04-04, 08:41   

teeree napisał/a:
czy do wyciagnięcia magla trzeba demontować wydech, rure do katalizatora?


Z lewej strony.
 
 
tutenhamon 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy
Wiek: 55
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 1135
Skąd: Choszczno
Wysłany: 2015-04-04, 08:59   

No niestety to nie 1-wszy przypadek że trzeba po mechanikach coś poprawiać.
trza wszystko posprawdzać . A tak swoją drogą był taki temat Myć czy nie myć .... warto poczytać ! ja osobiście nie myje tylko czyszczę pojedynczo podzespoły.
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
Ostatnio zmieniony przez tutenhamon 2015-04-09, 06:56, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2015-04-04, 09:00   

Apophis napisał/a:
teeree napisał/a:
czy do wyciagnięcia magla trzeba demontować wydech, rure do katalizatora?


Z lewej strony.

no ale z kąd, ja to robiłem bez ruszania wydechu
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2015-04-04, 10:43   

Wymiana magla nie wymaga wykręcania wydechu. tylko koła się ściąga odkręca końcówki drążków, 2 przewody ciśnieniowe i 3 śrubki mocujące. Wychodzi w stronę kierowcy jak Maciej napisał.

01119 - Gear Recognition Signal
17521/P1113 - Oxygen (Lambda) Sensor; B1 S1: Internal Resistance too High
16685/P0301/000769 - Cylinder 1 Misfire Detected
16684/P0300/000768 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
17547/P1139/004409 - Fuel Trim: Bank 2 (Add): System too Rich
17545/P1137/004407 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Rich
17539/P1131/004401 - Oxygen/Lambda Sensor Bank 2 Sensor 1: Internal Resistance too High
17522/P1114 - Oxygen (Lambda) Sensor; B1 S2: Internal Resistance too High
17526/P1118/004376 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating; B1 S2: Open Circuit

Sprawdź wtyczki od sond, podmień cewkę z 1 cylindra i sprawdź czy w ECU nie ma wilgoci.
Masz lpg?


Odnośnie mycia silnika:
http://www.a8team.pl/d2-9...nika-vt3788.htm
http://www.a8team.pl/-myc...-nie-vt7126.htm
_________________
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-04-04, 13:12   

U mnie za cholere nie chciał wyjść bez wykręcania wydechu z lewej strony :)

Mycie silnika to ryzykowna sprawa. Lepiej jak napisano wyżej robić to delikatnie i punktowo.
 
 
teeree 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: jarek
Jeżdzę: s8 d2
Wiek: 42
Dołączył: 24 Gru 2014
Posty: 72
Skąd: trzebnica
Wysłany: 2015-04-05, 13:31   

Witam,

Lpg nie posiadam.

Silnik myłem ponieważ od 14lat nikt go nie mył,
w dodatku nie było osłony po silnikiem,
i lewa strona cała zalepiona, na podłużnicy 1cm zaklejonego syfu z płynem , powód - popuszczał przewód od wspomagania, miedzy maglem, a chłodnicą, cieknie płyn na tym metalowym łączeniu od małej chłodnicy, przewód już zamówiony we wtorek odbieram paczkę,
Nadkola od opon wytarte,
przez co leci błoto (wczoraj wyjechałem , dziś sprawdziłem i znowu zachlapane błotem, we wtorek lub środę zakładam nie uszkodzone nadkola)

Jako ciekawostkę dodam że przewody gumowe z oplocie materiałowym które były gumowe, dosłownie zrobiły się plastikowe w części bliżej silnika, i jak lałem karszerem to popękały od ciśnienia....
po demontażu normlanie w rękach się kruszyły,


Powracając do błędów silnika:
nie dawało mi spokoju, sprawdziłem błędy,
i jeden dotyczył 1cylindra
poczytałem
i myślę, ok odkręcę, zamienię cewki 1na2, i zobaczę jakie będą błędy,

odkręcam pierwszą cewkę, a tam woda....
od razu po odkręcałem wszystkie,
i w rezultacie 1,2,4,5 były mokre najbardziej 1,
wysuszyłem, przedmuchałem powietrzem,
Składając do kupy zamieniłem cewki 1 na 2,

Przy okazji,
wszystkie wtyczki do których miałem dostęp od góry silnika, rozłączyłem, i popsikałem kontaktem,

Podejrzewam również , bo tak luźno mi zeszło , wtyczka od sondy po stronie lewej (kierowca-sonda przed katalizatorem), wydawało mi się że nie była do końca włożona,

Po złożeniu wszystkiego to kupy, odpaliłem, pojeździłem,
i prawdopodobnie jest OK, autem nie rzuca, nie trzęsie, przy szybkim dodaniu gazu nie dławi się.....

Zauważyłem także że poduszka silnika, tzw pomocnicza z przodu między pasem z silnikiem po prawej stronie, jest w całości pęknięta
Może to powoduje to stukanie? przy ruszaniu?
tylko że ja to słyszę po lewej stronie...

Pomimo to poduszka do wymiany, we wtorek zamawiam.


W dodatku mam wraże że tak jak by skrzynia przy wciśnięciu gazu na biegu 4,5 przełączała się na luz,

tzn jest tak; wciskam gaz do podłogi, przyspiesza , dochodzi do 100km/h i obroty rosną, a wskazówka od prędkościomierza stoi.
Skrzynia jeszcze na gwarancji, chyba najwyższy czas żeby z niej skorzystać,
ale zapewne będzie tak że popsuło się to co nie podlega gwarancji:)

We wtorek podłączę po komputer zobaczę jakie nałapał błędy przez kilka dni jazdy,




Póki co życzę Wszystkim pogodnych i spokojnych świąt
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-04-05, 13:41   

To ostatnie sugeruje padnięty konwerter-miałes zmieniany/regenerowany przy remoncie??
 
 
teeree 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: jarek
Jeżdzę: s8 d2
Wiek: 42
Dołączył: 24 Gru 2014
Posty: 72
Skąd: trzebnica
Wysłany: 2015-04-05, 13:54   

Apophis napisał/a:
To ostatnie sugeruje padnięty konwerter-miałes zmieniany/regenerowany przy remoncie??

tego nie wiem,
ponieważ auto kupiłem i poprzedni właściciel dał mi karte gwarancyjna,
w której nic nie pisze co było robione, ale wierząc to podobno kwota za naprawę to 4900zl, tylko tyle wiem...

a jeśli to jest ten konwerter, to pokaże jakieś blędy na skrzyni?
bo odziwo nic tam nie ma,,,

W innym audi A4 b5 ze skrzynią tiptronic, mam 300tys przelotu, auto użytkuje od 7lat skrzynia bez remontu, fabryczna, zmieniam olej i filtry co 30tys km,
i raz padł uszczelniacz/oring i zostawiała plamkę oleju, po wymianie jest ok,

Do dnia dzisiejszego nic nie szarpie, nie stuka , zmienia idealnie i wszyscy się dziwą że jeszcze remontuj nie było,,,

Odpukać w niemalowane oby tak pozostało, chociaż po cichu liczę się z tym że kiedyś nastąpi ten dzień - remontu skrzyni, i wymiany turbiny która też jest od nowości...

ale podobno stan auta zależy od użytkownika, czyli tak jak dbasz tak masz.....
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-04-05, 19:18   

Jak ktoś nie dba i nie wymienia oleju to potem sa niespodzianki. Wdzięczne pancerne skrzynki traca swoją reputacje i stają się awaryjnym szajsem.
CO do powyższego masz na papierze że był robiony konwerter? Jak nie to może nie był.

Turbina może wytrzymać setki tyś jak się ja prawidłowo obsługuje. Ale jak kupimy auto od niemca czy kogoś w tym ich stylu jazdy to nie dziwmy się że padają.

Niemiec nie rozgrzewa tylko odpala i rura. Niemiec nie czeka aż ostygnie tylko z 200hamuje,staje i gasi i idzie. :)
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-04-05, 20:21   

Dobrze że uporałeś się z topielcem. Następnym razem użyj opryskiwacza z dimerem zmieszanym z ropą, trochę szmatek i szczoteczka do zębów, piwo i cały dzień myslenia o tym co zrobić by dany element był jeszcze bardziej czystszy. A pozbywasz się brudu sprężonym powietrzem zdmuchując go. Mnie nigdy to nie zawiodło i nigdy nie miałem problemów po czyszczeniu. Polecam




Lepiej czyścić cały dzień i mieć spokojną głowę niż czyścić pół godziny a potem mieć głowę pełną problemów.

Masz szczęście że się to tylko tak skończyło. Bo mogło upalić instalację lub kompa.

Niech to będzie nauczka dla ciebie na przyszłość.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
teeree 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: jarek
Jeżdzę: s8 d2
Wiek: 42
Dołączył: 24 Gru 2014
Posty: 72
Skąd: trzebnica
Wysłany: 2015-04-07, 18:02   

..no i lipa

podłączyłem komputer, i pokazało 7 błędów silnika,

17521
17522
17526
17538
17539
17545
17547

także udało się tylko wyeliminować błędy cylindrów,

wtyczki od sond sprawdzone ,

Raczej mało prawdopodobne żeby sondy wymagały adaptacji?
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-04-07, 18:44   

17521 P1113 4471 Sonda Lambda 1 (HO2S), bank 1 - wysoka rezystancja grzałki
17522 P1114 4472 Sonda Lambda 2 (HO2S), bank 1 - wysoka rezystancja grzałki
17526 P1118 4476 Sonda Lambda 2 (HO2S), bank 1 - otwarty obwód grzałki
17538 Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 2- mieszanka uboga (weak mixture)
17539 P1131 4483 Sonda Lambda 1 (HO2S), bank 1 - wysoka rezystancja grzałki
Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 1- mieszanka bogata - b.jałowy
Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 2- mieszanka bogata - b.jałowy

Sprawdź czy w przewodzie podciśnieniowym regulatora ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej nie ma paliwa.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
teeree 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: jarek
Jeżdzę: s8 d2
Wiek: 42
Dołączył: 24 Gru 2014
Posty: 72
Skąd: trzebnica
Wysłany: 2015-04-08, 11:50   

Pojechałem na kanał zobaczyć gdzie sonda za katalizatorem wchodzi do wnętrza auta,,
Wyciągnąłem dywanik, odnalazłem wtyczkę ,
odpinam i szok;
przewód gruby czerwony i obok masa, - styki zaśniedziałe -zielone od wody,

Zrobiło mi się lżej ponieważ to nie moja wina mycia silnika
tylko wcześniejszemu właścicielowi zapchały się odpływy od nadmuchu/klimy,
wnioskuje to po napuchniętej dykcie i odpływie które 2 tygodnie temu czyściłem...

Po pracy oczyszczę styki, i zobaczę czy pomogło,

..........................
Jeszcze jedna rzecz mnie zastanawia,
mianowicie sondy za katalizatorem, mam wkręcone w takie kolanko w kształcie litery "L" , zdziwiłem się ponieważ wg mnie powinny być wkręcone bezpośrednio w rurę,
zacząłem czytać na forum i wychodzi że to jakaś rzeźba ...

w dodatku;
prawe "eL" nie jest dokręcone , luźno kręci się 1/8 obrotu w lewo i prawo,
a nie mogę dokręcić ponieważ przeszkadza wspornik, musiał bym opuścić tłumik i zastosować podkładkę ,


edit,
poszukałem, i fachowo się to nazywa; emulator sondy
mam takie coś ale bez tej nakrętki od dołu
http://allegro.pl/emulato...5212627893.html
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.