Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[S8 D2 01 LPG ] Szarpanie przy zmianie biegów przy 7000obr  
Autor Wiadomość
Gusiew 
Użytkownik


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 36
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 45
Skąd: Łosice
Wysłany: 2011-11-24, 18:27   [S8 D2 01 LPG ] Szarpanie przy zmianie biegów przy 7000obr

Witam

Jak w temacie. Sprawdzic olej to napewno w pierwszej kolejnosci. Ale mial ktos podobna przypadłosc??
 
 
123mielony 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy
Wiek: 47
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 1828
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2011-11-25, 09:23   

Kolego opisz to jakoś bardziej precyzyjnie .
 
 
jdz1 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 1.6
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jerzy
Jeżdzę: Renault Scenic
Pomógł: 3 razy
Wiek: 45
Dołączył: 16 Gru 2010
Posty: 164
Skąd: Białystok
Wysłany: 2011-11-25, 10:43   

A może to wina LPG? Opisz co się dzieje dokładniej?
Polać wódki dla kolegi "123mielony"
 
 
123mielony 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy
Wiek: 47
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 1828
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2011-11-25, 20:18   

jdz1 napisał/a:
Polać wódki dla kolegi "123mielony"


Kolego mam wstręt do wódki. ;-)
 
 
labas 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy
Wiek: 59
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 610
Skąd: Pieniny
Wysłany: 2011-11-25, 20:41   Re: [S8 D2 FL LPG] Szarpanie przy zmianie biegów przy 7000ob

Gusiew napisał/a:
Witam

Sprawdzic olej to napewno w pierwszej kolejnosci.


Tu masz rację, ale (...)

Przy takich obrotach, silnik chce wyskoczyć z pod maski, odcinka działa i stąd szarpanie.
Młody, szkoda auta.
 
 
Gusiew 
Użytkownik


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 36
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 45
Skąd: Łosice
Wysłany: 2011-11-25, 21:57   

Po pierwsze to zakladajac temat w dziale skrzynia biegow nie chce sprawdzac oleju w silniku. Po drugie sugerojac mi zmiane oleju w (...). Po trzecie S8 kreci sie do 7000 nie bez powodu bo tam otrzymuje moc maksymalne. Po czwarte twoj diesel sie kreci nizej bo chyba troche ma inna budowe i na innym paliwie pracuje??. Po piate to jest forum (...)

Wracajac do tematu to moze byc cos z lpg nie wykluczam mam gaz krotko jestem przed pierwszym przegladem przejechalem 1500km. Dochodze do odcinki, zmienia bieg sekundke sie zastanawia a potem bum. Nie ma zgrzytu ani dzwieku tylko szarpniecie.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2011-11-25, 22:15   

Mam nadzieję koledzy, że to tylko małe nieporozumienie i na tym koniec ;-)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
123mielony 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy
Wiek: 47
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 1828
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2011-11-25, 22:20   

Gusiew posłuchaj starszego kolegi bo ma rację,S8 to nie japońska szlifierka.
 
 
Gusiew 
Użytkownik


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 36
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 45
Skąd: Łosice
Wysłany: 2011-11-25, 22:26   

Nie?? A wykres mowi coś zupełnie innego.
http://www.audiklub.org/p...kres_36.985.jpg
 
 
123mielony 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy
Wiek: 47
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 1828
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2011-11-25, 22:43   

Wykres mówi że maksymalny moment jest osiągalny przy maksymalnych obrotach ale nigdzie nie jest napisane żeby jeździć na takich obrotach.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2011-11-25, 22:48   

Gusiew napisał/a:
Nie?? A wykres mowi coś zupełnie innego.

Owszem, silnik S8 kręci się do 7000 obrotów... ale jak napisali to koledzy powyżej nie jest to "japońska szlifierka" - sprawdź chociażby Hondę Civic Type-R... silnik kręci się do 8300 obrotów a moc maksymalną ma coś koło 7800 zdajesię ;-)

Co do Twoich kłopotów to moim zdaniem mimo wszystko coś jest na rzeczy - swoją eSą nie raz jeździłem szybko a że miałem tam też trochę dłubnięte i nie miałem "kagańca" to wiem, że komputer silnika jak i komputer skrzyni pilnuje i obrotów silnika jak i biegu który masz załączony... i nawet jak trzymasz gaz wciśnięty oprór w podłodze a silnik będzie kręcił się do tych 7000 obrotów to przy obrotach maksymalnych auto automatycznie zmieni bieg na wyższy i przy sprawnych wszystkich podzespołach raczej nie będzie żadnego szarpania... no chyba, że jadąc na Tipie próbujesz zmienić bieg w okolicach obrotów maksymalnych ale robisz to wtedy kiedy auto samo chciało zmienić bieg automatycznie... wtedy może głupieć.

123mielony napisał/a:
Wykres mówi że maksymalny moment jest osiągalny przy maksymalnych obrotach ale nigdzie nie jest napisane żeby jeździć na takich obrotach.

Trochę pomyliłeś... wykres pokazuje, że maksymalny moment obrotowy silnik S8 generuje w okolicy 3400 obrotów a przy obrotach około 7000 jest maksymalna moc ;-)

W moim, o ile wierzyć przebiegowi charakterystyki, maksymalny moment był ciut powyżej 3700 a po zmianach programu przesunał się na okolice 3500... moc maksymalna była w okolicach 7000 a na nowym programie poniżej 6800 ;-)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
123mielony 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy
Wiek: 47
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 1828
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2011-11-25, 23:02   

FOSS napisał/a:

123mielony napisał/a:
Wykres mówi że maksymalny moment jest osiągalny przy maksymalnych obrotach ale nigdzie nie jest napisane żeby jeździć na takich obrotach.

Trochę pomyliłeś... wykres pokazuje, że maksymalny moment obrotowy silnik S8 generuje w okolicy 3400 obrotów a przy obrotach około 7000 jest maksymalna moc ;-)

:oops: Faktycznie źle spojrzałem.
 
 
Gusiew 
Użytkownik


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 36
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 45
Skąd: Łosice
Wysłany: 2011-11-25, 23:18   

Nie Foss, nie bawie sie tipem. Start stojacy puszczam hamulec gaz w podloge i rozpedzam ja do 200. Przy kazdej zmianie biegow jest szarpniecie ale tylko przy tych 7000. Jak jade minimalnie ponizej odcinki czy jest to tryb S czy D Czy tip to jest ok.



Jak by silniki osiagały maksymalny moment przy limiterze obrotow to wszyscy by jezdzili do konca. Inaczej ciezko by bylo wyprzedzac.
 
 
hipcio 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy
Wiek: 43
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 476
Skąd: Ryki
Wysłany: 2011-11-26, 22:14   

Sprawdzałeś czy problem wystepuje również na Pb czy tylko na Lpg.Jeśli na Pb nie ma to
sprawdz jakie maksymalne obroty masz ustawione w komputerze od LPg. Jeśli 7000 to zwieksz na 7300 i powinno być dobrze
 
 
Gusiew 
Użytkownik


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 36
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 45
Skąd: Łosice
Wysłany: 2011-12-05, 20:39   

Zwiekszona odcinka gazu do 7200. Dalej to samo. Problem nie wystepuje przy manualnej zmianie biegow. Wiec raczej problem skrzyni. Zastanawiam sie jak sie do tego maja czujniki abs ktore u mnie kuleja poniewaz zalacza mi sie szpera przy spacerowej jezdzie z maksymalnie skreconymi kołami??

[ Dodano: 2012-02-09, 19:55 ]
Okazuje ze ze dawka gazu na wysokich obrotach byla duzo za duza i dlatego szarpal. Byl zalany po zmianie biegu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.