Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[S8 D2 01 ] Pomoc w doborze zawieszenia.  
Autor Wiadomość
teeree 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: jarek
Jeżdzę: s8 d2
Wiek: 42
Dołączył: 24 Gru 2014
Posty: 72
Skąd: trzebnica
Wysłany: 2015-06-17, 09:37   [S8 D2 01 ] Pomoc w doborze zawieszenia.

Cześć,

pacjent: s8 d2 rok modelowy 2002

Zauważyłem ze jeden przedni amortyzator się poci, no chyba że to woda,
ale raczej obstawiam wersje - amortyzatory do wymiany,

Zacząłem szukać & czytać,
wiem więcej ale w dalszym ciągu za mało żeby się konkretnie na cos zdecydować,

Dlatego zwracam się do klubowiczów co wymieniali amortyzatory/sprężyny w s8,
za każdą odpowiedz - dziękuje


Zrobiłem rozeznanie cenowe;

-kw v1 - 4650zl (gwint,komplet amor/sprezyna, przod/tyl)
-kw v2 - 5800zl

-B12 eibach/bilstein (komplet amory/sprężyny, przod/tyl)
obniżenie ,różni sprzedawcy różnie podają : -25mm do -40mm
Na stronie bilstein;
B12prokit -30mm maxymalnie -40mm
B12sportline -50mm
cena 3300-3600

-oryginalny amor przod - 1170zl/szt

-B6 amor przod - 515zl/szt dla mod 2001


Kilka rozkminek;
-Autem zamierzam jeżdzić długo, sprzedaż za kilka lat absolutnie wykluczona

-po wymianie oczekuje żeby auto "stało" tak samo jak teraz
lub niżej (będzie dodatkowym plusem)
w granicy zdrowego rozsądku, żeby można było w miarę normalnie się poruszać

- ile mm obniza ? oryginalne zawieszenie od s8 d2 1BD (znalazłem informacje -20 lub -30)

-kupno oryginalnego przedniego amortyzatora, po doliczeniu ceny tylnych i nowych 4sprężyn które zapewne w niedalekiej przyszłości będą do wymiany,
wyjdzie cenowo podobnie do gwintu KW
(plus jest taki że decydując się na oryginał , póki co mogę kupić tylko amory na przód,

-decydując się na gwinta, i tak musiał bym kilka miesięcy poodkładać z kilku powodów: mały remont mieszkania, wakacje i narzeczona, żeby się nie dowiedziała, że biżuterie zamiast jej, dostanie samochód

-mając gwint mogę , tak myślę (niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę) ,
przy najmniejszym opuszczeniu wyregulować żeby było tak jak w oryginale s8,

-nigdy nie miałem gwinta, także ciężko mi cos więcej powiedzieć o komforcie,
od znajomych wiem tyle , że jedynie dobry gwint to KW v2

-nie chciał bym być testerem, i uczyć się na własnym błędzie; kupie gwint,
i okaże się ze jest źle , za nisko, nie wygodnie

-bilstein B6, nie wiem czy nie będzie wyżej niż seria s8

-bilstein B12, komplet ze sprężynami eibach, ale nie znalazłem informacji jak to się ma w stosunku do fabrycznego zawieszenia z s8 1BD,
i jak faktycznie jest z tym obniżeniem przy B12 -25, -40 , -50 ?

Bo jesli B12 obniży o -40mm, a fabrycznie s8 ma -30mm,
także róznica -10mm, będzie "złotym środkiem",

-a może air ride, tylko ze gotowych zestawów do D2 nie ma, trzeba by samemu robić lub zlecić firmie,

-Na pytanie dodatkowe , które może mieć cos wspólnego z obniżeniem, ocieraniem o nadkola ; felgi mam dwa komplety zima/lato oryginal s8 avus II, opony 245/45/18, w sobotę odbieram od lakiernika i zakładam nowe opony, dystanse 20mm przód, 30mm tył


Będę wdzięczny za "wskazanie drogi" z wyborem amortyzatorów
 
 
matrose1983 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic Sport F1
Zasilanie: ON
Imię: Andrzej
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 41
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 201
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-09-05, 20:33   

jak u Ciebie z tematem?
czeka mnie ten sam problem...
_________________
:)
 
 
teeree 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: jarek
Jeżdzę: s8 d2
Wiek: 42
Dołączył: 24 Gru 2014
Posty: 72
Skąd: trzebnica
Wysłany: 2015-09-13, 14:20   

matrose1983 napisał/a:
jak u Ciebie z tematem?
czeka mnie ten sam problem...


....okazało się że amortyzatory mam jeszcze sprawne , i nie musze teraz wymieniać,
ale i tak myślę nad wymianą, kusi mnie gwint,
serce podpowiada bierz gwinta,
rozum, mówi kup sprawdzonego bilsteina,

W wyczytanych informacji, biore pod uwagę:

-amortyzatory bilstein B6 plus sprężyny eibach -30mm ,
z uzyskanych informacji z przypadku audi D2 jest to to samo co zestaw bilstein B12,

Bilstein jest polecany, na forach duzo dobrego słowa,
w zerkopolu można zmienić charaktertystyke,

ale podobno w przypadku S8 auto pójdzie do góry....

Znalazłem jeszcze taki zestaw do zmiany B6 w gwinta,
http://www.ecstuning.com/...-4.2/ES1928286/
taki efekt można uzyskąc jeszcze poprzez nacięcie nowego rowka, np. 10mm nizej niż fabryczny ....

-gwint suspension st stx (przod -30-60, tyl -25-50) ,
może to być ciekawa opcja -30/-25, jak by było tak jak seria S8? z mozliwoscią opuszczenia niżej...
Nie wiem jak w komfortem, a szkoda było by się go pozbyć ,

Nie znalazłem porównania bilsteinta B6(B12) w stosunku do gwinta ustawionego na -30, przeważnie Ci co biorą gwinta, ustawiają jak najniżej się da, pomijając komfort....

Reasumując; kupując nowe B6+eibach lub gwint STX,
na pewno będzie lepiej niż fabryczne amory i sprężyny które mają już ponad 200tys,

Osobiście skłaniał bym się ku gwintowi, fajnie było by gdyby to był gwint kw v2 z regulacja siły tłumienia ale cena 5600......


Roznice stx st vs kw v1

http://www.audizine.com/f...-AMI-Exclusive!

zacytowane w powyższego linku:
A common question seems to be: How do the ST's differ from the KW V1's?
The easiest answer is:
•KW V1 Threaded Coilover housing = Stainless Steel
•ST Threaded Coilover Housing = Zinc Coated standard Steel
•Box, Labels, part numbers
Otherwise the ST & KW V1 kits use all the same important bits:
•Shock Inserts
•Springs
•Composite Spring Perches (KW= Purple, ST = Black)
•Aluminum Rear Perches (KW= Purple, ST = Black)
And are built on the same production line as the KW's, they just pick the different color items/boxes/labels as they come down the line.
 
 
Paweł777 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 46
Dołączył: 17 Paź 2015
Posty: 53
Skąd: Radom
Wysłany: 2015-12-06, 18:39   

Ja też powoli zaczynam się zastanawiać nad zawiasem i mam podobny dylemat .A u Ciebie jaka decyzja zapadła ?
 
 
robertas 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2, D3, Allroad, 80
Pomógł: 17 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 1605
Skąd: ślask
Wysłany: 2015-12-06, 21:58   

Mam kw v1... Nie mam zestawu ustawionego na mega glebe... No ale nie ma co sie czarowac... Nawet jak dzwignie sie wyzej to i tak jest twardo... Taka zaleta tych amorow... Regulowane to juz bajka, ale cena zabija ;) Air ride, dobra opcja ale trzeba zdawac sobie sprawe z plusow i minusow tego rozwiazania.. Ja wciaz obmyslam... bo najwieksza niedogodnoscia dla mnie jest trafienie w dobra zbieznosc/rozbieznosc ;) Kto obnizal A8 wie co sie dzieje, jak auto pojdzie mocno w dol ;)
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.