Autor |
Wiadomość |
COLA
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Andrzej
Jeżdzę: A8 D2 Q
Wiek: 48 Dołączył: 13 Paź 2012 Posty: 46 Skąd: Radymno
|
Wysłany: 2012-10-13, 20:02 [D2 96 3.7PB
] Zimny silnik
|
|
|
Witam kupiłem Audi A8 D2 3,7 i ostatnio zauważyłem pewną rzecz. Auto jadąc dłuższą trasą wcale się nie grzeje temperatura na wskażniku ciągle pokazuje zimny silnik , stojąc w korku po 15 , 20 minutach temp. pokazuje ok.50 stopni, lecz jadąc dalej znowu spada do min. Czy problem może leżeć w termostacie czy w czymś innym, a jeżeli w termostacie to jak się zbrać do naprawy. Jeszcze jedna rzecz po zapaleniu silnika wentylator cały czs chodzi choć nie na wyskich obrotach , klima wyłączona |
|
|
|
|
|
|
|
jojo-jar
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: D3 4.2, D2 4.2,
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 04 Wrz 2009 Posty: 205 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 2012-10-13, 21:00
|
|
|
stawiam na termostat :-( , troszke misja z wymiana |
|
|
|
|
|
|
|
jacek
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic/F1
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Wrz 2012 Posty: 286 Skąd: Kujawsko - Pomorskie
|
Wysłany: 2012-10-13, 21:36
|
|
|
Napewno musisz sprawdzić termostat (prawdopodobnie cały czas otwarty) , a wentylator może byc osobnym problemem , np. czujnik temperatury (błędne dane dla sterownika ). |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-10-13, 23:06
|
|
|
Mam podobnie ale nie aż tak i mi w trasie trzyma te 50-60st.Ale że zima mało jeżdze to mi to nie przeszkadza bo visco też siedzi i poprostu jak się zabiore to za wszystko naraz. Co do wiatraka to problem tkwi w czujniku i trza go wymienić-miałem tez to samo i szybko sie uporałem żeby sie wiatrak nie zamęczył ciągła praca |
|
|
|
|
|
|
|
COLA
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Andrzej
Jeżdzę: A8 D2 Q
Wiek: 48 Dołączył: 13 Paź 2012 Posty: 46 Skąd: Radymno
|
Wysłany: 2012-10-14, 18:02
|
|
|
witam wszystkich ja tez podejrzewam termostat , ale jeżeli chodzi o czujnik temp. , ktory włancza wentylator to gdzie jest umieszczony , bo słyszałem że w wentylatorze jest jakiś czujnik |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-10-14, 18:10
|
|
|
Jak dobrze pamiętam to wkręcany w chłodnice był z 3pinową kostką. Tania rzecz. |
|
|
|
|
|
|
|
COLA
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Andrzej
Jeżdzę: A8 D2 Q
Wiek: 48 Dołączył: 13 Paź 2012 Posty: 46 Skąd: Radymno
|
Wysłany: 2012-10-14, 19:26
|
|
|
Dzięki za podpowiedz z czujnikiem, sprawdzę i kupię , ale nurtuje mnie jeszcze pytanie o termostat jak się do tego zabrać i czy istnieje jeszcze jakaś inna metoda odblokowania termostatu bez rozbierania i wymiany |
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2012-10-14, 19:30
|
|
|
nie martw sie jak odblokowac termostat, tylko martw sie jak go wymontowac. Skubaniec siedzi pod rozrzadem... |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|
|
|
COLA
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Andrzej
Jeżdzę: A8 D2 Q
Wiek: 48 Dołączył: 13 Paź 2012 Posty: 46 Skąd: Radymno
|
Wysłany: 2012-10-14, 19:41
|
|
|
rozrząd wymieniony mam około 10 tyś km temu czy wymieniając termostat muszę się przygotować na jakieś inne koszty dodatkowe oprocz termostatu i ile taka naprawa będzie mniejwięcej kosztować |
|
|
|
|
Buniek4200
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 03 Lis 2011 Posty: 81 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2012-10-14, 23:16
|
|
|
Kolego zdejmij lewa kratke w zderzaku i tam bedziesz mial widoczny taki czujnik 4 pinowy na przewodach od klimy i ten czujnik potrafi sie tak jagby zawiesic to wez jakis klucz i popukaj delikatnie w niego powinien sie odwiesic i bedzi ok. Ja tak u siebie mialem i te popukanie w ten czujnik pomoglo juz 2 lata dziala bez zadnych problemow. |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-10-15, 05:27
|
|
|
Buniek4200 napisał/a: | Kolego zdejmij lewa kratke w zderzaku i tam bedziesz mial widoczny taki czujnik 4 pinowy na przewodach od klimy i ten czujnik potrafi sie tak jagby zawiesic to wez jakis klucz i popukaj delikatnie w niego powinien sie odwiesic i bedzi ok. Ja tak u siebie mialem i te popukanie w ten czujnik pomoglo juz 2 lata dziala bez zadnych problemow. |
Masz tu na mysli problem z działającym non stop wiatrakiem?? TO łatwo sprawdzić czy ten czyjnik czy ten przy chłodnicy bo od tego przy chłodnicy jak wyciągłem wtyczke to wiatrak stanął |
|
|
|
|
COLA
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Andrzej
Jeżdzę: A8 D2 Q
Wiek: 48 Dołączył: 13 Paź 2012 Posty: 46 Skąd: Radymno
|
Wysłany: 2012-10-15, 19:27
|
|
|
Dzięki za podpowiedzi , jutro sprawdzę i dam znać jaki efekty to dało :-) |
|
|
|
|
|
|
|
tomi26
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 494 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2012-10-16, 02:07
|
|
|
szeryfisch napisał/a: | nie martw sie jak odblokowac termostat, tylko martw sie jak go wymontowac. Skubaniec siedzi pod rozrzadem... |
Ale przecież kolega COLA, ma A8 preFl z silnikiem 3.7 więc tak na dobrą sprawę to prawie identyczny silnik jak mój,a co za tym idzie wymiana termostatu to na spokojnie jakieś pół godzinki (dla laika) :-P
COLA, a że się tak trochę głupio zapytam to silnik faktycznie jest zimny :?: :mrgreen: może to tylko czujnik odpowiedzialny za temperaturę na zegarach szwankuje? |
_________________ Sygnatura została usunięta bo była za fajna i wszyscy zazdrościli |
|
|
|
|
COLA
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Andrzej
Jeżdzę: A8 D2 Q
Wiek: 48 Dołączył: 13 Paź 2012 Posty: 46 Skąd: Radymno
|
Wysłany: 2012-10-16, 19:20
|
|
|
Powiem tak sprawdzając metodą dotykową to silnik nie jest całkiem zimny ale węże od chłodnicy są ciepłe i spokojnie można je trzymać ręką dłuższą chwilę a wracając do termostatu to jak to jest w tym silniku czyli 3,7 :lol: |
|
|
|
|
|
|
|
tomi26
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 494 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2012-10-16, 19:40
|
|
|
Zdejmujesz wąż wodny i pod tym króćcem czy jak go tam sobie nazwiemy masz termostat...dwie śruby torx po bokach ;-)
Wymień ten termostat...koszt niewielki,a może to akurat będzie to.
Pamiętaj żeby nowy termostat włożyć tak jak siedzi stary,ta kulka w dół czy w górę?Już nie pamiętam.Powodzenia. |
_________________ Sygnatura została usunięta bo była za fajna i wszyscy zazdrościli |
|
|
|
|
|