Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 98 4.2PB] AHC - bierze olej  
Autor Wiadomość
MeWaPKP 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Karol
Jeżdzę: S8 D2, D3, D4, waiting D5
Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 68
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-11-08, 17:02   [D2 98 4.2PB] AHC - bierze olej

Pacjent S8 D2 AHC.
Zbliża się przegląd olejowy i mam pytanie.

Silnik pracuje równo, ale lubi chlapnąć sobie olej, powiedzmy tak pół literka na tysiąc km. Zalany MOTUL 8100 X-CESS 5W40.

Odmy ok, góra ok, dół ok, płyn chłodniczy bez śladów oleju, a jednak olej gdzieś znika. Auto nie dymi przy żadnych obrotach, ani prędkościach. Co to może być? Na co wymienić ten olej? Czy lać 5W40?

Silnik 10tys. km po kapitalnym remoncie...
_________________
Te głupie pytania, kiedy programista dorwie się do mechaniki...

Stajnia:
100 C1
80 B2
100 C3
V8 d11, 4.2 M/T
RS4 B5

S8 D2
S8 D3
A8 D3 Lang
S8 D4 Plus

... waiting S8 D5
 
 
Chris75 

Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Chris
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 17 Cze 2015
Posty: 19
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-11-08, 20:16   

Umyj dokładnie silnik i Poszukaj najpierw czy nie masz wyciekow
Pokrywy rozrządu
Tył głowic przy walkach
Gniazda świec
Same głowice zwykle lewą tył prawa przód ale to raczej nie 10 tys od remontu...
Obejrzyj też chłodnice oleju później górna i dolną miskę
I tylny uszczelniacz
Jak suchy jak pieprz to masz problem w silniku lub głowicy tj. Uszczelniacze lub Pierścienie
Oby nie
Jest jeszcze jedno magiczne miejsce ale obyś tam nie dotarł ;-)
Na samym silniku jest jeszcze mnóstwo uszczelnień które jak xle zrobione to ciekna
Oblukaj w etce
Często mechanicy oszczędzają na takich niebieskich uszczelkach co są po 200 PLN ;)
A o olejach to można książkę napisać
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2018-11-08, 20:29   

Co za niebieskie uszczelki?, o Oringach muwisz co w głowicy są?
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
robertas 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2, D3, Allroad, 80
Pomógł: 17 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 1605
Skąd: ślask
Wysłany: 2018-11-08, 20:57   

0,5 l na 1000km to 5l na 10000 ;) Mysle ze jakby cieklo gdzies na zewnatrz to to przy takim silnym wyplywie byloby widac w okolicy gdzie jezdzisz... Podejrzewam ze uszczelnien zaworowych Ci nie wymienili albo pierscienie olejowe powiedzialy papa ... Ogolnie jesli nie ma zewnetrznych wyciekow a olej sie traci... To innej opcji nie widze jak tylko spalanie go w komorze ;)
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5131
Skąd: Těšin
Wysłany: 2018-11-08, 21:02   

To nie jest problem oleju. Do D3 lałem to samo i nic nie brał od wymiany do wymiany. Teraz do AHC również leję tego samego Motula.
Jaki ten remont był ? Czego ? Pól litra na tysiąc km to w cholerę (wychodzi bańka na 10k). Nawet na but i krótkie dystanse.
_________________
Black Cars Matters
 
 
Chris75 

Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Chris
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 17 Cze 2015
Posty: 19
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-11-09, 03:50   

wymyj silnik PB i obserwuj gdzie leci.
jeśli nigdzie nie leci i nie miesza się z płynem pozostaje spalanie w komorze.
popatrz jak się rozgrzewa na zimnym - zobaczysz ;-)
to są kolego NIEBIESKIE uszczelki
077103487 i 077103487A
2 x tył i 2 x przód. 80% mechaniorów co robią tanie remonty w życiu tego nie wymienia tylko wali silikon i cieknie.
do tego kupa simmeringów i innych uszczelek, ( miska 1 miska 2 dekle świece, wałki wał pompa etc. do tego magiczna chłodnica oleju, i niespodzianka pod rozrządem o której wtajemniczeni wiedzą ;-) jak się tego na spokojnie i dokładnie nie poskłada to nie ma siły żeby nie leciało. zawsze będzie lecieć. oby nie z tyłu silnika bo wtedy musisz cały wywalać żeby uszczelnić ( Elring 728.880 się kłania )
na pierścienie zrób pomiar kompresji, a uszczelniacze zaworowe na upartego możesz zdjąć kolektor i oblukać zawory - czy nie wali Ci tam olejem - zobaczysz szczególnie na tych zamkniętych. tylko kup sobie od razu uszczelki pod kolektor. inaczej musisz zwalać wałki i rozpinać rozrząd żeby się tam dobrać od góry. kupa roboty....
motul mocno przereklamowany.
http://www.wykop.pl/ramka...wy-zestawienie/
do esy lej tylko syntetyk tak jak fabryka nakazuje nawet w instrukcji to masz napisane.
jak ściągałem ostatnio głowice to przysiągłem sobie że nigdy w życiu do tego silnika nie wleją żadnego gówna po za czystą syntezą.
na dodatek tam jest dość "dziwna" konstrukcja kanałów olejowych i UPG - jak będziesz kiedyś rozbierał - zobaczysz.... o co kaman. ;-)
czysta synetza+częsta wymiana do tego ja płucze dokładnie co wymianę np tym
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/818C2ttdYYL._SY741_.jpg
i żadnych kleistych dodatków !!!
V8 generalnie są wymagające jesli chodzi o smarowanie i różne dziwne rzeczy potrafią się dziać jak się o to nie dba
w poliftach z napinaczami to dopiero jest zabawa :-DDD
 
 
MeWaPKP 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Karol
Jeżdzę: S8 D2, D3, D4, waiting D5
Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 68
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-11-10, 20:58   

Silnik jest suchy, nigdzie nie ma nawet kropli oleju.
Więc musi go palić - co do pierścieni na tłokach - wymienione.

Niebieskie uszczelki - muszę zajrzeć do dokumentacji zdjęciowej.

Niespodzianka za rozrządem - tzn.?

[ Dodano: 2018-11-10, 21:01 ]
Chris75 napisał/a:
do esy lej tylko syntetyk tak jak fabryka nakazuje nawet w instrukcji to masz napisane.
jak ściągałem ostatnio głowice to przysiągłem sobie że nigdy w życiu do tego silnika nie wleją żadnego gówna po za czystą syntezą.
na dodatek tam jest dość "dziwna" konstrukcja kanałów olejowych i UPG - jak będziesz kiedyś rozbierał - zobaczysz.... o co kaman. ;-)
czysta synetza+częsta wymiana do tego ja płucze dokładnie co wymianę
i żadnych kleistych dodatków !!!
V8 generalnie są wymagające jesli chodzi o smarowanie i różne dziwne rzeczy potrafią się dziać jak się o to nie dba


A zatem napisz proszę co wlewasz do silnika? :)
czy zmieniasz oleje na sezon zima i na sezon lato?

[ Dodano: 2018-11-12, 08:24 ]
Chris75 napisał/a:

http://www.wykop.pl/ramka...wy-zestawienie/
do esy lej tylko syntetyk tak jak fabryka nakazuje nawet w instrukcji to masz napisane.
jak ściągałem ostatnio głowice to przysiągłem sobie że nigdy w życiu do tego silnika nie wleją żadnego gówna po za czystą syntezą


Powiedz mi proszę w tej ramce, co tam są za jednostki, 0,01 do 0,04 tj?
Po za tym trzeba też spojrzeć na parowanie oleju, bo to też ma znaczenie.
Dodatkowo soft start przy ujemnych temperaturach.
_________________
Te głupie pytania, kiedy programista dorwie się do mechaniki...

Stajnia:
100 C1
80 B2
100 C3
V8 d11, 4.2 M/T
RS4 B5

S8 D2
S8 D3
A8 D3 Lang
S8 D4 Plus

... waiting S8 D5
 
 
Marko 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 32
Dołączył: 29 Sty 2019
Posty: 2
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-01-29, 15:32   

Chris75 napisał/a:
to są kolego NIEBIESKIE uszczelki
077103487 i 077103487A
2 x tył i 2 x przód. 80% mechaniorów co robią tanie remonty w życiu tego nie wymienia tylko wali silikon i cieknie.

wiesz gdzie znajdę te uszczelki w normalnej cenie? w ASO pewnie kilka stówek będą chcieli za nie.
Z numeru wychodzi mi ze do mojej takie będą pasować --> A8 d2 4,2 v8 1997r <bezradny>
_________________
Lubie placki
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2019-01-29, 18:09   

Wycofane w ASO już
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
Marko 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 32
Dołączył: 29 Sty 2019
Posty: 2
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-01-29, 18:40   

Czyli zostaje dorabianie na zamówienie <boisie> , bo drutować silikonem tego nie będe <onienie>
_________________
Lubie placki
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2019-01-29, 18:54   

Jak nie posmarujesz jakimś uszczelniaczem, cienka warstwą, to będzie leciało, czy nowe uszczelki
czy stare.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
Lechu 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 666
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2019-01-30, 21:58   

Tu kolega wyżej dobrze mówi <okok>
 
 
bloku 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2/Fabia 3
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Mar 2017
Posty: 64
Skąd: Reda
Wysłany: 2019-01-31, 09:46   

Marko napisał/a:
Czyli zostaje dorabianie na zamówienie <boisie> , bo drutować silikonem tego nie będe <onienie>


Firma paserotti czy jakoś tak w Gdyni robi pod wszelkie potrzeby uszczelnienia. Jak szukałem do ANK to u nich znalazłem za 15 PLN komplet uszczelnień, które w ASO były po 120 PLN/szt.

Czasami warto się pokręcić po mieście w poszukiwaniu tego typu firm.
_________________
Audi B2,B3 i B4....trochę ich było.
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest
 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2019-01-31, 18:36   

A srednicowka zmierzyles cylindry przed remontem? Co średnicówka pokazała?

Poza tym ciekawi mnie skad miales nowe pierscienie do tego silnika :)

Jak pierscienie sa wymienione, owalizacja cylindrow jest w normie i całe głowice zrobione po nowości (z prowadnicami włącznie), to trzeba dać motorowi chwilę, żeby się ułożył.

Pierscionki muszą się dotrzeć teraz do cylindrów a to nie takie proste jak masz cylindry gładziutkie po poprzednim zestawie.

Jeśli po 5k km dalej będziesz miał nadmierne zużycie oleju to albo remont został wykonany niewłaściwie albo zostałes oszukany w warsztacie (powiedziano Ci ze zrobiono cos czego w rzeczywistosci nie zrobiono)

Mój ABZ chlal pol litra na 1k km. Po remoncie pobiera w tej chwili litr pomiędzy wymianami, które robię co 12-15k km a wierz mi, motor nie ma u mnie latwego zycia :)
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.