Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[S8 D2 02 ] Ustawienie tłoczków w zaciskach Brembo  
Autor Wiadomość
dgasek 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: D2
Dołączył: 24 Gru 2013
Posty: 60
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-04-07, 09:17   [S8 D2 02 ] Ustawienie tłoczków w zaciskach Brembo

Witam Kolegów i Koleżanki :)

Czy posiada ktoś wiedzę , albo jakiś opis jak powinny być ustawione tłoczki w zaciskach Brembo w polifcie ?

Pozdr
Damian
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2018-04-07, 18:36   

BREMBO FRONT
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1299
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-04-07, 22:19   

Mało precyzyjne pytanie. Jeśli chodzi Ci o orientację zacisków, to mniejszy tłoczek ma być tam, gdzie tarcza atakuje, czyli w przypadku D2 na dole zacisku.
_________________
Four rings to rule them all
 
 
dgasek 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: D2
Dołączył: 24 Gru 2013
Posty: 60
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-04-08, 00:16   

Pytanie nie dotyczy zacisków , tylko tłoczków.
Zacisków nie da się zamontować źle, tłoczków też nie da się wsadzić odwrotnie .

Nie wiem , może tylko w moim zacisku ( choć to pewnie niemożliwe) tłoczki naciskają na klocek tylko połową obwodu , i stąd pytanie , dlaczego ktoś to tak wymyślił i jak obrócić tłoczki względem siebie .

Pozdr
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2018-04-08, 06:26   

Gdyby położenie tłoczka było istotne to miałbyś to w instrukcji serwisowej podane.
Ale jest druga szkoła... tylko znajdę.

Tutaj masz całego seta na zmianę:



Druga szkoła podaje:




Chociaż uważam, że podczas pracy tłoczek może się i tak obracać czy w jedną stronę czy w drugą. Po pewnym czasie zgubi te 20 st.

Zobacz jakie masz odciski od tłoczków na starych klockach. Poznasz jakie miałeś ułożenie tłoczków podczas wcześniejszej pracy.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1299
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-04-08, 09:53   

dgasek napisał/a:

Zacisków nie da się zamontować źle

Da się jak zamienisz lewy z prawym ;)
Nie pamiętałem, że te tłoczki mają mają taka fazkę i nie załapałem o jakie ustawienie Ci może chodzić..
Tak to wyglądało w jakimś ładnym zestawie, który kiedyś znalazłem na ebayu
_________________
Four rings to rule them all
 
 
dgasek 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: D2
Dołączył: 24 Gru 2013
Posty: 60
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-04-12, 22:39   

Dzięki bardzo za podpowiedzi.

Po jakiejś tam analizie wyszło że to ustawienie z ebaya ma największy sens - teoretycznie najmniejsza szansa na koszenie klocka przy nie równomiernej pracy tłoczków.

Pozdr
 
 
SVG 
Użytkownik


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: S8
Dołączył: 28 Lip 2017
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-07-17, 15:31   

witam , odgrzeje kotleta
ma ktoś jak instrukcję jak ustawić , bo mojej elsie nie ma nic o hamulcach ,
przy jednym tłoku jest logiczne by od strony jak na rysunku wyzej , niektóre klocki ATE /ferodo maja podcięcie w wygłuszeniu , tam jest strzałka



ale przy 4 tłoczkach tak się zastanawiam,
na pewno ma to znacznie jak ,by nie miało o by było równe ,
druga sprawa znalazłem ze jeden tłok jest 40 mm drugi 44mm to na pewno po to jest faska.

Według tego moje rozumowanie wychodzi ze oba dolne tłoczki zarówno w prawym jak i lewym zacisku powinny być ustawione jak na zdjęciu wyżej z Ebayu.
zastanawiają mnie górne tłoczki , myślę by ustawić je odwrotnie jak na zdjęciu z ebay wtedy będzie według zasady jednego tłoka,
jeśli ma ktoś instrukcję lub jakiś lepszy pomysł proszę o podpowiedz
Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.