Autor |
Wiadomość |
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2015-02-20, 08:08 [S8 D2 96
] Rozmiary tulejek przednich hamulcow (piszczeni
|
|
|
Witam.
Zakładam temat, bo szlag trafia mnie już na te piszczące heble w D2. Próbowałem różnych kombinacji tarcze/klocki, i niestety rezultat jest mierny.
Moja S8 jest z 1996 r. więc nie ma jeszcze hebli brembo tylko zwykłe Lucasy takie jak w cywilnej A8, różnica jest tylko w mocowaniu i dlatego S8 ma troche większe tarcze.
Do rzeczy.
Mam znajomego tokarza który dorobi z brązu fosforowanego tulejki o dowolnym rozmmiarze, może ktoś ma to już pomierzone dokładnie i może to zamieścić? Mogę odwdzięczyć się kilkoma kompletami wykonanych już tulejek. Może ewentualnie z czegoś pasują? Tulejki do rozruszników - większość sprawdziłem i nie pasują.
Może ktoś ma rozebrane takie heble i może to dokładnie pomierzyć. Podejrzewam że wszystkie tuleje (są tam trzy o ile dobrze pamiętam) będą miały takie same wymiary.
Zastanawiam się też na kupnem nowych zacisków, z tego co wiem są dostępne w intercarsie ale jedna strona kosztuje ponad 1000zł, więc sens ekonomiczny jest wątpliwy.
Wymiana na heble z D2FL lub D3 nie wchodzi w grę. Tam też jest pływający zacisk więc te hamulce też dupy nie urywają.
W każdym bądź razie jak ktoś zna wymiary, proszę o info.
Pozdrówka. |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2015-02-20, 09:18
|
|
|
k44761 napisał/a: | Wymiana na heble z D2FL lub D3 nie wchodzi w grę. Tam też jest pływający zacisk więc te hamulce też dupy nie urywają. |
Kolego k44761, nie wiem jak heble z D2 FL, ale z D3 "dupę urywają".
Szlak mnie trafiał, tak samo jak Ciebie i miałem podobne zdanie o hamulcach z D3. Myślałem o jakimś Cayenne.
W końcu trafiłem, na allegro, używki z D3 razem z tarczami i klockami za tak śmieszną cenę że na próbę postanowiłem wziaść. I uwierz mi że już nie myślę o hamulcach. I zapomniałem że kiedyś to piszczało. No i zaczęło to o niebo lepiej hamować, a to akurat ważne.
Jestem zadowolony i proponował bym Ci pójść w tę stronę, myślę że nie pożałujesz. |
|
|
|
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2015-02-21, 09:48
|
|
|
No tak, tylko u mnie chyba trzeba zmienić jeszcze zwrotnice, czyli lozyska itp. Kurde nie lubię takiej mechanicznej roboty.
Jaka cena za taki zestawik z d3? |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
Darek1972
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24 DTD
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 52 Dołączył: 16 Sty 2011 Posty: 51 Skąd: Krakow PL. - Hagen DE.
|
Wysłany: 2015-02-21, 10:24
|
|
|
A jeżeli chodzi o tulejki to z jakiego materiału tam są w oryginale ?
Miedziane ? |
_________________ A8 AKG 5HP24 |
|
|
|
|
|
|
|
SenatorS8
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Wiek: 42 Dołączył: 25 Gru 2013 Posty: 352 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2015-02-21, 11:55
|
|
|
k44761 napisał/a: | No tak, tylko u mnie chyba trzeba zmienić jeszcze zwrotnice, czyli lozyska itp. Kurde nie lubię takiej mechanicznej roboty.
Jaka cena za taki zestawik z d3? |
W preFL (zeliwne zwrotnice),wystarczy dorobic dystans pod tarcze.
Opisane na forum
Sam zapewne ta mode zapoczatkowalem |
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
|
|
|
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2015-02-21, 19:49
|
|
|
Ja również mam na dystansie pod tarczę i jest ok. |
|
|
|
|
kmicic-lt
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 4 razy Wiek: 44 Dołączył: 25 Paź 2011 Posty: 386 Skąd: 3-miasto/Oslo
|
Wysłany: 2015-02-22, 08:34
|
|
|
I ja się przyłącze. Chciałem także kombinować z tymi Lucas-ami, ale w końcu zdecydowałem sie na zestawik z D3 (poczytałem troszke o tym na forum) - i powiem szczerze jest rewelacja.
Gdzies opisywałem koszt tego wszystkiego, ale nie pamietam gdzie.
Ja sie zamknąłem w mniej niż 1000zl (mozna i mniej). Pomogl mi przy tej całej kombinacji kolega SenatorS8.
Ja takze mam u siebie dystanse pod tarcze. Przede wszystkim nic nie bije, nie telepie a hamowanie dużo lepsze. Również zachecam i proponuje Ci taki swap z D3. |
|
|
|
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2015-02-22, 21:35
|
|
|
Ok. Może i warto zaryzykować.
Jaki wymiar ma mieć ten dystans pod tarcze? Jak rozumiem ma być między piastą a tarczą? Jak w takim razie z rozstawem kół?
Dystans trzeba robić customowy czy są jakieś adaptery? |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
kmicic-lt
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 4 razy Wiek: 44 Dołączył: 25 Paź 2011 Posty: 386 Skąd: 3-miasto/Oslo
|
|
|
|
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2015-02-22, 22:19
|
|
|
Ok. Czyli z tego co tu widzę kolo powędruje 17mm na zewnątrz. Czyli dla standardowych eskowych felg będzie problem, bo będą wystawać poza nadkole. Poza tym Tyl będzie miał mniejszy rozstaw kol niż przód.
Nie wygląda to komicznie? |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
SenatorS8
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Wiek: 42 Dołączył: 25 Gru 2013 Posty: 352 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2015-02-23, 10:21
|
|
|
Jako wywolany do tablicy odpowiadam.
Zestaw ten oczywiscie wymaga dolozenia dystansow na tylen kola .
Auto zyskuje i na wygladzie i na stabilnosci bo kola nie wygladaja nienaturalnie jak to jest w seri.
Najmniejszy rozmiar felgi dla zestwu 360mm i ATE zaciski alu 2-tloczkowe to 17 cali (seryjna felga 5 ramion spokojnie siedzi)
Gdy zlapalem kapcia zeszla zima i zalozylem orginalnego S avusa 18 cali to nie bylo zadnych objawow obcierania .
Wystarczy tylko wymienic sruby na dluzsze o 15 mm jak pamietam z dostepnosci rozmiarow.
Najwazniejszym elementem calej zabawy jest to by po wykonaniu dystansu sparowac go z tarcza i nastepnie taka pare wsadzic do tokarki ,wyzerowac bicie na tarczy(nowa tarcza bo jak uzywana to wpierw ja przetoczyc) a nastepnie zabielic do rownego powierzchnie dystansu przylegajaca do piasty-Inaczej bedzie bicie |
|
|
|
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2015-02-27, 23:21
|
|
|
ok. poki co dziekuje koledze @karol208 za podanie rozmiarow tulejek do oryginalnych hebli.
tulejki wykonane, zalozone, hamulce wycxyszczone, prowadnice posmarowane i... cisza. nareszcie. zobaczymy co bedzie dalej 😉
dla potomnych, wewnetrzna srednica 11,2mm, zewnetrzna 14,5mm, dlugosc 20mm. |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2015-02-28, 08:07
|
|
|
k44761 napisał/a: |
dla potomnych, wewnetrzna srednica 11,2mm, zewnetrzna 14,5mm, dlugosc 20mm. |
Dziwne że takie rozbieżności w wymiarach 11 wewn może i lepiej bo ciaśniej na trzpień najdzie ale pamiętam że było to dosyć luźne pasowanie. Co do średnicy zewnętrznej to zapewne i 15 by weszło bo siedzi to w gumie.
U mnie jeszcze tłukł zacisk na trzpieniu tym gdzie jest mała gumowa harmonijka tam nie ma żadnej tulejki niestety. poradziłem sobie z tym troszkę druciarskim patentem ale jest cisza od czasu regeneracji zacisków do dzisiaj. Czyli rok czasu.
Tutaj ten trzpień widać
|
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2015-03-01, 22:56
|
|
|
jak sobie poradziles? ja tam dalem pasek folii miedzianej. jest git.
co do wymiarow, u mnie 11,0 nie weszlo na zaden trzpien.
troche rozpilowalem i jest ok. "pomogl" za podanie wymiarow polecial |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
|