Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[S8 D2 96 ] Wycięcie katów - konsekwencje i korzyści  
Autor Wiadomość
pet3r 
Moje A8


Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: Octavia II RS
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Wrz 2009
Posty: 246
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2009-12-03, 08:39   [S8 D2 96 ] Wycięcie katów - konsekwencje i korzyści

witam,

jaki będzie efekt wycięcia katów przy tym silniku? wg gościa od tłumików, z którym rozmawiałem, wydech będzie miał bardzo metaliczny odgłos a silnik straci moc... czy to prawda? co da ich wyrzucenie?
 
 
Marcin B. 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 49
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 54
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-12-03, 10:05   Re: [S8 D2] wycięcie katów - konsekwencje, korzyści

pet3r napisał/a:
witam,

jaki będzie efekt wycięcia katów przy tym silniku? wg gościa od tłumików, z którym rozmawiałem, wydech będzie miał bardzo metaliczny odgłos a silnik straci moc... czy to prawda? co da ich wyrzucenie?


Mi się katy rozsypały wiec poszły do wycięcia. Aby to zrobić dokładnie, nalezy zdemontowac obie rury, na samochodzie nie da sie tego dokładnie wykonać.


Efekt, wolne obroty fajnie gulgocze, przy dociskaniu zaczyna porykiwać. Głośno nie jest, ale zdecydowanie inaczej. W środku auta dzwiękowo niewiele sie zmienia.


Tu jest przejazd dość szybki bez katów. Dziwięk na żywo zdecydowanie lepszy.
http://www.youtube.com/watch?v=IOocJGWUxFE
_________________
Készítsen képet önmagáról
 
 
CIERNI 
Użytkownik



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 47
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2009-12-03, 10:14   

Hejka.
Tu masz link do tematu o katalizatorach, może chociaż trochę informacji znajdziesz...

http://www.a8team.pl/topics12/397.htm

Ja jeżdżę od 2 miechów na tych tłumikach przelotowych, o których piszę w tamtym temacie i nic się nie dzieje ( a zrobiłem jakieś 5000km ). Zdania na temat wycięcia katalizatorów są podzielone jak widać w temacie ;) Zdania mechaników, z którymi rozmawiałem też były różne. Jedni mówią wstaw same puszki inni rurę,a ja postawiłem na swoim i wstawiłem tłumiki przelotowe (nie strumienice) i jestem zadowolony :-) wyglądają estetycznie i nie zmieniły za bardzo dźwięku wydawanego przez moją ósemeczkę.

Ps. Nie odczułem straty mocy po tym zabiegu...

Pozdrawiam,
Marcin
_________________
Audi A8 4.2 (AQF) FL quattro tiptronic
 
 
paulo79 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy
Wiek: 45
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 575
Skąd: Lubin
Wysłany: 2009-12-03, 13:19   

ja mam katy wywalone i zostale same puchy po nich bez zadnych kombinacji. Dzwiek bez roznicy, moc takze
 
 
martab99 
Moje A8



Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Wrz 2009
Posty: 157
Skąd: Kraków
Wysłany: 2009-12-03, 13:39   

Spotkałem się z opinią, że po wycięciu pogorszy się moment obrotowy przy niższch obrotach- ktoś ma jakieś obserwacje n/t?
_________________
Marcin

4WD + 1WD
 
 
corvi71 
Użytkownik


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: irek
Jeżdzę: omega mv6
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 5
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2009-12-03, 15:06   

nie straci mocy ani momentu obrotowego, moment obrotowy można pogorszyć przez zmianę przekroju wydechu a nie przez wycięcie katów, może być problem z płynną pracą silnika w zakresie średnich obrotów ale to też raczej w silnikach o małej pojemności ,usunięcie katalizatora nie skutkuje zazwyczaj zwiększeniem mocy o więcej niż 1 KM. Ponieważ jednak zależności zachodzące w układzie wydechowym są bardzo złożone, czasem usunięcie katalizatora potrafi dać znaczący przyrost parametrów silnika.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2009-12-11, 13:16   

martab99 napisał/a:
Spotkałem się z opinią, że po wycięciu pogorszy się moment obrotowy przy niższch obrotach- ktoś ma jakieś obserwacje n/t?

corvi71 napisał/a:
nie straci mocy ani momentu obrotowego, moment obrotowy można pogorszyć przez zmianę przekroju wydechu a nie przez wycięcie katów (...)

Koledzy, układ wydechowy (konstrukcja, kształt, objętość, cisnienie) w każdym samochodzie jest dobrany odpowiednio do silnika.
W związku z tym każda jego modyfikacja może (ale wcale nie musi) mieć wpływ na pracę silnika i jego parametry (wzrost ale także i spadek mocy/momentu).
Dlatego profesjonalne firmy tuningowe zakładają często kompletne układy wydechowe które ktoś już wcześniej policzył pod konkretny silnik.

Bez przeprowadzenia badań nie ma możliwości przewidzenia jaki konkretnie będzie skutek po dokonaniu zmian w układzie - pamiętajmy, że wycięcie katów i włożenie w to miejsce tłumika przelotowego zdecydowanie może powodować zmiany w pracy silnika (zmienia się objętość układu oraz ciśnienie w nim panujące).

Trzeba być też świadomym, że jeżeli liczymy na jakieś podniesienie osiągów auta (przyrost mocy i momentu) to sam zabieg "uwolnienia wydechu" (wycięcie katów lub któregoś tłumika) jest najczęściej zdecydowanie nie wystarczający.
Aby odnieść zamierzony efekt należałoby dokonać zmian w dolocie powietrza (aby silnik odetchnął pełną piersią) noi zmodyfikowanie mapy silnika....
a większe zmiany mapy silnika (jego parametrów pracy oraz osiągów) w wiekszości naszych aut wymuszą także zmiany w komputerze sterującym pracą skrzyni biegów (co nie dotyczy oczywiście skrzyni manualnych).

Natomiast można śmiało twierdzić, że jeżeli ktoś z kolegów wyciął już katy w swoim A8 i nie spowodowało to żadnych negatywnych skutków to u drugiego kolegi posiadającego takie samo A8 z tym samym silnikiem wycięcie katów da dokładnie takie same wyniki.
Oczywiście wychodzę z założenia, że oba auta przed i po modyfikacjach były w pełni sprawne technicznie.
Pamiętajmy także, że auta przed liftem mimo tej samej pojemności silnika np. 4,2V8 mają jednak inny silnik o innych parametrach pracy niż po lifcie więc przy nawet z pozoru identycznie wygladającym układzie wydechowym wycięcie katów może powodować inne skutki w aucie przed- i po-liftowym.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
chwostek 

Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 44
Dołączył: 06 Maj 2019
Posty: 26
Skąd: EPJ
Wysłany: 2019-07-31, 18:07   

Chciałbym dopytać Państwa,
Co zrobić z sondami Lambda które są za katalizatorami?
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4801
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2019-08-01, 07:02   

https://allegro.pl/oferta/emulator-drugiej-sondy-lambda-mosiezny-otwor-2-mm-4906724253?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_pla_czesci-samochodowe&ev_adgr=Cz%C4%99%C5%9Bci+samochodowe&gclid=EAIaIQobChMI06Ga7P7g4wIViM13Ch0PswVCEAQYASABEgIS5vD_BwE

:P
 
 
chwostek 

Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 44
Dołączył: 06 Maj 2019
Posty: 26
Skąd: EPJ
Wysłany: 2019-08-01, 14:02   

Mam silnik AQF
Swieca się błedy sondy numer 1 blok 2
są to 16528 oraz 17528
Gdzię szukać w którym kolektorze

Z góry dziękuję za odpowiedz.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4801
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2019-08-01, 20:15   

Bank-1 Sensor-3
Bank-2sensor 1
czyli jedna tylnia i przednia to
znaczy dwie przednie do wymiany bo je parami się zmienia
 
 
chwostek 

Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 44
Dołączył: 06 Maj 2019
Posty: 26
Skąd: EPJ
Wysłany: 2019-08-02, 15:13   

Większość użytkowników forum twierdzi ze silniki AQF ma dwie sądy.
Zajrzałem pod samochód katalizatory są wycięte brak 2 sand
Kolego pepi co o tym myśleć skąd te błędy

16538 Obwód sondy Lamda-brak zmian sygnału Bank 2 Sanda 1 Stały

17528 Sonda Lambda 1 blok 2 podgrzewanie sondy lamda-przerwa w obwodzie Stały

Nie odczuwam żadnych pogorszeń osiągów lub wiekszego spalania.

Kolego pepi podpowiedz proszę która to głowica prawa i lewa oraz która sąda to 1

Dzieki Stawiam Piwko
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4801
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2019-08-02, 20:14   

prawa głowica to 1 rząd lewa to drugi
auw ma 4 lambdy
ja mam aqf i też mam dwie
 
 
chwostek 

Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 44
Dołączył: 06 Maj 2019
Posty: 26
Skąd: EPJ
Wysłany: 2019-08-03, 05:33   

Dzięki. Jeszcze powiedz mi jakie założyć jaki konkretny model.

Masz już cos sprawdzonego? Podaśli link jeśli możesz.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4801
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2019-08-03, 05:59   

w lambdach to tylko bosz i na twoim miejscu bym zakupił takie z wtyczką a nie do zarabiania
a numerek sobie sam poszukaj
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.