Autor |
Wiadomość |
pet3r
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: Octavia II RS
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Wrz 2009 Posty: 246 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2009-12-03, 08:39 [S8 D2 96
] Wycięcie katów - konsekwencje i korzyści
|
|
|
witam,
jaki będzie efekt wycięcia katów przy tym silniku? wg gościa od tłumików, z którym rozmawiałem, wydech będzie miał bardzo metaliczny odgłos a silnik straci moc... czy to prawda? co da ich wyrzucenie? |
|
|
|
|
|
|
|
Marcin B.
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 49 Dołączył: 06 Lis 2009 Posty: 54 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2009-12-03, 10:05 Re: [S8 D2] wycięcie katów - konsekwencje, korzyści
|
|
|
pet3r napisał/a: | witam,
jaki będzie efekt wycięcia katów przy tym silniku? wg gościa od tłumików, z którym rozmawiałem, wydech będzie miał bardzo metaliczny odgłos a silnik straci moc... czy to prawda? co da ich wyrzucenie? |
Mi się katy rozsypały wiec poszły do wycięcia. Aby to zrobić dokładnie, nalezy zdemontowac obie rury, na samochodzie nie da sie tego dokładnie wykonać.
Efekt, wolne obroty fajnie gulgocze, przy dociskaniu zaczyna porykiwać. Głośno nie jest, ale zdecydowanie inaczej. W środku auta dzwiękowo niewiele sie zmienia.
Tu jest przejazd dość szybki bez katów. Dziwięk na żywo zdecydowanie lepszy.
http://www.youtube.com/watch?v=IOocJGWUxFE |
_________________ Készítsen képet önmagáról |
|
|
|
|
|
|
|
CIERNI
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 02 Cze 2009 Posty: 47 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2009-12-03, 10:14
|
|
|
Hejka.
Tu masz link do tematu o katalizatorach, może chociaż trochę informacji znajdziesz...
http://www.a8team.pl/topics12/397.htm
Ja jeżdżę od 2 miechów na tych tłumikach przelotowych, o których piszę w tamtym temacie i nic się nie dzieje ( a zrobiłem jakieś 5000km ). Zdania na temat wycięcia katalizatorów są podzielone jak widać w temacie Zdania mechaników, z którymi rozmawiałem też były różne. Jedni mówią wstaw same puszki inni rurę,a ja postawiłem na swoim i wstawiłem tłumiki przelotowe (nie strumienice) i jestem zadowolony :-) wyglądają estetycznie i nie zmieniły za bardzo dźwięku wydawanego przez moją ósemeczkę.
Ps. Nie odczułem straty mocy po tym zabiegu...
Pozdrawiam,
Marcin |
_________________ Audi A8 4.2 (AQF) FL quattro tiptronic
|
|
|
|
|
paulo79
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy Wiek: 45 Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 575 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2009-12-03, 13:19
|
|
|
ja mam katy wywalone i zostale same puchy po nich bez zadnych kombinacji. Dzwiek bez roznicy, moc takze |
|
|
|
|
|
|
|
martab99
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 3 razy Dołączył: 24 Wrz 2009 Posty: 157 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2009-12-03, 13:39
|
|
|
Spotkałem się z opinią, że po wycięciu pogorszy się moment obrotowy przy niższch obrotach- ktoś ma jakieś obserwacje n/t? |
_________________ Marcin
4WD + 1WD |
|
|
|
|
corvi71
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: irek
Jeżdzę: omega mv6
Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 5 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2009-12-03, 15:06
|
|
|
nie straci mocy ani momentu obrotowego, moment obrotowy można pogorszyć przez zmianę przekroju wydechu a nie przez wycięcie katów, może być problem z płynną pracą silnika w zakresie średnich obrotów ale to też raczej w silnikach o małej pojemności ,usunięcie katalizatora nie skutkuje zazwyczaj zwiększeniem mocy o więcej niż 1 KM. Ponieważ jednak zależności zachodzące w układzie wydechowym są bardzo złożone, czasem usunięcie katalizatora potrafi dać znaczący przyrost parametrów silnika. |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2009-12-11, 13:16
|
|
|
martab99 napisał/a: | Spotkałem się z opinią, że po wycięciu pogorszy się moment obrotowy przy niższch obrotach- ktoś ma jakieś obserwacje n/t? |
corvi71 napisał/a: | nie straci mocy ani momentu obrotowego, moment obrotowy można pogorszyć przez zmianę przekroju wydechu a nie przez wycięcie katów (...) |
Koledzy, układ wydechowy (konstrukcja, kształt, objętość, cisnienie) w każdym samochodzie jest dobrany odpowiednio do silnika.
W związku z tym każda jego modyfikacja może (ale wcale nie musi) mieć wpływ na pracę silnika i jego parametry (wzrost ale także i spadek mocy/momentu).
Dlatego profesjonalne firmy tuningowe zakładają często kompletne układy wydechowe które ktoś już wcześniej policzył pod konkretny silnik.
Bez przeprowadzenia badań nie ma możliwości przewidzenia jaki konkretnie będzie skutek po dokonaniu zmian w układzie - pamiętajmy, że wycięcie katów i włożenie w to miejsce tłumika przelotowego zdecydowanie może powodować zmiany w pracy silnika (zmienia się objętość układu oraz ciśnienie w nim panujące).
Trzeba być też świadomym, że jeżeli liczymy na jakieś podniesienie osiągów auta (przyrost mocy i momentu) to sam zabieg "uwolnienia wydechu" (wycięcie katów lub któregoś tłumika) jest najczęściej zdecydowanie nie wystarczający.
Aby odnieść zamierzony efekt należałoby dokonać zmian w dolocie powietrza (aby silnik odetchnął pełną piersią) noi zmodyfikowanie mapy silnika....
a większe zmiany mapy silnika (jego parametrów pracy oraz osiągów) w wiekszości naszych aut wymuszą także zmiany w komputerze sterującym pracą skrzyni biegów (co nie dotyczy oczywiście skrzyni manualnych).
Natomiast można śmiało twierdzić, że jeżeli ktoś z kolegów wyciął już katy w swoim A8 i nie spowodowało to żadnych negatywnych skutków to u drugiego kolegi posiadającego takie samo A8 z tym samym silnikiem wycięcie katów da dokładnie takie same wyniki.
Oczywiście wychodzę z założenia, że oba auta przed i po modyfikacjach były w pełni sprawne technicznie.
Pamiętajmy także, że auta przed liftem mimo tej samej pojemności silnika np. 4,2V8 mają jednak inny silnik o innych parametrach pracy niż po lifcie więc przy nawet z pozoru identycznie wygladającym układzie wydechowym wycięcie katów może powodować inne skutki w aucie przed- i po-liftowym. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
chwostek
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 44 Dołączył: 06 Maj 2019 Posty: 26 Skąd: EPJ
|
Wysłany: 2019-07-31, 18:07
|
|
|
Chciałbym dopytać Państwa,
Co zrobić z sondami Lambda które są za katalizatorami? |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
|
|
|
|
chwostek
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 44 Dołączył: 06 Maj 2019 Posty: 26 Skąd: EPJ
|
Wysłany: 2019-08-01, 14:02
|
|
|
Mam silnik AQF
Swieca się błedy sondy numer 1 blok 2
są to 16528 oraz 17528
Gdzię szukać w którym kolektorze
Z góry dziękuję za odpowiedz. |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2019-08-01, 20:15
|
|
|
Bank-1 Sensor-3
Bank-2sensor 1
czyli jedna tylnia i przednia to
znaczy dwie przednie do wymiany bo je parami się zmienia |
|
|
|
|
chwostek
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 44 Dołączył: 06 Maj 2019 Posty: 26 Skąd: EPJ
|
Wysłany: 2019-08-02, 15:13
|
|
|
Większość użytkowników forum twierdzi ze silniki AQF ma dwie sądy.
Zajrzałem pod samochód katalizatory są wycięte brak 2 sand
Kolego pepi co o tym myśleć skąd te błędy
16538 Obwód sondy Lamda-brak zmian sygnału Bank 2 Sanda 1 Stały
17528 Sonda Lambda 1 blok 2 podgrzewanie sondy lamda-przerwa w obwodzie Stały
Nie odczuwam żadnych pogorszeń osiągów lub wiekszego spalania.
Kolego pepi podpowiedz proszę która to głowica prawa i lewa oraz która sąda to 1
Dzieki Stawiam Piwko |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2019-08-02, 20:14
|
|
|
prawa głowica to 1 rząd lewa to drugi
auw ma 4 lambdy
ja mam aqf i też mam dwie |
|
|
|
|
chwostek
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 44 Dołączył: 06 Maj 2019 Posty: 26 Skąd: EPJ
|
Wysłany: 2019-08-03, 05:33
|
|
|
Dzięki. Jeszcze powiedz mi jakie założyć jaki konkretny model.
Masz już cos sprawdzonego? Podaśli link jeśli możesz. |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2019-08-03, 05:59
|
|
|
w lambdach to tylko bosz i na twoim miejscu bym zakupił takie z wtyczką a nie do zarabiania
a numerek sobie sam poszukaj |
|
|
|
|
|