|
Autor |
Wiadomość |
thegentleman
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 2.3T
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: Saab 9-5 AERO
Wiek: 43 Dołączył: 31 Maj 2014 Posty: 1 Skąd: Corby, UK
|
Wysłany: 2014-06-11, 22:33 [D2 ALL
] Skrzynie auto w D2. Problemy, która najlepsza?
|
|
|
Witam.
Poszukuję D2 rocznik 98-2002 silnik 4.2 najlepiej S8.
Znalazłem już 2, jedna droga w stanie kolekcjonerskim, druga z padniętą skrzynią ale tania.
To już trzecia A8 D2 z walniętą skrzynią.
Czy ten typ tak ma? Jak to jest że już 2 z 2000 roku znalazłem z padniętą skrzynią a wszystkie którymi jechałem z roczników 1998 jakoś nie mają tego problemu mało tego ostatnia miała 350.000km w S8 i skrzynia dalej jeżdzi bezawaryjnie.
O co chodzi z tymi skrzyniami?
Użytkownik nie dba? Jakieś felerne roczniki? Może model skrzyni nieudany?
Na co patrzeć przy zakupie bo zawsze miałem manuale a tym razem szukam auto i nie chcę się do audi zniechęcić kupując bubla bo A8 to piękny samochów.
Piotr |
_________________ Cool running on LPG |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-06-12, 05:37
|
|
|
Głównym zaniedbaniem jest brak wymiany oleju którego to książka nie uwzględnia. Olej w skrzyni biegów jest niewymienialny. Guzik prawda.
Druga sprawa to katowanie skrzyni, nieumiejętna obsługa, dawanie w palnik na zimnym itp. Każdą skrzynie zarżniesz, to element który ma prawo się wyeksploatować.
Ludzie wychodzą z założenie po co mam coś robić skoro chodzi. A potem zonk. Co do skrzyni to nie koniecznie skrzynia może być padnięta, duży wpływ na jej prace ma też sama jednostka napędowa. Jesli silnik będzie wykazywał niedomagania, błędy itp to będzie się odbijało na kulturze pracy skrzyni biegów.
Sprzęgło hydrokinetyczne to normalna rzecz która może się zużyć jak normalne sprzęgło w samochodzie. Nadchodzi czas i się kończy, nic nie trwa wiecznie. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-06-12, 07:23
|
|
|
Odpowiedz jest prosta jak budowa cepa. Problemem A8 zawsze jest poprzedni własciciel. Bo w przypadku tych aut masz albo perełke bo kogos było stac na takie auto, albo padaczke z zarznietą skrzynią i nie działającą połową elektryki bo ktos rzucił sie z motyką na słońce i koszty go przerosły. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
123mielony
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 1828 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2014-06-12, 07:28
|
|
|
thegentleman napisał/a: | Czy ten typ tak ma? |
Kolego większość A8/S8 jest po korekcie licznika niestety ;( jak handlarze cofneli z 400tyś. na 180tyś.to auto dojechało do 250tyś. bez wymiany oleju i skrzynia niewytrzymała tego. |
|
|
|
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2014-06-13, 23:19
|
|
|
Użytkownicy użytkownikami, zaniedbania zaniedbaniami, ale wady konstrukcyjne w tych skrzyniach są, dlatego te skrzynie to złom i tyle.
Wycierające się panewki pomp oleju, notorycznie padające sprzęgła hydrokinetyczne (źle napisane oprogramowanie sterownika skrzyni), poza tym cieniutka jakośc koszy sprzęgłowych, tarczek ciernych i podawany na wyrost maksymalny moment obrotowy...Czy to będzie Audi, czy BMW czy mercedes wszystko co ma 5hp19/24 itp to dziadostwo, choć w BMW te skrzynie są żywotniejsze (znów kwestia softu). Do tego dochodzą notoryczne korekty przebiegu no i niewymieniany olej. Najlepszy przepis na nadmiar gotówki - kup używane auto z automatem, a najlepiej jeszcze diesla (pozdrawiam użytkowników a6 c5 2,5tdi multitronic dla przykładu) |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
monster_1973
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D2, Mercedes
Pomógł: 1 raz Wiek: 51 Dołączył: 11 Maj 2014 Posty: 90 Skąd: DE Hessen
|
Wysłany: 2014-06-16, 13:54 Re: Skrzynie auto w D2. Problemy, która najlepsza?
|
|
|
thegentleman napisał/a: | Witam.
Poszukuję D2 rocznik 98-2002 silnik 4.2 najlepiej S8.
Znalazłem już 2, jedna droga w stanie kolekcjonerskim, druga z padniętą skrzynią ale tania.
To już trzecia A8 D2 z walniętą skrzynią.
Czy ten typ tak ma? Jak to jest że już 2 z 2000 roku znalazłem z padniętą skrzynią a wszystkie którymi jechałem z roczników 1998 jakoś nie mają tego problemu mało tego ostatnia miała 350.000km w S8 i skrzynia dalej jeżdzi bezawaryjnie.
O co chodzi z tymi skrzyniami?
Użytkownik nie dba? Jakieś felerne roczniki? Może model skrzyni nieudany?
Na co patrzeć przy zakupie bo zawsze miałem manuale a tym razem szukam auto i nie chcę się do audi zniechęcić kupując bubla bo A8 to piękny samochów.
Piotr |
Skrzynie psują się ani częściej ani rzadziej niż w innych markach. Na taką moc samochodu to i tak długo wytrzymują. Jeśli ktoś serwisuje skrzynie to ta wytrzymuje dłużej. W nowych citroenach dla przykładu, psują się przy przebiegu ok. 120 000km. Zresztą A8, S8 ludzie zaczynają sprzedawać gdy coś zaczyna szwankować. Dobry egzemplarz albo się trzyma w rodzinie albo cena jest odpowiednio wysoka przy sprzedaży. Kup sobie jakiś popularny model, np ze skrzyniami ECZ było dużo egzemplarzy to jest łatwiej o części i są tańsze. Do S8 będziesz miał droższe części i będą trudno dostępne. Tak więc wybierz to na co Cię stać i co Ci się podoba. Na pewno A8 to nie jest bubel tylko trzeba kupić dobry egzemplarz i mieć pieniądze na utrzymanie tego auta bo to jest dzieło sztuki. Podobnie zresztą jak np. BMW serii 7.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |
|
|