Autor |
Wiadomość |
nosmaster
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: D2
Wiek: 34 Dołączył: 27 Mar 2016 Posty: 113 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 2017-04-17, 12:56
|
|
|
za "zestaw" EMU+LSU 4.2+wtyczki+2x termopara+wiązka ok 4400, można bez termopar i wtedy wyszło by mi poniżej 4 tys ale skoro jest jeden bank na sondę to wolę miec lepszą kontrolę nad temp spalin i widzieć 2 bank no i w przyszłości jakies doładowanie też planuję więc wtedy to już konieczność. |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2017-04-19, 20:17
|
|
|
to dobra cena
'daj znać jak to lata |
|
|
|
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2017-04-20, 07:17
|
|
|
Zmiana zabawy w naprawianie na zabawę w strojenie ma swoje plusy.
Osobiście jeśli planował bym jakieś doładowanie to tylko sterownik SA. Za to do jazdy co dzień to jednak fabryka. Jadę to zapominam o silniku. Mam jeden samochód z Megasquirtem 3 po przesiadce z wtrysku mechanicznego (KE) na MS to było niebo a ziemia. Jednak by ten silnik pracował dobrze to wypaliłem sporo paliwa. To zabawka więc mi nie szkoda. Szlifowanie map, szlifowanie stanów przejściowych. |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
nosmaster
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: D2
Wiek: 34 Dołączył: 27 Mar 2016 Posty: 113 Skąd: Augustów
|
Wysłany: 2017-04-21, 14:36
|
|
|
Powiem tak. Zabawa z oryginalnym komputerem w takim przypadku jak mój to walka z wiatrakami bo nie wiadomo w końcu co mu było, teraz mam auto w małym paluszku, jak coś zdechnie to od razu wiem co i gdzie szukać bo to ja "stworzyłem" całą instalację i kalibruję wszystko sam. Szczerze mówiąc bardzo fajna sprawa . Dodam, że auto już działa, ogarniam wiązki do kupy itp więc pewnie w sobotę zacznę strojenie, wstępnie auto rozgrzane ma ustawione korekcje itp da się jeździć tyko na zimnym jeszcze potrzebuje dopracowania ale że robię to wszystko sam to wiadomo że to potrwa. |
|
|
|
|
|
|
|
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2019-05-27, 19:38
|
|
|
Odgrzeje kotleta,
U mnie sporadycznie się to dzieje,
Przy ruszaniu bądź prz powolnym toczeniu - małej prędkości. trzymam gaz on się toczy i nagle jeb i ciśnie w fotel. Błąd g40 czasami wystąpuję jako sporadyczny.
Kolejna sprawa, też rzadko, jak chce np wyprzedzić dociskam gaz, a on muli na biegu, dopiero jak mocniej docisnę to zredukuje i jedzie. Zazwyczaj muszę mniej wcisnąć gaz, by zredukował i miał więcej mocy
To mogą być rozjechane mapy ? Bardziej jest to odczuwalne na LPG.
Silnik 310 KM automat |
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2019-05-27, 20:15
|
|
|
Dokładnie takie efekty dają kiepskie mapy LPG.
W stanach przejściowych silnik nie nadąży doregulować źle lanego paliwa sygnałem z sondy lambda i wtedy jest chwilowo albo za udbogo albo za bogato. Po pewnym czasie albo zdejmuje paliwo albo dodaje i silnik zaczyna oddawać właściwą moc.
To doskonale widać na logach które można zrobić przy pomocy instalacji lpg. Podczas normalnej jazdy sygnał dwustanowej sondy L. powinien cały czas oscylować. Jeśli się przytyka w stanach przejściowych - zmianie położenia pedału gazu - w stanie ubogim lub bogatym przez dłuższy czas to znak, że jest nie dobrze. |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
|
|
|
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2019-05-27, 20:20
|
|
|
OK, tak troszkę jaśniej ??
jak to naprawić ?
Ukaniu napisał/a: | Dokładnie takie efekty dają kiepskie mapy LPG. |
Czyli jak będę jeździł na pb to się ustawią czy nie ? |
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2019-05-28, 06:53
|
|
|
Lechu napisał/a: | Odgrzeje kotleta,
U mnie sporadycznie się to dzieje,
Przy ruszaniu bądź prz powolnym toczeniu - małej prędkości. trzymam gaz on się toczy i nagle jeb i ciśnie w fotel. Błąd g40 czasami wystąpuję jako sporadyczny. |
Podobny efekt występuje wtedy, gdy próbujesz ruszać z lekko wciśniętym hamulcem. Może na początek sprawdź, czy się czujnik nie blokuje lub ew. czy nie jest zbyt czuły (wystarczy musnąć hamulec i świecą stopy).
To oczywiście tylko jedna z wielu możliwości. |
|
|
|
|
|
|
|
|