Autor |
Wiadomość |
mlody91
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Mateusz
Jeżdzę: S8 manual & W12 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 04 Paź 2011 Posty: 202 Skąd: LBN
|
Wysłany: 2016-07-27, 14:55 [S8 D2 97 LPG
] Wypadanie nieszczesnego zaplonu.
|
|
|
Witam panowie, dluzszy czas audi stoi gdyz mam problen z wypadaniem zaplonu w mojej s8. Dzisiaj wymiebilen swiece , niestety nie pomoglo. Sprawdzilem cewki na 1 i 3 pinie wszystkie pokazuja 0,7 oma . Ale nadal silnik szarpie przy przyspieszaniu a to jest bardzo irytujace . Co moze byc nie tak? Zamowilem dzisiaj 2 moduly zaplonu , jutro maja byc jak one nie pomoga to juz nie wiem co jej dolega Proszę o pomoc. |
_________________ Audi Ojczyzno moja, tyś jest jak zdrowie, ile Cie trzeba cenić ten tylko się dowie kto Cię stracił... |
|
|
|
|
|
|
|
kozi135
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ECY
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: S8 D2 AQH/A8 D2 AQG
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 13 Lip 2015 Posty: 63 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 2016-07-27, 17:25
|
|
|
Cewki powinny pokazywać chyba 1,4Ohma przynajmniej w poliftach i u mnie oporność można sprawdzić tylko na dwóch wewnętrznych pinach.
Możesz również sprawdzić napięcia na cewkach vagiem. Jeśli dobrze pamiętam są to grupy 025 i 026. Jeśli któraś będzie bardzo odbiegać, może to być oznaka awarii.
Jednak na własnym przykładzie wiem, że oporność nie zdiagnozuje 100% sprawnej cewki. Wymieniłem na używki komplet jednak objawy znikły całkowicie dopiero po wymianie na nowe. |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2016-07-27, 17:57
|
|
|
kozi135 napisał/a: | Jednak na własnym przykładzie wiem, że oporność nie zdiagnozuje 100% sprawnej cewki. | W ogóle nie zdiagnozujesz w ten sposób cewki
mlody91, na których cylindrach wypada zapłon? ...na wszystkich? |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
mlody91
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Mateusz
Jeżdzę: S8 manual & W12 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 04 Paź 2011 Posty: 202 Skąd: LBN
|
Wysłany: 2016-07-27, 18:34
|
|
|
Bodajze na 6 z 8 . Zgubilem gdzies kabelek i nie moge obecnie podpiac pod vag.
Moduly kupilem 2 nowe ale zamienniki . Jutro rane przemienie i zobacze efekty. |
_________________ Audi Ojczyzno moja, tyś jest jak zdrowie, ile Cie trzeba cenić ten tylko się dowie kto Cię stracił... |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2016-07-27, 20:07
|
|
|
Trzeba było najpierw zamienić moduły miejscami i byś wiedział czy to jeden z nich czy coś innego |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2016-07-27, 20:18
|
|
|
Jak zrozumiałem z Twojego posta, to zapłon wypada Ci na sześciu cylindrach? Jeśli tak, to sprawdź czujnik położenia wału, a dokładniej jego kabel. Może tak jak u mnie, izolacja na nim się rozleciała i zwarcie robi. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-07-27, 20:42
|
|
|
Jak robi zwarcie to uwalenie ECU bliskie jest-tak byo u mnie |
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2016-07-27, 21:46
|
|
|
Moje na szczęście przeżyło, a przy samej wtyczce czujnika izolacja się rozpadła i 3 gołe żyły były |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-07-28, 05:53
|
|
|
Dokładnie to samo miałem ale na połowie długości kabla... |
|
|
|
|
mlody91
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Mateusz
Jeżdzę: S8 manual & W12 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 04 Paź 2011 Posty: 202 Skąd: LBN
|
Wysłany: 2016-07-28, 15:15
|
|
|
A gdzie on sie znajduje ? Tzn. Skad dokąd idzie?
[ Dodano: 2016-07-28, 18:07 ]
Błędów bylo 16. Po wykasowaniu i uruchomieniu silnika zostaly 4
17616 nieznany kod bledu
16692 brak zaplonu cylinder 8
16687 brak zaplonu cylinder 3
16684 losowe wypadanie zaplonu |
_________________ Audi Ojczyzno moja, tyś jest jak zdrowie, ile Cie trzeba cenić ten tylko się dowie kto Cię stracił... |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2016-07-28, 20:43
|
|
|
17616
Injector, cyl. 8 -N86
Electrical fault in current circuit
Wszelkie info odnośnie umiejscowienia czujnika położenia wału masz w tym temacie: http://www.a8team.pl/d2-0...=czujnik+wa%B3u |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
mlody91
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Mateusz
Jeżdzę: S8 manual & W12 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 04 Paź 2011 Posty: 202 Skąd: LBN
|
Wysłany: 2016-07-31, 01:07
|
|
|
Dzięki za pomoc..
Sprawdzę ten czujnik , jedyne co zauważyłem to wczoraj ok 30km starcujac z zimnego silnika bylo wszystko ok. Po zgaszeniu i po ok 5 minutach problem z immo tzn. mrugajaca kontrolka i gasnace auto dopiero dwukrotne zamkniecie i otwarcie auta pomoglo odpalila ale z powrotem straszne szapranie.. czy immo moze miec z tym cos do czynienia?
Juz w nocy spać przez nią nie moge a chce to zrobić do zlotu bo to priorytetowa sprawa. sami rozumiecie
[ Dodano: 2016-08-11, 14:30 ]
Czujnik sprawdziłem wizualnie, wszystko ok. Dalej mam lilka błędów, o jaki moduł chodzi? Moglby ktoś pomóc zidentyfikowac ?
|
_________________ Audi Ojczyzno moja, tyś jest jak zdrowie, ile Cie trzeba cenić ten tylko się dowie kto Cię stracił... |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2016-08-11, 13:42
|
|
|
Odepnij Alu na 15min. Odpal na benzynie samej i zobacz co się dzieje |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
mlody91
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Mateusz
Jeżdzę: S8 manual & W12 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 04 Paź 2011 Posty: 202 Skąd: LBN
|
Wysłany: 2016-08-11, 13:45
|
|
|
Sie robi od pewnego czasu jeżdżę tylko na benzynie i zastanawiam sie nad wywaleniem badz nowa lpg . aku odpiete |
_________________ Audi Ojczyzno moja, tyś jest jak zdrowie, ile Cie trzeba cenić ten tylko się dowie kto Cię stracił... |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2016-08-11, 14:37
|
|
|
Najgorsze jest to, że masz brak zapłonu, wypadanie zapłonu to co innego. Przy braku zapłonu ECU dołącza wybrane cylindry.
Wygląda na to, że u Ciebie dołączył 3.
Błąd związany ze sterownikiem jest powiązany z immo.
Najwyraźniej problem z taśmą pod kierownicą.
Ale immo nie jest przyczyną braku zaplonow.
To dwie osobne usterki.
Daj znać co wyszło po podłączeniu akumulatora. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|