Ogłoszenie 
forum a8 SklepOpon.com - opony i felgi AZet Serwis OC/AC forum a8 Tarcze, hamulce
Regeneracja
turbosprężarki
Naprawa
wgnieceń
SklepOpon.com
opony i felgi
AZet Auto Serwis
Kup OC/AC
Sprawdzanie VIN Układ hamulcowy

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[S8 D2 98 4.2] Przerwa w zapłonie  
Autor Wiadomość
MeWaPKP 
Użytkownik


Rocznik: 1990
Silnik cm3: 2.3
Skrzynia: M/T
Zasilanie: PB
Imię: Karol
Jeżdzę: 100 C3
Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 27
Skąd: Stolyca
Wysłany: 2019-04-12, 15:38   [S8 D2 98 4.2] Przerwa w zapłonie

Witajcie! <papa>

S8 D2 4.2 V8 AHC 1998 PreFL.

Mam problem z błędem "przerwa w zapłonie"
Remont góry silnika, uszczelki pod głowicami, głowice planowane, nowe zawory i prowadnice zaworów, etc.

Kody błędów
16692 P0308 003 - cylinder 8 Wykrycie przerwy w zapłonie - błąd stały
16684 P0300 003 - Wykrycie przerwy w zapłonie - błąd sporadyczny

Co to może być, czego może być to objaw? Błąd skasuje i już nie wraca przez kilka nawet kilkadziesiąt dni.
_________________
Serdecznie Pozdrawiam
K.
 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 41
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 797
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2019-04-14, 15:41   

Jak nie ma lpg to logowac i patrzec czy przy gornym zakresie obrotow nie wypadaja zaplony, jak wypadaja to wtryskiwacz siada, swieca ma zla przerwe albo cewka nniedomaga.
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d2
Pomógł: 36 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4203
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2019-04-14, 16:01   

tylko koledze dość rzadko to się dzieje więc mało prawdopodobne jest to aby to podpatrzył
Tutaj bardziej trzeba wymieniać
 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
MeWaPKP 
Użytkownik


Rocznik: 1990
Silnik cm3: 2.3
Skrzynia: M/T
Zasilanie: PB
Imię: Karol
Jeżdzę: 100 C3
Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 27
Skąd: Stolyca
Wysłany: 2019-04-14, 21:54   

No właśnie, jest to na tyle rzadkie, że ciężko to obserwować.

Do tego doszła paskudna praca (dziwne dźwięki na niskich obrotach) - chyba ma za niskie obroty.
Praca silnika 1
Praca silnika 2
Praca silnika 3
Podejrzewam, że jest to kwestia podciśnienia, silnik AHC, to na szczęście nie polift, ale i tak jest z tym zabawa. Działał ktoś kiedyś przy tym, widzę, że magistrala na górze (pająk sterowania podciśnieniem)




Wymieniłem cewkę na 8 cylindrze, zgodnie z błędem, widzę, że fajki są w stanie... no 20 letnim. Wymiana fajek po 90 PLN nowa, czy jednak wymiana wiązki i cewek na nowsze, od np. 2.0 TFSI?
_________________
Serdecznie Pozdrawiam
K.
 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 41
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 797
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2019-04-15, 10:27   

Słuchajcie, VAG nie odpali nam checka jak zaplony wypadają ale w jakimś tam limicie. Czyli na vagu zobaczysz ze wypada, ale checka jeszcze ster na desce nie wywali.

Dlatego wlasnie trzeba siadac w auto, dobrze je obciążyć i jechać gdzieś pod jakąś górę i przykotłować na tym 3 biegu od zera do odcinki.

Wtedy może się pokazać 1,2 czy nawet 5 wypadniętych zaplonow na jednym cylindrze co przy jakichś innych warunkach może się zwiększyc do wyższych wartości na tyle ze checka odpali.

Tak czy siak logowanie wedlug mnie przy pelnym obciążeniu na wysokim biegu to klucz do wszystkiego, bez tego bym w ogole nie podchodzil do problemu.

Wymiana fajek obowiązkowa według mnie (Michał mi je załatwiał nie 90 za sztuke tylko chyba po 150 za komplet więc warto go zapytać o szczegóły), tak samo jak wymiana i ustawienie szczelin na świecach (to na początek). Potem dopiero jak by wypadało dalej to bym sie bawił w zamienianie wtryskiwaczy miejscami (i patrzył czy wypadanie nie przenosi sie na inny gar)
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
MeWaPKP 
Użytkownik


Rocznik: 1990
Silnik cm3: 2.3
Skrzynia: M/T
Zasilanie: PB
Imię: Karol
Jeżdzę: 100 C3
Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 27
Skąd: Stolyca
Wysłany: 2019-04-15, 12:28   

Bugalon napisał/a:

Wymiana fajek obowiązkowa według mnie (Michał mi je załatwiał nie 90 za sztuke tylko chyba po 150 za komplet więc warto go zapytać o szczegóły), tak samo jak wymiana i ustawienie szczelin na świecach (to na początek). Potem dopiero jak by wypadało dalej to bym sie bawił w zamienianie wtryskiwaczy miejscami (i patrzył czy wypadanie nie przenosi sie na inny gar)


Michał Wruszak?

Wymiana szczelin na świecach? Nie rozumiem. :( wyjaśnisz?
_________________
Serdecznie Pozdrawiam
K.
 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
pepi 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d2
Pomógł: 36 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4203
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2019-04-15, 12:56   

z biegiem czasu przerwa na swiecach się zwiększa bo elektrody się wypalają ale w twym wypadku bym zmienił je na nowe
 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 41
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 797
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2019-04-16, 11:54   

Nie napisałem o "wymiana szczelin" :) Wymiana swiec i ustawienie szczelin ....

Chodzi o ustawienie odstępu pomiędzy elektrodami. Czasem jest tak ze wyjmujesz nową świecę z kartonika a on jest w transporcie "zbita" i przerwa jest za mala na przyklad. Trzeba świece dać nowe ale przed włożeniem ustawić szczelinomierzem odstęp pomiędzy elektrodami (około 0,7 mm powinno byc)
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d2
Pomógł: 36 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4203
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2019-04-16, 16:03   

platyny mają większą przerwę niż 0,7
 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
MeWaPKP 
Użytkownik


Rocznik: 1990
Silnik cm3: 2.3
Skrzynia: M/T
Zasilanie: PB
Imię: Karol
Jeżdzę: 100 C3
Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 27
Skąd: Stolyca
Wysłany: 2019-04-16, 18:44   

pepi napisał/a:
z biegiem czasu przerwa na swiecach się zwiększa bo elektrody się wypalają ale w twym wypadku bym zmienił je na nowe


świece zmieniam z olejem, czyli co 8-10 kkm.
Teraz mają przelotu 5,5tys.
_________________
Serdecznie Pozdrawiam
K.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d2
Pomógł: 36 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4203
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2019-04-16, 21:33   

na poważnie ????
moje w jednym aucie mają 200 tys
w audi pewnie podobnie ja nalatałem 80 tys a wcześniej to raczej nikt nie ruszał :>
 
 
MeWaPKP 
Użytkownik


Rocznik: 1990
Silnik cm3: 2.3
Skrzynia: M/T
Zasilanie: PB
Imię: Karol
Jeżdzę: 100 C3
Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 27
Skąd: Stolyca
Wysłany: 2019-04-17, 08:59   

pepi napisał/a:
na poważnie?


Tak, na poważnie. Nie jest to duży wydatek, a lepiej pracuje. Nie zmienia to problemu, że dalej nie wiem, jak rozwiązać swój problem... :(
_________________
Serdecznie Pozdrawiam
K.
 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
pepi 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d2
Pomógł: 36 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4203
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2019-04-17, 12:02   

cewki moduły a dalej może być wtryskiwacz a jak nie to comp miesza bywało już tak nie raz jak woda się dostała
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


regeneracja turbosprężarki opony samochodowe
Testy opon hamulce
OC/AC
| Felgi Audi - AluShop.pl | Sklep Audi A8 | bmw forum | Forum Audi Q5 | AZ Auto Serwis | Tarcze hamulcowe Audi |
| Klocki hamulcowe Audi | Nagranie reklam | SklepOpon.com - opony i felgi | Zawór EGR | Mechanizm wycieraczek |