Autor |
Wiadomość |
MeWaPKP
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Karol
Jeżdzę: S8 D2, D3, D4, waiting D5
Dołączył: 09 Sie 2016 Posty: 68 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-04-12, 14:38 [S8 D2 98 4.2] Przerwa w zapłonie
|
|
|
Witajcie!
S8 D2 4.2 V8 AHC 1998 PreFL.
Mam problem z błędem "przerwa w zapłonie"
Remont góry silnika, uszczelki pod głowicami, głowice planowane, nowe zawory i prowadnice zaworów, etc.
Kody błędów
16692 P0308 003 - cylinder 8 Wykrycie przerwy w zapłonie - błąd stały
16684 P0300 003 - Wykrycie przerwy w zapłonie - błąd sporadyczny
Co to może być, czego może być to objaw? Błąd skasuje i już nie wraca przez kilka nawet kilkadziesiąt dni. |
_________________ Te głupie pytania, kiedy programista dorwie się do mechaniki...
Stajnia:
100 C1
80 B2
100 C3
V8 d11, 4.2 M/T
RS4 B5
S8 D2
S8 D3
A8 D3 Lang
S8 D4 Plus
... waiting S8 D5 |
|
|
|
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2019-04-14, 14:41
|
|
|
Jak nie ma lpg to logowac i patrzec czy przy gornym zakresie obrotow nie wypadaja zaplony, jak wypadaja to wtryskiwacz siada, swieca ma zla przerwe albo cewka nniedomaga. |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2019-04-14, 15:01
|
|
|
tylko koledze dość rzadko to się dzieje więc mało prawdopodobne jest to aby to podpatrzył
Tutaj bardziej trzeba wymieniać |
|
|
|
|
MeWaPKP
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Karol
Jeżdzę: S8 D2, D3, D4, waiting D5
Dołączył: 09 Sie 2016 Posty: 68 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-04-14, 20:54
|
|
|
No właśnie, jest to na tyle rzadkie, że ciężko to obserwować.
Do tego doszła paskudna praca (dziwne dźwięki na niskich obrotach) - chyba ma za niskie obroty.
Praca silnika 1
Praca silnika 2
Praca silnika 3
Podejrzewam, że jest to kwestia podciśnienia, silnik AHC, to na szczęście nie polift, ale i tak jest z tym zabawa. Działał ktoś kiedyś przy tym, widzę, że magistrala na górze (pająk sterowania podciśnieniem)
Wymieniłem cewkę na 8 cylindrze, zgodnie z błędem, widzę, że fajki są w stanie... no 20 letnim. Wymiana fajek po 90 PLN nowa, czy jednak wymiana wiązki i cewek na nowsze, od np. 2.0 TFSI? |
_________________ Te głupie pytania, kiedy programista dorwie się do mechaniki...
Stajnia:
100 C1
80 B2
100 C3
V8 d11, 4.2 M/T
RS4 B5
S8 D2
S8 D3
A8 D3 Lang
S8 D4 Plus
... waiting S8 D5 |
|
|
|
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2019-04-15, 09:27
|
|
|
Słuchajcie, VAG nie odpali nam checka jak zaplony wypadają ale w jakimś tam limicie. Czyli na vagu zobaczysz ze wypada, ale checka jeszcze ster na desce nie wywali.
Dlatego wlasnie trzeba siadac w auto, dobrze je obciążyć i jechać gdzieś pod jakąś górę i przykotłować na tym 3 biegu od zera do odcinki.
Wtedy może się pokazać 1,2 czy nawet 5 wypadniętych zaplonow na jednym cylindrze co przy jakichś innych warunkach może się zwiększyc do wyższych wartości na tyle ze checka odpali.
Tak czy siak logowanie wedlug mnie przy pelnym obciążeniu na wysokim biegu to klucz do wszystkiego, bez tego bym w ogole nie podchodzil do problemu.
Wymiana fajek obowiązkowa według mnie (Michał mi je załatwiał nie 90 za sztuke tylko chyba po 150 za komplet więc warto go zapytać o szczegóły), tak samo jak wymiana i ustawienie szczelin na świecach (to na początek). Potem dopiero jak by wypadało dalej to bym sie bawił w zamienianie wtryskiwaczy miejscami (i patrzył czy wypadanie nie przenosi sie na inny gar) |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
MeWaPKP
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Karol
Jeżdzę: S8 D2, D3, D4, waiting D5
Dołączył: 09 Sie 2016 Posty: 68 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-04-15, 11:28
|
|
|
Bugalon napisał/a: |
Wymiana fajek obowiązkowa według mnie (Michał mi je załatwiał nie 90 za sztuke tylko chyba po 150 za komplet więc warto go zapytać o szczegóły), tak samo jak wymiana i ustawienie szczelin na świecach (to na początek). Potem dopiero jak by wypadało dalej to bym sie bawił w zamienianie wtryskiwaczy miejscami (i patrzył czy wypadanie nie przenosi sie na inny gar) |
Michał Wruszak?
Wymiana szczelin na świecach? Nie rozumiem. wyjaśnisz? |
_________________ Te głupie pytania, kiedy programista dorwie się do mechaniki...
Stajnia:
100 C1
80 B2
100 C3
V8 d11, 4.2 M/T
RS4 B5
S8 D2
S8 D3
A8 D3 Lang
S8 D4 Plus
... waiting S8 D5 |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2019-04-15, 11:56
|
|
|
z biegiem czasu przerwa na swiecach się zwiększa bo elektrody się wypalają ale w twym wypadku bym zmienił je na nowe |
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2019-04-16, 10:54
|
|
|
Nie napisałem o "wymiana szczelin" Wymiana swiec i ustawienie szczelin ....
Chodzi o ustawienie odstępu pomiędzy elektrodami. Czasem jest tak ze wyjmujesz nową świecę z kartonika a on jest w transporcie "zbita" i przerwa jest za mala na przyklad. Trzeba świece dać nowe ale przed włożeniem ustawić szczelinomierzem odstęp pomiędzy elektrodami (około 0,7 mm powinno byc) |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2019-04-16, 15:03
|
|
|
platyny mają większą przerwę niż 0,7 |
|
|
|
|
MeWaPKP
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Karol
Jeżdzę: S8 D2, D3, D4, waiting D5
Dołączył: 09 Sie 2016 Posty: 68 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-04-16, 17:44
|
|
|
pepi napisał/a: | z biegiem czasu przerwa na swiecach się zwiększa bo elektrody się wypalają ale w twym wypadku bym zmienił je na nowe |
świece zmieniam z olejem, czyli co 8-10 kkm.
Teraz mają przelotu 5,5tys. |
_________________ Te głupie pytania, kiedy programista dorwie się do mechaniki...
Stajnia:
100 C1
80 B2
100 C3
V8 d11, 4.2 M/T
RS4 B5
S8 D2
S8 D3
A8 D3 Lang
S8 D4 Plus
... waiting S8 D5 |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2019-04-16, 20:33
|
|
|
na poważnie ????
moje w jednym aucie mają 200 tys
w audi pewnie podobnie ja nalatałem 80 tys a wcześniej to raczej nikt nie ruszał |
|
|
|
|
MeWaPKP
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Karol
Jeżdzę: S8 D2, D3, D4, waiting D5
Dołączył: 09 Sie 2016 Posty: 68 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-04-17, 07:59
|
|
|
pepi napisał/a: | na poważnie? |
Tak, na poważnie. Nie jest to duży wydatek, a lepiej pracuje. Nie zmienia to problemu, że dalej nie wiem, jak rozwiązać swój problem... |
_________________ Te głupie pytania, kiedy programista dorwie się do mechaniki...
Stajnia:
100 C1
80 B2
100 C3
V8 d11, 4.2 M/T
RS4 B5
S8 D2
S8 D3
A8 D3 Lang
S8 D4 Plus
... waiting S8 D5 |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2019-04-17, 11:02
|
|
|
cewki moduły a dalej może być wtryskiwacz a jak nie to comp miesza bywało już tak nie raz jak woda się dostała |
|
|
|
|
|