Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[S8 D2 98 ] Jak obniżyć zawieszenie  
Autor Wiadomość
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2015-06-24, 09:51   

Cięcie sprężyn jest dla mnie niezrozumiałe.... tym bardziej w aucie klasy A8/S8 <blee>

O ściskaniu słyszałem tylko takim gdzie na zwoje sprężyny zakłada się skręcane metalowe klamry i ta metoda wg. mnie również nie pasuje do aut klasy A8/S8.
O innym ściskaniu które ma jakiś trwały efekt nie słyszałem co oczywiście nie znaczy, że nikt tego nie robi. Zastanawia mnie tylko jaką metodą jest to robione... mechanicznie... na gorąco.... rozhartowanie/hartowanie... ?.... jakoś nie mam przekonania <hmm>
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-06-24, 10:28   

Spręzyna ot tak sama z siebie się nie ściśnie i raczej musi się to wiązać z naruszeniem jej własciwości mechanicznych co juz nie brzmi zachęcająco.
Najbezpieczniej z tych metod to se worek cementu wrzucić :D
 
 
gonias 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 208
Skąd: Turek (WLKP)
Wysłany: 2015-06-24, 12:43   

Cięcie sprężyn było bardzo modne za czasów "Szybkich i wściekłych" jeżeli można to nazwać w ogóle modą, no ale cóż takie były czasy pierwszego tunningu w PL, nie obrażając tego auta ale najbardziej można było zaobserwować to na Calibrach, ale na szczęście te czasy minęły.

Teraz wchodząc na portale aukcyjne można spokojnie dobrać Springi, całe KIT'y czy nawet Gwint, ale to wszystko zależy co oczekujemy i jakiego efektu. Możemy zacząć od Np. Gwintu KW V1, V2 który kosztuje kilka dobry tysięcy, a kończąc na springach JAMEX np -30mm za 280zł na przód (500zł przód i tył), do których od biedy nawet nie trzeba zmieniać amortyzatorów ani skracać, a w praktyce schodzi w dół ok 5cm więc już efekt obniżenia uzyskamy. Przy krótszych springach może "dobijać" przy seryjnych amortyzatorach, wtedy radził bym wymienić amortyzatory na bilstein b8, a raczej B6 i skrócić.

A8 jest to limuzyna, więc typowe twarde zawieszenie jak to mówią fani gleby "beton" według mnie kompletnie nie pasuje do tego modelu, sam w poprzednim aucie miałem na początku KIT Eibach -80mm, ale nadal miałem lęk wysokości i zacząłem rzezać Gwint home made przy którym już było ok 7cm od wahacza, więc z własnego doświadczenia wnioskuje że jedynym sensowym rozwiązaniem w a8 jest AIR RIDE, chodź też z airkiem nie jest tak kolorowo jak by się niektórym wydawało.

Więc jeżeli oczekujesz lekkiego i taniego obniżenia to Jamex -30mm był by odpowiedni, a cena 280zł chyba nie jest tak wygórowana jak na tą klasę auta, a nie żadne cięcie czy ściskanie sprężyn. Tyle ode mnie.

Pozdrawiam.
_________________

 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2015-06-24, 14:01   

gonias napisał/a:
Przy krótszych springach może "dobijać" przy seryjnych amortyzatorach, wtedy radził bym wymienić amortyzatory na bilstein b8, a raczej B6 i skrócić.

Tak jak mówisz. Mucholejkolator już testował te skracane B8 i z tego co pamiętam to całkiem dobrze mu się na tym jeździło.

gonias napisał/a:
sam w poprzednim aucie miałem na początku KIT Eibach -80mm, ale nadal miałem lęk wysokości i zacząłem rzezać Gwint home made

"Lęk wysokości" ?.... hehehe, dobre, w takim znaczeniu chyba tego jeszcze nie słyszałem <faktycznie>
Jak ktoś się mnie zapyta czemu moje A8 tak nisko siedzi to powiem, że mam lęk wysokości :D :D :D

gonias napisał/a:
Więc jeżeli oczekujesz lekkiego i taniego obniżenia to Jamex -30mm był by odpowiedni, a cena 280zł chyba nie jest tak wygórowana jak na tą klasę auta, a nie żadne cięcie czy ściskanie sprężyn.

Też tak uważam, koszt nie jest zbyt wygórowany ale można odnieść wrażenie, że kupno Jamexów będzie jednak bezpieczniejsze niż jakieś dziwne przeróbki.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-06-24, 15:47   

Nie przesadzajcie z tymi stałymi glebami bo bedziem musieli zloty robic tylko na równiutkich płytach jakis parkingów czy lotnisk :)
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2015-06-24, 18:32   

FOSS napisał/a:
Zastanawia mnie tylko jaką metodą jest to robione... mechanicznie... na gorąco.... rozhartowanie/hartowanie... ?.... jakoś nie mam przekonania
Kiedyś na google znalazłem taki opis:
Sprężyny są pulsacyjnie rozgrzewane do wysokiej temperatury (nie wiem jak wysokiej), następnie są ściskane jednocześnie też lekko skręcane (tu w zależności od modelu). Kolejnym etapem jest kąpiel w jakim gorącym specyfiku i powolne studzenie po czym sprężyna leży sobie i odpoczywa godzinę ...nadal ściśnięta. Po tej godzinie jest wyciągana z "imadła" i można montować.
Łot i cała filozofia <hihi>
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2015-06-24, 22:27   

danishow napisał/a:
Łot i cała filozofia <hihi>

Mi jakoś słabo się kojarzy taka procedura. Mam wrażenie, że wytrzymałość, giętkość czy kruchość takich sprężyn może zostać naruszona ale przyznaję się bez bicia, nie znam się na tym, materiałoznawstwo i jakieś tam zagadnienia z hartowania czy jakiejś krzywej żelazo-węgiel miałem kiedyś szczegółowo w technikum ale było to długie lata temu i nigdy później nie miałem potrzeby korzystania z tej wiedzy ani hobbystycznie ani zawodowo więc nie pamiętam już z tego chyba nic <hmm>

W każdym razie mam nadzieję, że firma która to robi wie co robi i jak to założysz do swojego auta to nic ci się z powodu ich użytkowania nie stanie.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2015-06-24, 22:55   

Firma zajmuje się tym od lat, głównie samochody wyścigowe. Od niedawna weszli w auta cywilne i posiadają certyfikat TUV. Jak już wspominałem, korzystałem już w usług tej firmy i nie ma sobie nic do zarzucenia.
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2015-06-24, 23:06   

danishow napisał/a:
Firma zajmuje się tym od lat, głównie samochody wyścigowe. Od niedawna weszli w auta cywilne i posiadają certyfikat TUV.

Tak podejrzewałem, że lipy nie odwalasz - może przeceniam te niemieckie standardy ale TÜV brzmi bardziej przekonująco <hihi>
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-06-25, 05:06   

FOSS napisał/a:
ale TÜV brzmi bardziej przekonująco


Na przykładzie niektórych modeli felg jakie przechodziły przez me ręce wiem że o kant te standardy dzis rozbić. Przykładów dzisiejszego mizernego TUV jest w DE i u nas miliony od zabawek co sie rozpadają po tygodniu po najdroższe samochody...

Auta wyścigowe takie zestawy zwykle potrzebuja na krótko po czym są wymieniane i do tego dośc poważna redukcja masy tych aut względem cięzkiej A8 mowią same za siebie.
Jak roztopisz tę spręzynę i ja zrobisz od podstaw to bedzie ona właściwa ale nie w ten pół sposób.

Dzwoniłem kiedyś do pewnej polskiej wytwórni sprężyn bo chciałem zrobić sobie coś na zamówienie i owszem podjeli by się ale od nowa-w żadnym wypadku-powiedział że nie będa ze starych robić myków poniewaz to juz zmieni jej własciwości-czyt osłabi.

Reasumując ta niemiecka firma aby mieć tą pewność musi sprawdzać każda sprężyne pod kątem zmęczeniowym a tego nie zrobią bo niby jak :) Jeżeli na ładnej sprawnej sie pobawią to może zyć dłużej niż juz jakas bardziej zmęczona-tak to jest z używkami, że nigdy nie wiadomo jaki mają stopień zużycia,jak są były lub będa eksploatowane.

Także niemiecki TUV to niemiecka historia a nie codzienność i zabawy ze sprężynami są tanimi półśrodkami.
 
 
KamcioS8 
Użytkownik



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 34
Dołączył: 28 Maj 2015
Posty: 26
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2015-07-21, 10:38   

odgrzejemy trochę ;)
Moja s8 ma fabrycznie zawias 1bd lecz wydaje mi się że przód ktoś wymienił i trochę pieje... na inne bo amor już jest czarny sachs a nie czerwony i brakuje kropek na sprężynach i tu moja prośba czy ktoś mogł by sprawdzić w swojej s8 na zawieszeniu 1bd/1be ile ma od nadkola do ziemi ?

Z góry dziękuje <hihi>
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2015-07-21, 17:36   

Mam u siebie fabrycznie 1BE, na poniższym zdjęciu widać serie i po obniżeniu zawieszenia "pewnymi" talerzami ;) ...na seryjnym miał 70,7cm a po obniżeniu 68,3cm. Koła mam 255/40 R19.

Tieferlegung2.jpg
Plik ściągnięto 31 raz(y) 83,36 KB

_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
KamcioS8 
Użytkownik



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 34
Dołączył: 28 Maj 2015
Posty: 26
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2015-07-21, 20:28   

U mnie jest 71,5cm i wydaję się straszna koza...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.