Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[S8 D2 98 LPG ] Brak mocy, momentu obrotowego, lekkie wibr  
Autor Wiadomość
kacper20197 

Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 25
Dołączył: 18 Lut 2020
Posty: 17
Skąd: Reszel
Wysłany: 2021-08-20, 14:46   [S8 D2 98 LPG ] Brak mocy, momentu obrotowego, lekkie wibr

Witam, może tu ktos pomoże. Mam taki problem z 4.2 AHC, że przy takich czynnościach jak np krecenie kierownicą do oporu w którąś stronę albo wkrecanie silnika na 4k rpm (wtedy, kiedy zasysa gruchę,) spadaja mi obroty tak o 200 i wracaja do normy. Jakby jakieś przeciążenie? Aku nowy, wiec to nie to. Przy kreceniu np silnika do nizszych wartosci problem nie występuje, tak samo jeśli nie do końca przekręcę kierownice.

Wywala mi blad sondy, autko troche sie telepie i jakby brakowalo z 50 koników. Ale sondy sprawne, błąd podobno nie dotyczy ich bezposrednio. Odnosze wrażenie, ze za kazdym odpaleniem auto działa inaczej, raz ma moc, raz nie.

Silnik chodzi poprawnie (zadnych niepokojących dźwięków) przeplywka sprawna, dolot szczelny... A mimo to brakuje mocy, grucha sie zasysa, cos w kolektorze? Klapy sie nie otwierają? Auto doslownie lekko drga, np lewarek skrzyni biegow sie telepie, auto w manualu wiec powinno zasuwac.

A moze sprawcą sa uszczelniacze zaworowe? Kiedy jade np na dwojce i przytrzymam tak na 4-5 rpm za mna ciagnie sie nieraz chmura (nie zawsze). Oleju ubywa, wycieku nie widać, wszystko zostalo uszczelnione (miski gorna, dolna, pokrywa rozrządu). Jakieś pomysły?
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5156
Skąd: Těšin
Wysłany: 2021-08-20, 15:03   

Mierzyłeś kompresje ?
_________________
Black Cars Matters
 
 
kacper20197 

Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 25
Dołączył: 18 Lut 2020
Posty: 17
Skąd: Reszel
Wysłany: 2021-08-20, 16:02   

Teraz stoi u mechanika, osobiscie mierzyłem jakos rok temu, tylko na jednym cylindrze był odchył, ale tak minimalny, że sie nawet nie przejmowałem. Poproszę o sprawdzenie o ile juz tego nie zrobił. Rozumiem, że przy odchyle na którymś cylindrze będzie to świadczyło, że dostaje niewłaściwią mieszankę?
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5156
Skąd: Těšin
Wysłany: 2021-08-20, 16:38   

Tzn jakie było ? Ile pokazał na każdym ? Ile Ci żre tego oleju ? Pytanie, czy ciśnienie przy próbie olejowej wzrasta na nim.
Rozrząd kiedy robiony i czy dobrze ustawiony ?
A no i LPG ? Te same problemy na obu paliwach ?
_________________
Black Cars Matters
 
 
kacper20197 

Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 25
Dołączył: 18 Lut 2020
Posty: 17
Skąd: Reszel
Wysłany: 2021-08-20, 17:18   

Spalanie oleju litr na 600km około. 10w60 valvoline. Co ciekawe raz spali wiecej raz mniej. Po odbyciu trasy 900km nie wzial w ogóle. Na LPG autko zdecydowanie lepiej ciągnie, wciskasz gaz i czuc, ze reaguje bardziej niz na benzynie, zawsze bylo na odwrót. Pompa wymieniana, baku ponad polowa, pali różnie, tzn zawsze od strzala ale różnie sie to odbywa. To znaczy raz gdy odpale na cieplym to odezwie się na ulamek sekundy a drugim razem jakby mial jakies opory. Rozrzad robiony jakies 60-70 tys km temu przymierzam sie do niego, czy to tez oznaka konczacego sie rozrzadu? Teoretycznie musialbym zobaczyc jakie graty tam siedzą, bo mam kwity. Tak planowałem, zeby po drodze te zawory zrobić, walek przeszlifowac.
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5156
Skąd: Těšin
Wysłany: 2021-08-20, 18:02   

<boisie> Jak dla mnie ten silnik nadaje się do remontu.
_________________
Black Cars Matters
 
 
kacper20197 

Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 25
Dołączył: 18 Lut 2020
Posty: 17
Skąd: Reszel
Wysłany: 2021-08-20, 18:26   

Zobaczymy, będę dobrej myśli :]
 
 
pytlar 
Moje A8



Rocznik: 2007
Silnik cm3: 5,7
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: jaa
Jeżdzę: chrysler aspen
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Gru 2013
Posty: 274
Skąd: Prabuty
Wysłany: 2021-08-21, 21:11   

kacper20197 napisał/a:
Zobaczymy, będę dobrej myśli :]


Trzeba być dobrej myśli przy babuni :)
na rozrządzie nie było oszczędzane, robił bardzo dobry mechanik marekp750, od niedawna nawet administrator tutaj, mechanik któremu w ciemno mogę oddać samochód i wiem, że zrobi lepiej jak dla siebie ;) także tutaj bubla nie było, chyba że już coś padło...
odchył na jednym cylindrze był od kiedy nawet ja niunie kupiłem :) olej od początku raz brała więcej, raz mniej... widać wiele jej się nie zmieniło :P
ale nie martw się, u mnie gorzej bo moje hemi się poddało ostatnio :P ukochany skrót UPG :P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje anime

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.