Autor |
Wiadomość |
kmicic-lt
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 4 razy Wiek: 44 Dołączył: 25 Paź 2011 Posty: 386 Skąd: 3-miasto/Oslo
|
Wysłany: 2012-02-18, 20:21 [S8 D2 98 LPG
] Czujnik położenia wałka rozrządu - problem
|
|
|
Wczoraj podłączyłem auto pod VAG-a i wyskoczył mi błąd że mam uszkodzony czujnik połozenia wałka rozrządu drugiego rzędu cylindrów. Mam pytanie, na ktorej głowicy on sie znajduje czy jest to lewa głowica (strona kierowcy) czy prawa głowica (strona pasażera). Czy samemu jestem w stanie wymienic ten czujnik, czy musze podjechac z tym tematem do mechanika. |
|
|
|
|
|
|
|
tomek87g
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Sty 2011 Posty: 279 Skąd: Wpy:)
|
Wysłany: 2012-02-18, 21:07
|
|
|
daj nr tego błedu
czujnik jest na lewej głowicy od strony grodzi(tam gdzie weze do nagrzewnicy ida)
czujnik dasz rade sam wymienic (dwie sruby na imbus 5mm) |
|
|
|
|
|
|
|
kmicic-lt
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 4 razy Wiek: 44 Dołączył: 25 Paź 2011 Posty: 386 Skąd: 3-miasto/Oslo
|
Wysłany: 2012-02-18, 21:33
|
|
|
Numeru tego błędu nie pamietam, bo wyszło to przy sprawdzaniu skrzyni przez kolesia. Skasowalismy go ale po kazdorazowym odpaleniu auta pojawial sie z powrotem.
Napisane było "uszkodzony czujnik połozenia wałka rozrządu drugiego rzędu cylindrów lub zwarcie do masy" (cos w tym stylu).
Mam pozostalosci po silniku AKG i chce zrobic podmianke tego czujnika, nie wiedzialem wlasnie z ktorej mam strony go wykrecic ( a propo tam są dwa czujniki czy tylko jeden). |
|
|
|
|
tomek87g
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Sty 2011 Posty: 279 Skąd: Wpy:)
|
Wysłany: 2012-02-18, 21:37
|
|
|
jest jeden i z AKG bedzie pasował ,możesz smiało podmienić
sprawdz czy kable idace do niego sa ok
jakby padł całkowicie to auta byś nie odpalił ;-) |
|
|
|
|
|
|
|
kmicic-lt
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 4 razy Wiek: 44 Dołączył: 25 Paź 2011 Posty: 386 Skąd: 3-miasto/Oslo
|
Wysłany: 2012-02-18, 21:44
|
|
|
Ok posprawdzam, mam nadzieje ze to mu pomoże |
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2012-02-19, 08:56
|
|
|
Dobry masz rocznik w profilu ? Silnik masz AHC ? |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2012-02-19, 09:24
|
|
|
Kolego kmicic-lt, tagi, tagi, tagi...
tytuł powinien zawierać taga który zwięźle opisuje auto którego to dotyczy...
tagów nie pisz ich "z palca" - jak zakładasz nowy temat to po lewej stronie obok tytułu masz rozwijaną listę tagów... są tam wszystkie wersje modelu/rocznika/silnika więc zamiast wymyślać coś od siebie to wystarczy tylko kliknąć we właściwe i już.
Pozdrawiam, FOSS |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
kmicic-lt
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 4 razy Wiek: 44 Dołączył: 25 Paź 2011 Posty: 386 Skąd: 3-miasto/Oslo
|
Wysłany: 2012-02-19, 09:25
|
|
|
Tak silnik mam na pewno AHC, a rocznik swoj poprawilem. |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2012-02-19, 09:27
|
|
|
kmicic-lt napisał/a: | Tak silnik mam na pewno AHC, a rocznik swoj poprawilem. |
No widzisz kolego.... to ja poprawiałem twoje tytuły a okazało się że auto masz inne :shock:
a przecież większość tutaj wie, że różnica pomiędzy 1998 (D2 pre-FL) a 1999 (D2 FL) jest akurat kolosalna i od tego przecież zależy często trafność czyjejś porady :evil: |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
Ostatnio zmieniony przez FOSS 2012-02-19, 09:34, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
kmicic-lt
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 4 razy Wiek: 44 Dołączył: 25 Paź 2011 Posty: 386 Skąd: 3-miasto/Oslo
|
Wysłany: 2012-02-19, 09:31
|
|
|
Auta nie mam innego tylko poprzednik - druciarz ma tak namieszane w tym samochodzie ze sam dochodze co jest nie tak, kupilem S8 a okazalo sie ze serce bylo od A8. No i teraz wszystko doprowadzam do normalnosci. Bede pamietal o tagach :-) |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2012-02-19, 09:37
|
|
|
kmicic-lt napisał/a: | Auta nie mam innego tylko poprzednik - druciarz ma tak namieszane w tym samochodzie ze sam dochodze co jest nie tak, kupilem S8 a okazalo sie ze serce bylo od A8. No i teraz wszystko doprowadzam do normalnosci. Bede pamietal o tagach :-) |
ŁooooŁ... no dobra, trochę zbyt szablonowo to oceniłem :roll:
To jak to wreszcie jest?... masz budę po FL a silnik z pre-FL czy jak?? |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
kmicic-lt
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 4 razy Wiek: 44 Dołączył: 25 Paź 2011 Posty: 386 Skąd: 3-miasto/Oslo
|
Wysłany: 2012-02-19, 09:59
|
|
|
Kolego FOSS mam budę pre FL i moj blad byl tego typu ze nie wiedzialem gdzie jest kod silnika. Jestem z trojmiasta wiec rozmawialem wczesniej z Łukaszem (na pewno wiesz o kogo chodzi) i przed kupnem zapraszal mnie, zebym do niego podjechal i zobaczyl jak wyglada prawdziwa A8. Niestety nie posluchalem - bo nie mialem zbytnio czasu i pojechalem kupic auto. Po tygodniu juz zaczelo sie cos dziac - w wyniku czego urwal mi sie zawor w silniku. Zawiozlem auto do Lukasza no i co sie okazalo buda od S8 a silnik AKG od A8 - ale wtedy mialem cisnienie. Zgadalem sie jeszcze wczesniej z kolega mdamian i dal mi namiary na Tomek87g z radomia. Wiec nie bawilem sie juz w naprawe silnika AKG tylko kupilem oryginalny silnik AHC taki jaki powinien tam byc - mam taka nadzieje od Tomka (tylko jeden silnik byl taki na cala Polske). Serce do auta mam juz odpowiednie ale jeszcze tylko skrzynia mnie troszke niepokoi.
Mam nadzieje ze do lata auto doprowadze do odpowiedniego stanu.
P.S Tylko szkoda ze u nas w kraju nie mozna kupic normalnego auta, pozniej powstaja niepotrzebne koszta. |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2012-02-19, 11:26
|
|
|
kmicic-lt napisał/a: | Kolego FOSS mam budę pre FL i moj blad byl tego typu... |
Ok, no to wszystko jasne.
Więc życzę jak najmniej kłopotów z tym "kukułczym jajem".
kmicic-lt napisał/a: | P.S Tylko szkoda ze u nas w kraju nie mozna kupic normalnego auta, pozniej powstaja niepotrzebne koszta. |
Właściwie to czasem można... ale przyznaję, że to jak szukanie igły w stogu siana :evil: |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
Iromax
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Irek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 53 Dołączył: 16 Paź 2018 Posty: 48 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2020-06-02, 21:36
|
|
|
Odgrzeję temat
Przy okazji walki z klapami nawiewu sprawdziłem błędy na silniku i o dziwo wyskoczył błąd 17746 czujnik położenia wału rozrządu; przerwa obwodu/zwarcie na masę. Jak silnik pracuje błąd jest stały jak zgaszę to jest nieciągły i da się skasować. Prędzej tego nie było. Wg wlepki silnik AQF.
Silnik pracuje normalnie i gdyby nie fakt, że okazyjnie sprawdziłem błędy nie wiedziałbym o tym.
Wiem, że pierwsze co to sprawdzić kabelki. wg info powyżej -
"czujnik jest na lewej głowicy od strony grodzi(tam gdzie weze do nagrzewnicy ida)
czujnik dasz rade sam wymienic (dwie sruby na imbus 5mm)".
Proszę o dokładniejsze info gdzie go szukać, jest głęboko czy gdzieś wyżej, trzeba coś zdemontować?
Wyczytałem, że teoretycznie można to olać ale wolę to sprawdzić/naprawić - boję się niespodzianek
Czy konieczne są jakieś specjalne środki ostrożności, typu konkretne ustawienie |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
|
|
|
|
|