Autor |
Wiadomość |
matii000
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 09 Cze 2015 Posty: 34 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2016-12-31, 14:21 [D2 FL ALL
] Większy dolot powietrza do 4.2
|
|
|
Panowie z czego to jest dolot i kogo? Kolega hipcio w temacie tym stwierdził że Cytat: | prawdopodobnie po chipie bo jest to najmocniejsze A8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2016-12-31, 14:35 Re: Większy dolot powietrza do 4.2
|
|
|
matii000 napisał/a: | Panowie z czego to jest dolot i kogo? |
Dolot tzn. o co chodzi?
O kolektor cały czy o tą rurę?
Bo to że ta rura jest w innym kolorze to nic niezwykłego - pewnikiem oklejona, widziałem u kogoś identyczną |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
matii000
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 09 Cze 2015 Posty: 34 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2016-12-31, 14:58
|
|
|
Chodzi o rurę od puszki do przepustnicy, bo kolektor jest taki sam w esce i a8 4.2? |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-12-31, 15:10
|
|
|
Popraw proszę tytuł tego wątku zgodnie z regulaminem. Zastosuj w nim odpowiednie tagi. W przypadku nie poprawienia, zostanie on usunięty |
Kolektory będą te same ,ale przepustnica może być inna.
Z czego jest do lot,...to masz na myśli z jakiego materialu? |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2016-12-31, 17:40
|
|
|
matii000 napisał/a: | Chodzi o rurę od puszki do przepustnicy... |
Nie wiem czy jakaś firma tuningowa robi takie w innym kolorze ale widziałem też takie zwykłe oklejone folią. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
matii000
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 09 Cze 2015 Posty: 34 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2016-12-31, 17:44
|
|
|
Tak z jakiego materiału taki fajny kształt |
|
|
|
|
|
|
|
j3drek
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 22 Sty 2015 Posty: 154 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2017-01-02, 19:26
|
|
|
Wg mnie ta rura ma kształt jak ori, a ten kolor raczej mocy nie dodaje Może hipcio napisze coś więcej o tym chipie, ale wątpię bo ten temat jest prawie sprzed czterech lat i nie jest to jego auto. |
_________________ Życie jest zbyt krótkie by jeździć dieslem
https://www.youtube.com/watch?v=61vgHeGrZ9M
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2017-01-02, 23:34
|
|
|
Dla mnie to jest ori rura polakierowwna albo jak FOSS napisał, oklejona.
Nic szczególnego co by dawlo większą moc. Slyszałem ze czujnik w przeplywce można na jakiś "sportowy" wymienić, ale ile prawdy w tym jest
Wsadź stożek K&N lub wkladke, wywal katy, wstaw przelot i moc nie co wzrośnie.
W wolnosacym silniku moc znacznie podniesiesz kompresorem ale to nie jest wydatek z rzędu kilkuset złotówek
[ Dodano: 2017-01-02, 23:50 ]
OOo tu swoje zdjęcie znalazlem z ta "nie-stjuningowaną" rura
Tylko moja trochę brudna jest |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2017-01-03, 00:01
|
|
|
martin_rs4 napisał/a: | Slyszałem ze czujnik w przeplywce można na jakiś "sportowy" wymienić, ale ile prawdy w tym jest | Wystarczy wstawić opornik przy czujniku temperatury powietrza w przepływce, do tego katy, przelot, sportowy filtr, dać do zrobienia wałki, przeprogramować mapę wtrysku i może ugra się z 40-50 KM ...tylko pytanie, po co ? |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2017-01-03, 00:13
|
|
|
danishow napisał/a: | martin_rs4 napisał/a: | Slyszałem ze czujnik w przeplywce można na jakiś "sportowy" wymienić, ale ile prawdy w tym jest | Wystarczy wstawić opornik przy czujniku temperatury powietrza w przepływce, do tego katy, przelot, sportowy filtr, dać do zrobienia wałki, przeprogramować mapę wtrysku i może ugra się z 40-50 KM ...tylko pytanie, po co ? |
Tja...może... mnie to zawsze zastanawia czy te 300km to tak mało to juz lepiej S3 8L kupić i podkrecic na 300km i będzie włosy z głowy rwać... a nie dwu tonową kolumbryna A8 |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2017-01-03, 02:09
|
|
|
martin_rs4 napisał/a: | to juz lepiej S3 8L kupić i podkrecic na 300km | Dokładnie, robienie z A8 wyścigówki to po prostu bzdura |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2017-01-03, 06:05
|
|
|
Już nie jeden chciał tu zwiększać moc. Po za tym powiększenie samej rury dolotowej nie sprawi, że silnik będzie zasysał więcej powietrza. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2017-01-03, 19:26
|
|
|
ernesto napisał/a: | powiększenie samej rury dolotowej nie sprawi, że silnik będzie zasysał więcej powietrza | Wręcz przeciwnie, kombinowanie z dolotem bez ingerencji w mapę wtrysku tylko pogorszy pracę silnika. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2017-01-03, 20:49
|
|
|
wiele razy juz bylo udowadniane tu na forum na zywych prrykladach ze ingeremcja w silnik wolnossacy celem podniesienia mocy jest
a. malo oplacalna
b. ryzykowna dla samego silnika i asb
c. oprocz pieniedzy i czasu zabiera zdrowie
to jesli juz to kupic kpciucha i tam sie bawic w podnoszenie kuni |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
matii000
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 09 Cze 2015 Posty: 34 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2017-01-04, 12:13
|
|
|
Cytat: | wiele razy juz bylo udowadniane tu na forum na zywych prrykladach ze ingeremcja w silnik wolnossacy celem podniesienia mocy jest
a. malo oplacalna
b. ryzykowna dla samego silnika i asb
c. oprocz pieniedzy i czasu zabiera zdrowie |
Wiem o tym panowie i się zgadzam. Lepiej kupić fabryczne auto z dużą mocą najlepiej z turbiną lub turbinami. Ja zacząłem od komputera s8 po wirusie, silnik to abz. Potem do wymiany idą wtryski z s8 i następnie dolot z s8 bo jest większy inny niż w abz'cie. Przy okazji nowy wydech robiony pod zamówienie, wkońcu padnie asb 4hp choć wątpię i wpadnie manualna skrzynia biegów z 6tką i krótkimi przełożeniami, wtedy poczuje moc, bo teraz 95km/h na pierwszym biegu to przesada. |
|
|
|
|
|