Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[S8 D2 98 LPG ] Problem z odpalaniem kody silnika  
Autor Wiadomość
gingol 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat, tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: S8, D2
Dołączył: 28 Paź 2012
Posty: 14
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-10-28, 20:44   [S8 D2 98 LPG ] Problem z odpalaniem kody silnika

Witam.
i od razu po przywitaniu proszę o pomoc. Po części diagnozując i czytając forum zlokalizowałem usterkę ale nie zaszkodzi zapytac o opinie.

Otóż problem jak w temacie nie odpala na zimnym silniku, zwłaszcza po nocy. Poza tym nie pracuje na benzynie, a na gazie przy ok. 4, 5tys. obrotów zapala się lampka CAT.

Sprawdzałem auto pod kątem błędów i pokazuje kody:
16684
16685
16688
16687
16686

Diagnozowane autocom cdp.

Czytając forum trafiałem na podobne usterki i wyczytałem, że może byc uszkodzony moduł zapłonu i zamówiłem takowy.

Wg kodów chodzi o 1,2,3 i 4 cylinder. Czy jeden moduł steruje tymi cylindrami? Jeżeli tak to który to? Są dwa jeden na górze drugi na dole.

Pytanie czy postawiłem dobrą diagnozę i czy zamówiłem odpowiednią częśc czy tylko wydałem nie potrzebnie kasę?
Dodam że paliwa jest polowa zbiornika i słychac pompę paliwa. Poza tym jeździłem nie dawno na PB i wszystko było ok.

Pozdrawiam
_________________
Paweł
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2012-10-28, 21:16   

gingol, zamień miejscami cewki , wtedy sprawdź Vagiem czy będą wypadać1,2,3,4 czy 5,6,7,8 zapłony , jeśli dalej będzie wypadać 1,2,3,4 to znaczy że moduł , jeśli 5,6,7,8 to znaczy że cewki padają .
Co do tego że na PB nie chodzi , to sprawdził bym ciśnienie jakie daje pompa . Może być za małe ciśnienie , wtedy pompa będzie chodzić , ale nie dopompuje paliwa ze zbiornika .
Zostaje wymiana pompy . A ty go odpalasz na LPG ?? :shock:
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
gingol 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat, tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: S8, D2
Dołączył: 28 Paź 2012
Posty: 14
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-10-28, 21:32   

odpalany jest na PB, tyle że nie możliwe żeby przez jeden dzień mi pompa padła. a nie pozwolilem żeby auto bylo na rezerwie. Chociaż różnie to bywa. Tzw złośliwośc rzeczy martwych:)

Nie zamieniałem modułów bo nie miałem narzędzi przy sobie. Odłączyłem tylko jeden całkowicie ale nic się nie zmieniło.

Myślisz, że padły by 4 cewki na raz?? Wydaje mi się to nie możliwe.
_________________
Paweł
Ostatnio zmieniony przez gingol 2012-10-28, 21:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
k44761 
Moje A8



Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 497
Skąd: Lubin
Wysłany: 2012-10-28, 21:33   

Jeden moduł zapłonowy odpowiada za pracę 4 cylindrów, ale w różnych głowicach. To samo tyczy się cewek - mało prawdopodobne jest, żeby padły wszystkie cewki obok siebie. Jeśli masz gaz, sprawdź czy wszystko ok ze szczelnością listwy na każdej głowicy, sprawdź wiązkę elektryczną wtrysków benzynowych (i gazowych) na podejrzanej głowicy. W ostateczności jakieś usterki mechaniczne typu uszczelka pod głowicą lub przestawiony rozrząd, ale to ostateczność. Powodzenia :)
_________________
Elektronika samochodowa.
 
 
gingol 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat, tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: S8, D2
Dołączył: 28 Paź 2012
Posty: 14
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-10-28, 21:37   

jeżeli chodzi o gaz to zakręciłem butle i spuściłem cały gaz z układu i nic się nie zmieniło. Nie wiem na co postawic. Dodam, że jak auto jest rozgrzane to pali od kopa.



Już wszystko się wyjaśniło:) ale szczerze dziękuje za pomoc.
Okazało się, że pompa paliwa jest chyba źle włożona bo jak dolałem paliwo wszystko zaczeło normalnie pracowac.
A ja głupi już myślałem że coś poważniejszego się dzieje.
_________________
Paweł
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.