|
Autor |
Wiadomość |
emilus143
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Wrz 2014 Posty: 462 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2015-11-18, 19:29 [S8 D2 98 LPG
] Pytań i problemów kilka
|
|
|
Witam. Chcę wszystko opisać w jednym poście. Trochę się tego uzbierało i potrzebuję pomocy.
Może zacznę od problemów:
1. Jak zakupiłem samochód była pilna potrzeba aby wymienić rozrząd. Mechanik zdejmując przód musiał odpiąć wąż od chłodnicy oleju ASB. Po poskładaniu wszystkiego i dolaniu świeżego oleju (nie był wymienany 60k km) zaczęła odzywać się pompa, szczególnie przy ruszaniu - taki jazgot. Postanowiłem wymienić olej z filtrem - zeszło około 5 - 6 litrów. wlałem LT71141 Wszystko ładnie poskładałem i od tego momentu była cisza. Po około 1000 km oddałem samochód do mechanika i kazałem wymienić olej do wspomagania - zlać cały . Odpiął zły wąż - okazało się potem że od skrzyni i rzekomo zleciało 2 litry zanim zauważył swój błąd. Oczywiście była dolewka oleju wg. procedur. Teraz czasami przy przyśpieszaniu słychać jak zajęknie pompa. Nie mam pojećia co dalej robić. Może jakiś syf wypłukało, nie wiem. Jakieś sugestie?
2. Skrzynia szarpie przy przełączaniu biegów w obie strony - raz szarpie a raz nie. Dzieje się to jak mam ledwo co wciśnięty gaz. Jak samochód stoi i chcę ruszyć to mam wrażenie że jakaś zębatka trochę obróci i przeniesie napęd na koła i szarpnie. Przy przełączeniu z D na R słychać metaliczne uderzenia. Nie wiem co to moze być, wał? przeguby? Może pomoże filmik jak ruszam kołem: LINK
3. Przy przyśpieszaniu, nie zawsze ale załączy się kontrola trakcji. Nie jest to poślizg kół. Czasami chcę wyprzedzić samochód i zostanę zblokowany. Kiedy wolno jadę i skręcam, czuć z tyłu wibracje, jak by narzucało koła. Czy ma to coś wspolnego ze sterownikiem ABS? Czujniki były czyszczone. Mam zrzut błędu z komputera.
Dodam że był dziurawy zbiornik chłodnicy, moze go zalało na amen?
4. Co sądzicie o przepływce?
5. Wariuje pamięć foteli. Kiedy otwieram samochód fotel i kierownica składają się najbliżej deski jak to się da. Potem muszę od nowa wszystko ustawiać.
6. Czy opłaca naprawiać mi się radio Audi Concert 1? Potencjometr wariuje i padła jedna linia na wyświetlaczu.
7. Czy da się naprawićpanel climatronica? Od strony kierowcy nie ma podświetlenia ekranu.
8. Ile waszym zdaniem powienien wziąść gazownik za ustawienie gazu? Na wolnych obrotach lekko podszarpuje, poza tym chcę zobaczyć czy wszystko gra.
Przepraszam że tak długo, ale trochę się tego nazbierało. Proszę o sugestie. |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-11-18, 22:43
|
|
|
4: Z tego co widać na maxa wskazuje ładnie 274 przy 6800, ale jakieś głupawe odczyty ma przy średniej prędkości obrotowej. Ale jest to uzależnione też położeniem przepustnicy. Nawet jak silnik ma 4000 obr/min a pedał gazu jest odpuszczony i przepustnica zamknięta to wiadomo i wartość zasysanego powietrza będzie mniejsza.
Trzeba by zrobić odczyt od 0 - 160 km/h czały czas z nogą w podłodze i rejestrować wskazania. Wtedy będzie pokazany cały zakres od początku do końca. Wystarczy nawet na drugim biegu.
5: Możliwe, że coś z pamięcią jest nie tek, ale trzeba się troszkę pobawić. Ewentualnie uszkodzony przełącznik zespolony w drzwiach od foteli.
6: Naprawa zawsze jest warta z uwagi na iż to typowy problem tych modeli. Lepiej zapłacić i mieć problem z głowy na lata, jeśli chodzi o potencjometr.
Wyświetlacz też da radę przy okazji naprawić. Z używek nigdy nie wiadomo co się kupi.
7 : Tu masz manuala jak to wygląda. Ja u siebie wymieniałem bez problemu. Najlepiej 3 od razu.
8 : Zależy od gazownika 20 - 50 zł |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
kmicic-lt
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 4 razy Wiek: 44 Dołączył: 25 Paź 2011 Posty: 386 Skąd: 3-miasto/Oslo
|
Wysłany: 2015-11-18, 23:01
|
|
|
4. Przepływka moim zdaniem jest w porzadku, u mnie jest podobnie. nowa ma chyba ok. 286g/s FOSS gdzies to opisywał.
8. Powiem Ci, ze troszke jest roboty zeby S8 dobrze wyregulowac. To nie jest tylko samo podpiecie. Trzeba jeszcze pare jazd probnych porobic. Troche czasowo sie schodzi. Mysle ze ok. 2h powinno wystarczyc, zeby bylo dobrze wysterowane . U mnie troszke bylo papraniny, nie wiadomo jak to u Ciebie wyglada. Mysle ze od 50-100, i to zalezy czy cos jeszcze dojdzie po drodze. |
|
|
|
|
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
Wysłany: 2015-11-18, 23:03
|
|
|
Ad 5 Zapamietaj sobie ustawienie Twoje pozycji kierownicy i wszystkiego. Wciskasz Memory i trzymasz i wciskasz klawisz 1, to ustawia połozenie dla kluczyka nr 1. Jesli to nie pomoze to wciskasz memory i trzymasz i dociskasz klawisz 2. Wtedy masz zaprogramowane ustawienie dla Twojego kluczyka.
DOdam że po prawidłowym zaprogramowaniu słychac spod kierownicy takie pyknięcie. |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-11-18, 23:08
|
|
|
No właśnie z tą regulacją to bywa różnie i kosztami. Bo mechanik może powiedzieć każdą cenę. Wiele też zależy od regionu. U mnie za podpięcie, sprawdzenie szczelności i regulację powiedział 50 zł. Wiele też zależy od tego czy gazownik do którego się człowiek udaje traktuje cię jak obcego czy jak swojego.
kmicic-lt, dobrze napisał:
Cytat: | to zalezy czy cos jeszcze dojdzie po drodze. |
Czasami może wyjść coś w praniu. Czy to wtryskiwacz, czy to przewód, nieszczelność itp. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
emilus143
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Wrz 2014 Posty: 462 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2015-11-18, 23:30
|
|
|
Dziękuję bardzo za odpowiedzi. Dzięki za punkt 7 - nie sądziłem że to takie proste - myślałem że siedzą tam diody SMD, a tu zwykła żaróweczka - super!
Jeśli chodzi o ad. 4 - pomierzę jeszcze raz, miałem trochę więcej tych wykresów ale gdzieś je wcięło, a wtedy "butowałem" na 2 i 3 biegu. Z tego co pamiętam kiedyś wywaliło błąd onośnie przepływki i czujnika - kiedyś czytałem na forum że wystarczy wymienić opornik?
Ad. 5 spróbuję jutro zastosować się do rad, napiszę czy podziałało
Ad. 6 Zatem oddam radio do speca, potencjometr wariuje kiedy jest zimno w samochodzie, chce się pogłosić lekko a tu nagle szok
Ad. 8 Jeśli jest to koszt 50 zł a nawet i niech będzie to 100 zł to super bo wszystko musi być perfekt. Generalnie zależy mi aby zgrać te mapy, wymienić filterki. Mam instalkę prinsa i nie jest już młoda bo ma 8 lat. Póki co ładnie się przełącza na gaz, nie szarpie przy przyśpieszaniu. Tylko tak na postoju lubi go co 5 sekund szarpnąć. Pamiętam, że jak badałem auto 2 tygodnie temu, komputer sygnalizował wypadnięcie 7 cylindra. Bład wykasowałem, pojeździłem i wszystko niby okay. Świece wymieniałem, fajki też. Cewkę lepiej kupić używkę czy nową? |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-11-18, 23:39
|
|
|
Emil a powiedz mi czy guzik od pamięci ten czerwony jest w górze czy na dole ?
I jeszcze jedno jaką masz ustawioną pamięć pod siebie ? Pod którym guzikiem konkretnie. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
emilus143
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Wrz 2014 Posty: 462 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2015-11-18, 23:55
|
|
|
Z tego co pamiętam czerwony jest na dole. Pamięci teraz nie ustawiałem, w ogóle jak wcisnę jakikolwiek numerek to wszystko na chwilę drgnie, tak jak by o "jeden ząbek" Muszę dłużej przytrzymać i dopiero wtedy coś się dzieje. Nie wiem co to jest ale przypomniało mi się, że ustawianie lusterek też nie działa. Jak kupiłe auto, przełącznika nie było i musiałem kupić. |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-11-19, 00:05
|
|
|
Emil odpal auto.
Ustaw fotel pod siebie. Następnie naciśnij przycisk MEMORY i trzymając go wciśnij 1
Wtedy auto zapamięta pierwszego kierowce.
Podejrzewam, że dzieję się tak u Ciebie bo pamięć pierwszego kierowcy jest zapamiętana inna.
Dlatego po otwarciu auta i otwarciu drzwi przestawia Ci się fotel.
Cytat: | w ogóle jak wcisnę jakikolwiek numerek to wszystko na chwilę drgnie, tak jak by o "jeden ząbek" Muszędłuże przytrzymać i dopiero wtedy coś się dzieje. |
Jak masz zamknięte drzwi to przeskoczy o jeden ząbek. Jest to dla celów bezpieczeństwa. Wszystko po do, że przypadkowe naciśnięcie podczas jazdy nie zmieni ci ustawienia fotela co może spowodować wypadek.
Jak się zatrzymasz i otworzysz drzwi, po naciśnięciu klawisza 1 - 4 wszystko się ustawi automatycznie tak jak zostało zaprogramowane.
Jeśli nie chcesz, się bawić w poprawianie fotela za każdym razem, ustaw auto pod siebie i czerwony guzik wyłącz ( w górze ) w tedy fotel nie będzie się przestawiał po otwarciu. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
emilus143
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Wrz 2014 Posty: 462 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2015-11-19, 00:11
|
|
|
I co ja bym bez Ciebie Erneście zrobił. Czasami to sam się dziwie sobie gdzie ja ten mózg mam... Dzięki wielkie, jutro będę się bawił. |
_________________ I`m the LPG master |
|
|
|
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2015-11-19, 00:13
|
|
|
Ja odpowiem na pierwsze kilka pytan i wtrące pare slow odnosnie radia
1. Wymien olej jeszcze raz na nowy (filtr zostaw) bo nie wiadomo czy mechaniki czasem nie wlali ci przez te rurki plynu od wspomy (bo skoro nie wiedzieli ktorymi przewodami spuszczac olej ze wspomy to nie wiadomo czego sie po nich spodziewac). Przy temperaturze 35 stopni w polozeniu drazka na P powinno Ci sie przelewac otworem kontrolnym. Po wymianie oleju koniecznie trzeba sprawdzic stan ponownie po przejechaniu kilkuset kilometrow. Nie wiem czemu tak sie dzieje ale u mnie zawsze trzeba kilka setek dolac (odpowietrza się czy cos, nie mam pojęcia). Po dolewce zawsze juz trzyma poziom jak trzeba a nawet niewielkie ubytki czy nadmiar powoduja ze skrzynia wariuje.
2. Uderzenia ciezko wyczaic po filmiku nawet. Naped zawsze ma troche luzu i jak się napina to moze byc delikatne cykniecie ale w srodku samochodu tego nie slychac i nie czuc jesli sprzeglo jest dobre (konwerter). Zobacz jakie masz obroty biegu jalowego. Wrzucanie biegu z P na D czy z P na R przy obrotach okolo 1-1,2k praktycznie zawsze skończy się takim delikatnym szarpnięciem. Zwróc uwagę czy szarpnięcia przy zmianie biegow występują tylko na cieplym czy na zimnym silniku rowniez. Dodatkowo zerknij czy szarpniecia sa na wszystkich biegach, bo jesli na 1 i 2 nie ma a są od 3 w gore to sugeruje zuzyty lockup w sprzegle. Pamietaj ze jest bardzo duza zaleznosc pomiedzy poprawnoscia pracy silnika a dzialaniem skrzyni biegow. Jak motor kuleje (wypadaja zaplony albo niewlasciwie ustawiony rozrzad jest) to skrzynia tez bedzie cyrki robic. Jak olej będziesz mial nowy i uporasz się z silnikiem (ze na 100% bedzie sprawny) i dalej sie nic nie poprawi to trzeba będzie jednak skrzynie wywalic i remont Cie nie ominie.
3. W ABSie sprawdz kalibrację czujnika położenia kierownicy w blokach pomiarowych. Jesli przy ustawieniu kół na wprost pokazuje skręt inny niż 0+-5 stopni to ESP nawet na prostej drodze będzie Ci się odpalac i bedzie probowac przyhamowac jedną stronę auta. To jest mega niebezpieczne bo mozna sie zabic szczegolnie w zakrętach i przy dynamicznym przyspieszaniu.
6. W radiu nie szwankuje Ci potencjometr tylko procesor. Te radia mają taka wade fabryczna ze ostatnie polozenie regulacji glosnosci zapisywane jest w pamieci procesora, niestety ma ona skonczoną ilość zapisów. Niestety tych procesorów już nikt nie produkuje teraz i jest problem z ich wymianą. Jest jakiś magik na allegro co sprzedaje jakiś układ który podobno problem rozwiazuje ale nie korzystalem z tego jeszcze (mam podobny problem ale nie jest to awaria z najwyzszym priorytetem)
Na resztę pytan chlopaki juz odpowiedzieli wedlug mnie wyczerpująco i to z sensem do tego |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
emilus143
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Wrz 2014 Posty: 462 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2015-11-19, 00:28
|
|
|
Bardzo dziękuję za wyczerpującego posta, cieszę się chłopaki że staracie się pomóc - postaram się odwdzięczyć
1. Olej na pewno przez michę lali, bo 10 razy mówiłem i instruowałem, wg. poradnika z naszego forum. Zauważyłem że rzadko, ale jęknie tylko wtedy jak mocno przyśpieszam - ale tak jak piszę, nie zawsze. Próbowałem nawet sprowokować ale się nie dało Mam jeszcze 3/4 butelki z olejem. Osobiście już doleję i jak cała wejdzie, to się bardzo ucieszę
2. Tak, tak, popatrzę wszystko, masz rację, może silnik wprawia skrzynię w zakłopotanie i dlatego tak wali. Moja matula ma stare a4 z AFN i automatem i tam na postoju kiedy się bawię R i D nie ma takiego stukania.
3. O widzisz, o tym nie pomyślałem, wezmę komputer i pobadam sprawę. Dzisiaj miałem nieciekawą sytuację - wyprzedzałem auto i w połowie załączyło się ESP. Z naprzeciwka jechał samochód i musiałem szybko wyłączyć to ustrojstwo. Jak zjeżdzałem na swój pas to było dość blisko... Nie polecam.
6. Hmm. to mnie zmartwiłeś, bo kupić używkę, to też loteria. Ponoć panasonic produkował te radia bez wady? Ja mam blaupunkta. Kurcze, ewentualnie concert II. Jedyny problem tylko to ten emulator i podświetlenie. Chociaż tyle że nie trzeba będzie otwierać bagażnika żeby płytę zmienić jak mnie na coś naleci
[ Dodano: 2016-09-12, 20:23 ]
Nie chcę zakładać nowego tematu, więc wstawiam tutaj film z "logami" statycznymi. Można coś z nich wywnioskować? Silnik ma drgawki na wolnych obrotach.
FILM: https://youtu.be/s7PFhoz_CC0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang
Prywatność. |
|
|