Autor |
Wiadomość |
SamackA8
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: Audi A8 D2 , Audi A6 C6
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Kwi 2011 Posty: 383 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2015-07-05, 14:23 [D2 00 3.3TDI
] Bicie na kierownicy przy hamowaniu
|
|
|
Witam. Mam problem, otóż zaczęło strasznie bić przy hamowaniu, narywa całym samochodem no i wiadomo kierownicą. Na początku tylko przy dużych prędkościach, teraz nawet przy małych. I pytanie, może to być coś z zawieszeniem czy 100% tarcze? Pojechałem na SKP, diagnosta wjechał na rolki i powiedział, że niby 100% tarcza po stronie kierowcy zwichrowana. Nie chciałbym na daremno np. wymienić dobrych tarcz z TRW, dlatego pytanie, czy to może być przez zawieszenie? Bo bicia nie ma zawsze, niekiedy jedzie się po drodze, można zahamować na szlag i nic nie ma, a niekiedy nawet przy małej prędkości przy jeździe po mieście lekko naciśnie się na hamulec i bije. Może jakaś poduszka tam jest, lub coś innego? Już sam nie wiem. Robiłem dwa dni temu zawieszenie, na pewno był wymieniany ten wielki banan, jakiś drążek i coś tam było luźne, odkręcone, chyba przez to bicie się poluzowało, myślałem, że bicie przejdzie, ale dalej jest. |
_________________ I love my A8, A6 and S3
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7 |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-07-05, 14:33
|
|
|
Jesli bije tylko lub mocniej przy hamowaniu to raczej tarcze. |
|
|
|
|
|
|
|
SamackA8
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: Audi A8 D2 , Audi A6 C6
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Kwi 2011 Posty: 383 Skąd: Śląsk
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-07-05, 14:41
|
|
|
Możesz jeszcze dac tarcze do sprawdzenia ale ja bym juz zamawiał nowe |
|
|
|
|
|
|
|
SamackA8
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: Audi A8 D2 , Audi A6 C6
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Kwi 2011 Posty: 383 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2015-07-05, 15:09
|
|
|
Ee tam smole te sprawdzanie. Zamawiam nowe, tylko które? Dołożyć i kupić nawiercane, czy zwykłe? |
_________________ I love my A8, A6 and S3
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7 |
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2015-07-05, 18:28
|
|
|
Jak te tarcze masz w miare nowe i jest z czego to wez je przetocz, bo szkoda $ wydawac niepotrzebnie. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
SamackA8
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: Audi A8 D2 , Audi A6 C6
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Kwi 2011 Posty: 383 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2015-07-05, 19:21
|
|
|
dice111, też o tym myślałem, niestety każda osoba której powiedziałem o toczeniu od razu powiedziała, że nie poleca. Mechanicy powiedzieli, że to nie są te auta co kiedyś żeby toczyć, przy prawie 2 tonowej limuzynie podobno jest to niebezpieczne. A ja często jadę np. po autostradzie lub DTŚ z dużą prędkością i jak taki baran wyjedzie to hamowanie musi być mega dobre, dlatego wolę nie ryzykować. Które tarcze kupić? Te nawiercane, czy nie dokładać i kupić zwykłe bo się nie opłaca tych nawiercanych? |
_________________ I love my A8, A6 and S3
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7 |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-07-05, 19:31
|
|
|
MichałWruszak ci w dobrej cenie coś dobierze ale ty jak tak ostro heblujesz to może pomysl na D3 setup? Hebelki podejda do ciebie ładnie. |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2015-07-05, 20:51
|
|
|
To nie jest prawda. Sam mialem toczone w 4.2 i to przez Tyrne przy okazji innych robot, bo tarcze mialy tylko nalot ok 1 tys km i do teraz jest spokoj (rowniez TRW). Szkoda po prostu pieniedzy jesli to nowe lub malo nalatane tarcze.
Nic w tym niebezpiecznego nie ma, przetoczy to co bys po prostu po jakims czasie zjechal sam hamowaniem, a kosztuje to grosze w porownaniu z nowymi (albo free jak masz dostep do sprzetu) |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
123mielony
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 1828 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2015-07-05, 22:05
|
|
|
Kolega dice111 dobrze radzi,zapłacisz z 60zł.i spróbujesz jak pomoże to dobrze,kilka stówek w kieszeni,a jak nie to kupisz co potrzeba i założysz ,minus tego taki że dwa razy trzeba to samo rozbierać |
|
|
|
|
|
|
|
robertas
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2, D3, Allroad, 80
Pomógł: 17 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 1605 Skąd: ślask
|
Wysłany: 2015-07-05, 23:00
|
|
|
Ja powiem tak... jesli jest z czego stoczyc to nie ma problemu... gorzej jak juz tarcza zjechana... z reguly jak sie toczy to do wartosci minimalnej producenta.... Wiec nie wiem kto Ci powiedzial ze sie nie toczy... z reguly mechaniory wymieniacze chyba jak bys chcial, podrzyc tarcze i sie je sprawdzi... pozniej ewentualnie Ci je przetocze ale najpierw zmierz ile mm maja w najcienszym punkcie |
_________________ Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
|
|
|
|
|
ahadam
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 6 razy Wiek: 58 Dołączył: 26 Lip 2009 Posty: 277 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2015-07-06, 06:28
|
|
|
Ja miałem podobny problem , z tym że u mnie szlag trafił zacisk , tzn tłoczki nie odbijały,przeczyściłem zacisk i po sprawie . |
_________________ Witam wszystkich klubowiczów , mam nadzieję że będzie miło w tym gronie i dowiem się coś więcej na temat mojego złotka |
|
|
|
|
|
|
|
Druss
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2 4.2 ; W203
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Sie 2011 Posty: 290 Skąd: Grodzisk Maz
|
Wysłany: 2015-07-06, 10:06
|
|
|
Ja 2 lata temu też zieniałem tarcze bo przy wiekszych predkościach biły.
Kupiłem przod i tył Zimmermann Sport Coat Z z klockami Ferodo. Po dotarciu czuć że fadding jest zmiejszony.
Jeśli klock iz tarczami mi się nie rozgrzały biły przy mniejszych predkościach. po ich rozgrzaniu hamowały poprawnie.
Teraz mam do wymiany klocki i widziałem że okładzin jest mało i przy wiekszych predkościach znów biją. Mam nadziej że tarcza nie jest jakoś masakrycznie pokrzywiona i po zmianie klocków będzie spokój.
Wiem jedno - następna zmiana tarcz napewno będzie to Brembo 4 tłoczkowe albo z D3. |
_________________
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-07-06, 10:20
|
|
|
Wy hamowac nie umiecie |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2015-07-06, 12:24
|
|
|
Maciek za wolno jeździsz <jezyk> |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|