Autor |
Wiadomość |
tom3yn
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: s8 d2
Wiek: 39 Dołączył: 05 Sie 2013 Posty: 6 Skąd: wadowice
|
Wysłany: 2013-08-05, 08:33 [S8 D2 98 LPG
] Silnik AKH - błąd 17968
|
|
|
Witam mam problem z s8. samochód odpala ale kuleje przy wyższych obrotach tak pow 3000 strzela w kolektor, pali jak smok i szarpie go. Audi kupiłem z uszkodzoną skrzynią skrzynie zmieniłem i okazało się że są jaj z silnikiem. miałem błędy z losowym wypadaniem zapłonu itp. dodam że w audi już zmienione są: cewki, moduły, świece, rozrząd ustawiony na blokadach, przepustnica i krokówka, kompresja mierzona(między 12,5 a 14 na wszystkich cylindrach). myślę że może to czujnik położenia wału lecz nie jestem pewien. proszę o podpowiedź bo już trochę kasy włożyłem w auto a dalej kuleje. |
|
|
|
|
|
|
|
dziq111
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 1.9
Skrzynia: man
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: a8
Wiek: 37 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 49 Skąd: Bieruń
|
|
|
|
|
|
|
|
Simone331
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 1108 Skąd: GS / TN
|
Wysłany: 2013-08-05, 20:40
|
|
|
Przepływka? |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2013-08-05, 20:54
|
|
|
wolne są ok ? |
|
|
|
|
|
|
|
Pepeka
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: jest
Skrzynia: a niech ją nagła ...
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A4B7
Pomógł: 10 razy Dołączył: 11 Sty 2012 Posty: 247 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2013-08-06, 16:29
|
|
|
cześć Łukasz :-D , wciąż walczysz z tą esą ? Sprawdzałeś halla na wałku ? oringi wtryskiwaczy plus uszczelki pod kolektorem dolotowym ? Sprawdź czy nie masz zamontowanego jakiegoś emulatora do LPG ... Najlepiej to do mnie podjedź
Czujnik położenia wału, to najpewniej gasł by , niemożność odpalenia - brak impulsu obrotu to brak zasilania pompy paliwa, no chyba że przerwa jakaś i nadaje morsem |
_________________ Złego diabli nie biorą ... |
|
|
|
|
tom3yn
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: s8 d2
Wiek: 39 Dołączył: 05 Sie 2013 Posty: 6 Skąd: wadowice
|
Wysłany: 2014-04-04, 22:03
|
|
|
(...) - Zbędna uwaga.
w aucie zrobione:
1 obie głowice(planowanie uszczelki zawory itp)
2 rozrząd na blokadach i znaku z koła zmachowego
3 świece, cewki i moduły
4 regeneracja wtrysków
5 zmieniona pompa paliwa teraz wybiera do samego dna paliwo
6 zmieniony czujnik wałka rozrządu
7 zmieniona przepustnica ( używka ale sprawna)
to chyba wszystko
pozostały błędy
17968 czujnik wałka rozrządu ( odziwo zapala się przy 5500 obrotów)
17800 przekroczone obroty maksymalne (zapala się po przekroczeniu 6800 obrotów)
autko dalej chodzi kiepsko spalanie około 20 litrów i czasem zapala się sonda ale tylko jak chodzui na wolnych obrotach powyżej 30 minut ale po skasowaniu błędu jest ok
Jakieś pomysły? ja zastanawiam się czy przypadkiem rozrząd się nie rozjeżdża przez napinacz hydrauliczny bo tak to wygląda ale to tylko przypuszczenie.
DODANO:
Pepeka napisał/a: | cześć Łukasz :-D , wciąż walczysz z tą esą ? Sprawdzałeś halla na wałku ? oringi wtryskiwaczy plus uszczelki pod kolektorem dolotowym ? Sprawdź czy nie masz zamontowanego jakiegoś emulatora do LPG ... Najlepiej to do mnie podjedź
Czujnik położenia wału, to najpewniej gasł by , niemożność odpalenia - brak impulsu obrotu to brak zasilania pompy paliwa, no chyba że przerwa jakaś i nadaje morsem |
jak nie dam rady to ci ją zostawię na tydzień lub dwa to się pobawisz ja sobie śmigam crx-em i jestem zadowolony :-) a s8 pewnie by objechał |
|
|
|
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2014-04-04, 22:33
|
|
|
Komputer silnika napewno od AKH a nie od ABZ? DObre koło zamachowe założone? ABZ miał inną ilość ząbków na kole zamachowym aniż AKH, jak zmieniałeś skrzynie nie pozamieniałeś kół? Objawy będą właśnie takie... |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-04-05, 05:30
|
|
|
coś z czytaniem obrotów pewnie jak kolega wyżej napisał |
|
|
|
|
|
|
|
tom3yn
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: s8 d2
Wiek: 39 Dołączył: 05 Sie 2013 Posty: 6 Skąd: wadowice
|
Wysłany: 2014-04-05, 05:40
|
|
|
koła nie zmieniałem bo do zmiany skrzyni nie potrzeba go odkrecać tylko pompę odkrecałem od koła czyli koło to co było a skrzynia zmieniona na taką jak była oznaczenie DYM
DODANO:
co sądzicie o rozjeżdżającym się rozrządzie? może po zapaleniu ten napinacz się rozjeżdża i przestawia rozrząd na lewej głowicy?
DODANO:
sprawdzę jeszcze ten sterownik bo może poprzedni właściciel coś kombinował. a wiecie jakie ma być oznaczenie kompa od AKH? |
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2014-04-05, 06:28
|
|
|
Aqh 0261206019 / 4d0907558j do automata
lub 0261206096 / 4d0907559g do manuala
bynajmniej bosch takie podaje |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-04-06, 08:25
|
|
|
a jesteś pewny że to auto wcześniej chodziło ok ? |
|
|
|
|
kubas98
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jakub
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 44 Dołączył: 15 Lip 2009 Posty: 38 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 2014-04-06, 09:26
|
|
|
Miałem też problem z wypadaniem zapłonów i okazało się że winowajcą był przepływomierz.Podmień przepływke i sprawdź .A i jeszcze jedno u mnie jak zaczeły wypadać zapłony skrzynia biegów przestała chodzić w trybie tip tronic.A jak jest u ciebie? |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-04-06, 14:12
|
|
|
tom3yn napisał/a: | Audi kupiłem z uszkodzoną skrzynią skrzynie zmieniłem i okazało się że są jaj z silnikiem | -może też było z uszkodzonym motorem a teraz się dzieje |
|
|
|
|
tom3yn
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: s8 d2
Wiek: 39 Dołączył: 05 Sie 2013 Posty: 6 Skąd: wadowice
|
Wysłany: 2014-04-06, 15:41
|
|
|
Teraz jak zrobiłem remont silnika to nie ma już wypadania zapłonie tylko obroty maksymalne i błąd czynnika walka. silnik mechanicznie jest cacy. skrzynia działa ok nawet z błędami silnika. tak więc wątpię że przeplywka daje w tylek
DODANO:
k44761 napisał/a: | Aqh 0261206019 / 4d0907558j do automata
lub 0261206096 / 4d0907559g do manuala
bynajmniej bosch takie podaje |
ją mam numery takie:
4d907558f / 0261204761
mam aytomata. to do jakiego silnika są moje numery? |
|
|
|
|
|
|
|
Pepeka
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: jest
Skrzynia: a niech ją nagła ...
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A4B7
Pomógł: 10 razy Dołączył: 11 Sty 2012 Posty: 247 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2014-04-09, 14:01
|
|
|
tom3yn napisał/a: |
ją mam numery takie:
4d907558f / 0261204761 |
Masz tak jak być powinno , to sterownik silnika z ASB |
_________________ Złego diabli nie biorą ... |
|
|
|
|
|