Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[S8 D2 98 ] TIP- Dziwna przypadłość skrzyni  
Autor Wiadomość
pytonwwa 
Użytkownik


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Wiek: 49
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-18, 21:16   [S8 D2 98 ] TIP- Dziwna przypadłość skrzyni

Witam kolegów.

Mój problem dotyczy skrzyni tiptronic w moim autku.
W marcu tego roku wymieniałem olej w skrzyni. Stary olej był czysty - zero opiłków na magnesie w misce. Do września skrzynia chodziła jak ta lala -227000km. Płynnie i bez szarpnięć. Podczas paru dni deszczowych we wrześniu, zalało mi trochę podłogę przez zapchane odpływy nagrzewnicy... Uporałem się z problemem - wnętrze autka osuszyłem a przewody udrożniłem.
Od tamtego czasu - sporadycznie, ostatnio - coraz częściej mam pewien problem ze skrzynią. Już piszę o co biega.

Gdy odpalam silnik, nie ma znaczenia czy ciepły czy zimny, wrzucam po kolei P R N - fis prawidłowo sygnalizuje załączenie biegów. W momencie kiedy wrzucam Drive - fis nie podświetla D. Bywa ,też tak że po załączeniu Drive - fis podświetli go właściwie. Bywa też tak - ostatnio coraz częściej, "kwadracik" podświetlający D najzwyczajniej nierególarnie mruga, jakby coś nie łączyło w elektryce. Czasami gdy fis nie podświetli D zaczynam powoli ruszać, skrzynia prawidłowo - bez szarpnięć przerzuca biegi.Jadę tak minutę dwie - na fisie D raz podświetla a raz nie - mrugając od czasu do czasu nierególarnie. Bywa też tak, że gdy ruszam, a na fisie nie podświetla D, skrzynia nie przerzuca z pierwszego biegu na wyższy. Muszę wtedy troszkę odstać - minutę do trzech, D - pomruga, aż podświetli się na stałe - znowu ruszam i skrzynia pracuje normalnie.
Dodam, że jak mam na Drivie ,a D jest nie podświetlone, w momencie gdy nacisnę na pedał hamulca, z wybieraka biegów słychać "tyknięcie" - jakby styku. Dzieje się tak do momentu gdy nie podświetli się D na fisie - wtedy wszystko gra.
Najciekawsze jest to, że to wszystko odbywa się przy wyłączonym tempomacie - pozycja AUS. W momencie gdy włączę tempomat - pozycja EIN - nie ma mowy żeby na fisie podświetliło się Drive. Podczas jazdy, gdy fis prawidłowo podświetla D, kiedy włączę na chwilkę tempomat - EIN, D - zanika do momentu gdy tempomatu nie wyłączę - pozycja AUS. Skrzynia w między czasie pracuje prawidłowo. Dziwny związek tempomatu ze skrzynią. Piąty dzień siedzę przy samochodzie i czacha już mi dymi. Co jest grane???
Dwa włączniki przy pedale hamulca wymienione i sprawdzone. Piny w dwóch wiązkach dochodzących do skrzynki przeczyściłem. Sam już nie wiem. Podpiąłem do VAGA, oto rezultaty:

Address 01: Engine

1 Fault Found:
18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low
P1602 - 35-10 - - - Intermittent

Address 02: Auto Trans

3 Faults Found:
18169 - Shift Lock Solenoid (N110): Short to Ground
P1761 - 35-10 - - - Intermittent
17095 - Transm.Fluid Temp.Sensor (G93), Circuit Range / Performance
P0711 - 35-10 -
17087 - Torque Converter / Brake Switch B, Circuit Malfunction
P0703 - 35-00 -

Drodzy koledzy pomóżcie. Co jest grane??? Pozdrawiam ciepło wszystkich.
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2010-11-18, 21:59   

Shift Lock Solenoid - to bedzie usterka wybieraka biegow. Jedz do ASO i zapytaj o akcje serwisową. Walniety wybierak to wlasnie objawy zlego wyswietlania na fisie.
reszta bledow raczej nie ma zwiazku.
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
pytonwwa 
Użytkownik


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Wiek: 49
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-18, 22:11   

Dziękuję kolego. Chodzi ci o wybierak - zespół dzwigni zmiany biegów - wewnątrz autka?
_________________

 
 
tomi26 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy
Wiek: 40
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 494
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2010-11-18, 22:29   

pytonwwa napisał/a:
Dziękuję kolego. Chodzi ci o wybierak - zespół dzwigni zmiany biegów - wewnątrz autka?

tak,ponoć mają jakąś wadę fabryczną,u mnie też dziad na D luźno lata.
 
 
pytonwwa 
Użytkownik


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Wiek: 49
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-18, 22:31   

Hmm - wygląda na to - że będę musiał się do niego dostać. Spróbuję go wymontować i rozeznać się o co tam chodzi...
_________________

 
 
tomi26 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy
Wiek: 40
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 494
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2010-11-18, 22:44   

Poszukaj na forum,był jakiś temat o tym i o ewentualnej darmowej naprawie w ASO z racji winy producenta.
 
 
pytonwwa 
Użytkownik


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Wiek: 49
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-18, 23:20   

No to będzie troszkę dłubaniny ;-/

wybierak schemat.jpg
Plik ściągnięto 177 raz(y) 68 KB

 
 
tomi26 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy
Wiek: 40
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 494
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2010-11-18, 23:53   

zajrzyj tutaj
http://www.a8team.pl/topics14/1297.htm
 
 
pytonwwa 
Użytkownik


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Wiek: 49
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-19, 00:23   

No widzisz. Szukałem, szukałem i znaleźć nie mogłem. Dość interesująca informacja,hmm... Dziękuję Ci bardzo kolego.

[ Dodano: 2010-11-19, 00:38 ]
Pozwolę sobie zamieścić przetłumaczony dosłownie tekst jednego z fanów audi - ze strony obcojęzycznej. Myślę, że moja usterka mogła być spowodowana zalaniem podłogi przez zatkane odpływy. Oto tekst:

Hi Guys,
Niedawno kupiłem A8 1997 (D2) Sport Auto, przy zakupie wszystkich wydawało się dobrze do jazdy samochodem od Brighton Bedfordshire było wszystko ok, lekki szum szum, ale powiedziano, że to łożyska. Mam go do domu i dał dobre umyć, ponieważ nie zostało oczyszczone nawet do oglądania (tylko myśleli, że jest leniwy).
W każdym razie następnego dnia na drodze do matki w prawo (około 100 mil, podróż), ale hałas głośniej i nagle poszedł do "Limp domu Mode". i wszystkie PRND12345 świeci. my odwrócił się i poszedł do domu. Po zbadaniu zauważyliśmy mokre nogi pasażera (teraz wiemy, dlaczego nie było) zatrzymał się na dywan i znaleźć wiele elektryka, suszone to wszystko w ciągu kilku dni i księguje je do rozpoznania.
20 usterek rozliczone wszystkie elektryczne, 5 wrócił.
1236 - Shift Lock elektromagnetyczne - N110
526 - włącznik światła hamowania, Nieprawidłowy sygnał
1196 - silnik / transmisja CAN BUS
1044 - Moduł kontroli transmisji niewłaściwie zakodowany
293 - Przekazanie urządzenia wielofunkcyjne Zakres Awaria przełącznika (PRNDL Input) F125
Zmieniliśmy kilka bitów, które robi potrzebne do samochodu tzn. CV wspólnego, wał napędowy, olej kołnierzu uszczelnienia wału. Samochód był napędzany i nie wróciła do "Limp domu Mode" (jeszcze)
Ale moje pytanie jest, ten hałas szum skądś, ale gdzie?
My początkowo sądzono oleju w skrzyni biegów i filtr niezbędne zmiany lub skrzyni biegów był pooped, ale na wzgórzu, bardzo strome umieściliśmy go w nuetral i niech rolldown, hałas nadal istnieje więc na pewno to wyklucza etc Skrzynia biegów, myślisz, że może Torque Converter, jeśli tak to będzie kosztowne. jeszcze wiele innych pytań, ale wydaje się bezcelowe prośbą o mo jak samochód może przejść do AUDI HEAVEN w tym tempie.

[ Dodano: 2010-11-19, 00:57 ]
Dla zainteresowanych i z podobnym problemem jak mój:

[ Dodano: 2010-11-19, 00:58 ]
Drugi schem:

[ Dodano: 2010-11-20, 16:41 ]
Drodzy koledzy - spędza mi to sen z powiek.Jaki to ma związek z tempomatem??? Hmmm, dziwna sprawa...

gview.png
shift lock solenoid 2
Plik ściągnięto 88 raz(y) 17,95 KB

schemat shift lock solenoid.png
schemat shift lock solenoid 1
Plik ściągnięto 116 raz(y) 22,88 KB

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.