Autor |
Wiadomość |
gacuś
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: S8
Dołączył: 27 Gru 2013 Posty: 201 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2014-01-17, 16:36 [S8 D2 99 LPG
] skrzynia biegów
|
|
|
witam.od niedawna jestem posiadaczem s8 i mam mały problem,otóż jak samochód jest zimny to ciężko chodzi lewarek biegów,przy przeżucaniu na jakikolwiek bieg czuć wyraźny opór,jak auto sie zagrzeje lewarek chodzi dużo lżej.czy ktoś miał podobny przypadek,lub mógłby nakierować mnie gdzie szukac ewentualnej przyczyny? <niewiem> |
|
|
|
|
|
|
|
emdzej
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Max
Jeżdzę: A8 D4
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Kwi 2012 Posty: 373 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2014-01-17, 16:39
|
|
|
Kiedy olej wymieniany albo sprawdzany jego stan? Od tego bym zaczął. |
|
|
|
|
|
|
|
Gorthammer
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Mariusz
Jeżdzę: a8 d3
Wiek: 54 Dołączył: 05 Sty 2014 Posty: 16 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2014-01-17, 17:59
|
|
|
Kiedyś to była norma jak selektol albo hipol zalałeś ale to była era ollei mineralnych nikt nie słyszał o syntetykach.Moim zdaniem powinieneś olej wymienić |
|
|
|
|
SenatorS8
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Wiek: 42 Dołączył: 25 Gru 2013 Posty: 352 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2014-01-17, 18:38
|
|
|
Kolego
Pomiedzy lewarkiem a skrzynia elementem ktory laczy te dwa miejsca jest linka w pancerzu.
Pewnie jest jej sucho.
Sprawdz tez sam wybierak na skrzyni-popsikaj na poczatek jakims WD potem olejem w sprayu. |
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-01-17, 19:11 Re: skrzynia biegów
|
|
|
gacuś napisał/a: | jak samochód jest zimny to ciężko chodzi lewarek biegów,przy przeżucaniu na jakikolwiek bieg czuć wyraźny opór |
A może zostawiasz go na minimalnym wzniesieniu. Ja miałem podobny problem, ale tylko przy przerzucaniu z p na r. U mnie pod blokiem są "krzywe" parkingi i zawsze auto stoi na "małej górce". Skrzynia jest naprężona i lewarek później chodzi z małym oporem. Ja robie tak, że gdy parkuję (noga jeszcze na hamulcu) od razu zaciągam ręczny i tak zostawiam. Dzięki tamu skrzynia nie jest naprężona. Na drugi dzień nie ma problemu i wszystko wchodzi gładko. Sprawdź to, nawet jak stoisz na prostym. Mi to też na początku nie dawało spokoju, a jest wsio ok |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-01-18, 01:49
|
|
|
beyer28, wsio ok ale zima na recznym sie nie zostawia. Czytalem o tym wiele ze na spadku trza z recznym ale w moich automatach nigdy nie bylo problemu z wrzuceniem biegu jak stal na wzniesieniu. |
|
|
|
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2014-01-18, 07:07
|
|
|
Apophis napisał/a: | beyer28, wsio ok ale zima na recznym sie nie zostawia. |
Ja jestem tego samego zdania. U mnie żonka w zeszłym roku po przyjeździe z pracy przy temperaturze około -15 stopni przyjechała z czerwoną tarczą. Czasami bywa tak, że przy przednim napędzie można tylną oś ciągnąć na włok. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2014-01-18, 07:42
|
|
|
po to jest ręczny by go używać, a jeżeli wam nie odbija to po prostu macie coś nie tak, albo linki albo zaciski do wymiany |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
krystek78
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krystian
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 46 Dołączył: 21 Mar 2013 Posty: 187 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2014-01-18, 08:33
|
|
|
W automacie recznu musi byc używany.zostawiajac bez recznego skrzynia jest obciążona masa samochodu.potem skrzynia strzela jak zrzucamy z P.skrzynia dostaje po dupie! |
_________________
|
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2014-01-18, 08:35
|
|
|
Tak tylko jak ci klocki przymarzną do tarczy to jest wtedy problem. Ewentualnie przy zachlapanych zaciskach przymarzają do zacisku i wtedy dopóki nie złapią temperatury to trzymają jak nie wiem. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
|
|
|
danielos8
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 1.9
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: e46coupe
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Sie 2012 Posty: 342 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2014-01-18, 09:03
|
|
|
to wniosek jest taki zeby przy wiekszych mrozach nie zostawiac na recznym ja zostawiam zawsze na recznym a najwiekszy mroz to z -10 zostawiłem i nic sie nie stalo |
_________________ dare to be great
|
|
|
|
|
Hjeniu
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: d2
Pomógł: 6 razy Dołączył: 23 Gru 2013 Posty: 105 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-01-18, 09:24
|
|
|
Pozycja P uruchamia w skrzyni mechaniczną blokadę. W przypadku nie zaciągnięcia ręcznego na górce cały mechanizm się napręża i gdy próbujemy wrzucić na inne położenie gwałtownie go odprężamy co nie wpływa dobrze na ilość opiłków w skrzyni.
Pamiętam raz też jak znajomemu bujałem autem bo mu się skrzynia zakleszczyła |
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-01-18, 13:44
|
|
|
Apophis napisał/a: | beyer28, wsio ok ale zima na recznym sie nie zostawia. Czytalem o tym wiele ze na spadku trza z recznym ale w moich automatach nigdy nie bylo problemu z wrzuceniem biegu jak stal na wzniesieniu. |
U mnie też nigdy nie było problemu z wrzuceniem, ale jak zostawiałem na wzniesieniu bez ręcznego, to opór był, podkreślam delikatny. Po zaciągnięciu ręcznego chodzi gładko. Jak do tej pory ręczny jeszcze nie przymarzł Ciężki temat-zostawiasz na ręcznym, źle, bo może przymarznąć. Zostawiasz bez ręcznego-też źle, bo skrzynia może się zakleszczyć Chyba jedynym wyjściem w moim przypadku jest zmiana mieszkania, na takie, gdzie budynek dysponuje "prostymi" parkingami |
|
|
|
|
gacuś
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: S8
Dołączył: 27 Gru 2013 Posty: 201 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2014-01-18, 15:00
|
|
|
Gorthammer napisał/a: | Kiedyś to była norma jak selektol albo hipol zalałeś ale to była era ollei mineralnych nikt nie słyszał o syntetykach.Moim zdaniem powinieneś olej wymienić |
no właśnie nie wiem jaka podjąć decyzję bo poczytałem trochę,że niektórym po wymianie padła skrzynia. |
|
|
|
|
|
|
|
gacuś
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: S8
Dołączył: 27 Gru 2013 Posty: 201 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2014-01-18, 15:01 Re: skrzynia biegów
|
|
|
beyer28 napisał/a: | gacuś napisał/a: | jak samochód jest zimny to ciężko chodzi lewarek biegów,przy przeżucaniu na jakikolwiek bieg czuć wyraźny opór |
A może zostawiasz go na minimalnym wzniesieniu. Ja miałem podobny problem, ale tylko przy przerzucaniu z p na r. U mnie pod blokiem są "krzywe" parkingi i zawsze auto stoi na "małej górce". Skrzynia jest naprężona i lewarek później chodzi z małym oporem. Ja robie tak, że gdy parkuję (noga jeszcze na hamulcu) od razu zaciągam ręczny i tak zostawiam. Dzięki tamu skrzynia nie jest naprężona. Na drugi dzień nie ma problemu i wszystko wchodzi gładko. Sprawdź to, nawet jak stoisz na prostym. Mi to też na początku nie dawało spokoju, a jest wsio ok |
stoje na prostym,ale spróbuje z tym ręcznym.mam jeszcze takie coś,że jak auto zimne to przy wrzucaniu biegu jest dość mocne szarpnięcie. |
|
|
|
|
|