Autor |
Wiadomość |
matwiej19
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Lukasz
Jeżdzę: S8
Wiek: 40 Dołączył: 08 Mar 2010 Posty: 6 Skąd: Sejny
|
Wysłany: 2011-01-07, 23:33 [S8 D2 99
] Wymiana żarników xenonowych
|
|
|
Witam serdecznie wszystkich klubowiczow.
Mam takie pytanko czy ktos mogl bym pomoc w opisie wymiany zarowek xenownowych w audi s8 d2. Dzisiaj wykrecilem w pospiechu lampe od storny kierwocy dobralem sie do swiatelm zdjelem oslone i probowalme wyjac zarowke xenonu ale nie chce wyjsc. Czy mozna wymienic sama zarowke czy trzba calosc.
Dziekuje z gory za pomoc. |
_________________ Kocham moje S8 |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2011-01-07, 23:54
|
|
|
Po lifcie zapewne jest tak samo/podobnie - tam jest taki ring, który ją trzyma (blokuje)
|
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2011-01-08, 00:19
|
|
|
prawie każdy palnik ksenonowy jest dociskany do lampy za pomocą pierścienia, należy go przekręcić w lewo o ok 1/4 obrotu - ma sprężynki więc może stawiać opór |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
apg
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Andrzej
Jeżdzę: S8
Pomógł: 3 razy Wiek: 52 Dołączył: 29 Maj 2010 Posty: 105 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: 2011-01-08, 00:23
|
|
|
Zdejmujesz pokrywę, następnie przekręcając odpinasz przewody, później przekręcasz w lewo ten czarny ring (u mnie mocno siedział i trochę bałem się go ruszyć siłą, ale w końcu jakoś poszło), wyjmujesz świetlówkę. |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2011-01-08, 08:56
|
|
|
W wersjach po-liftowych wymiany większości żarówek są dziecinnie proste... także żarniki xenonów...
i nie ma potrzeby demontowania całej lampy.
Z tyłu lamp są zdejmowalne klapki, żarniki mocowane normalnie jak koledzy powyżej pisali - wymiana żarnika to maks. 5 min roboty i wszystko od tyłu lampy z komory silnika niezależnie czy są to lampy soczewkowe czy XenonPlus. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2011-01-09, 01:06
|
|
|
Potwierdzam w Poliftowym można to zrobić po ciemku |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
|
|
|
matwiej19
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Lukasz
Jeżdzę: S8
Wiek: 40 Dołączył: 08 Mar 2010 Posty: 6 Skąd: Sejny
|
Wysłany: 2011-01-12, 23:21
|
|
|
Dzieki wszystkim za podpowiedz, wlasnie tak jest ze ten czarny ring tak mocno zacisniety jest i sie balem mocnej go przekrecic zeby czegos nie uszkodzic wiec dla pewnosci sie zapytalem. DZiekuje wszystkim za podopwiedz. |
_________________ Kocham moje S8 |
|
|
|
|
bazzzyl
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2 FL '99 4x4 193KM AQD
Pomógł: 2 razy Wiek: 41 Dołączył: 03 Sty 2014 Posty: 328 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-02-14, 19:50
|
|
|
FOSS napisał/a: | W wersjach po-liftowych wymiany większości żarówek są dziecinnie proste... także żarniki xenonów...
i nie ma potrzeby demontowania całej lampy.
Z tyłu lamp są zdejmowalne klapki, żarniki mocowane normalnie jak koledzy powyżej pisali - wymiana żarnika to maks. 5 min roboty i wszystko od tyłu lampy z komory silnika niezależnie czy są to lampy soczewkowe czy XenonPlus. |
Wiem, że należy mi się złota łopata miesiąca , ale właśnie jestem przed wymianą xenonów w swoim A8.
Czy podczas wymiany należy odłączyć akumulator? |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-02-14, 19:53
|
|
|
Nie, robisz to na wyłączonych światłach i będzie ok. |
_________________
|
|
|
|
|
bazzzyl
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2 FL '99 4x4 193KM AQD
Pomógł: 2 razy Wiek: 41 Dołączył: 03 Sty 2014 Posty: 328 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-02-14, 19:55
|
|
|
OK, ale jak mnie pierd... prąd, to będę Cię nawiedzał z zaświatów |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-02-14, 19:59
|
|
|
Możesz to robić nawet na uruchmomionym silniku lub włączonym zapłonie ale obyś tylko nie włączał manetką świateł mijania. Pamiętaj nie dotykaj szklanej rureczki przy palniku przed jej montażem lub po krótkim świeceniu. Nie uruchamiaj jej też w celu sprawdzenia w rękach bo się bardzo szybko nagrzewa |
_________________
|
|
|
|
|
bazzzyl
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2 FL '99 4x4 193KM AQD
Pomógł: 2 razy Wiek: 41 Dołączył: 03 Sty 2014 Posty: 328 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-02-14, 20:11
|
|
|
Dzięki za pomoc!
Zamawiam sobie 2 sztuki PHILIPS D2S 85122+ 4800k. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
|