Autor |
Wiadomość |
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2010-04-02, 21:22
|
|
|
maciu napisał/a: | apropo tego co rozmawialismy dzisiaj, do sprawdzenia jest czy układ jest na 101%
odpowietrzony, powietrze w układzie moze powodować hałas |
maciu ale jak mam sprawdzić czy układ jest odpowietrzony :shock:
z moim płynem w zbiorniczku i układzie nic się nie dzieje... tzn. nie ubywa go a przede wszystkim przy ciepłym silniku go nie przybywa co jest objawem charakterystycznym dla zapowietrzonego układu chłodzenia.
Do eSy mam dołożone niefabryczne Webasto które także moim zdaniem działa całkiem poprawnie...
...no właśnie ...
pisząc to uświadomiłem sobie, że kiedy samochód stoi sobie grzecznie wyłączony i zamknięty w garażu a Webasto pracuje to nie słychać hałasującej pompy nagrzewnicy...
ciekawe czy ona powinna wtedy pracować aby wymusić obieg płynu w układzie czy też Webasto posiada oddzielną pompę która ten ruch płynu chłodzącego wymusza :roll:
maciu napisał/a: | a do wymiany tych pompek demontować w/g elsy trzeba zdjąć serwo hamulcowe
i te wszystkie pierdoły nad pompkami, zobacz moze sie uda bez zdejmowania
serwa... |
No to mnie nie pocieszyłeś :evil:
maciu napisał/a: | porób troche zdjęć, przydadzą się dla potomności |
Nie wiem czy dam radę gdyż ja tego sam nie zamierzam dłubać - daję to do roboty trochę mądrzejszym ode mnie (przynajmniej tak sądzę) ;-) |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
artekk
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arturo
Jeżdzę: A8
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Lut 2010 Posty: 192 Skąd: kujawsko-pomorskie
|
Wysłany: 2011-11-03, 22:24
|
|
|
Może to trochę odgrzewany kotlet, ale i problem dość typowy w naszych ósemkach.
Dziś wymieniłem odmę, która miała pęknięcie na gumowej membranie wewnątrz i dlatego wyła jak opętana.
Dla potomnych
Nie trzeba kupować oryginału w ASO za 250zł, jest dostępny zamiennik Meyle, nr 1008990078 , koszt ok.90-100zł. |
_________________ Jest BMW E60 525dA na koksie. Ps: https://a6klub.pl
|
|
|
|
|
|
|
|
tomi26
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 494 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2011-11-03, 22:47
|
|
|
artekk, zgadza się ,ale jest też kilka tematów w których jest to opisane tak ,że człowiek straci najwyżej 10 zeta ;-) i też będzie git. |
|
|
|
|
artekk
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arturo
Jeżdzę: A8
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Lut 2010 Posty: 192 Skąd: kujawsko-pomorskie
|
Wysłany: 2011-11-03, 23:00
|
|
|
tomi26
jeśli masz na myśli czyszczenie to i owszem, ale u mnie membrana była w miarę czysta, ale popękana - nieszczelna, i to było przyczyną wycia. Nie wiem, czy oglądałeś odmę od środka, ale raczej ciężko dopasować, czy wyrezać taką gumkę za 10zł |
_________________ Jest BMW E60 525dA na koksie. Ps: https://a6klub.pl
|
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2011-11-05, 01:12
|
|
|
artekk napisał/a: | (...) Nie wiem, czy oglądałeś odmę od środka, ale raczej ciężko dopasować, czy wyrezać taką gumkę za 10zł |
No właśnie, jak guma pęknięta to raczej ciężko dopasować coś identycznego ;-) |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
tomi26
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 494 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2011-11-07, 15:29
|
|
|
artekk napisał/a: | tomi26
jeśli masz na myśli czyszczenie to i owszem, ale u mnie membrana była w miarę czysta, ale popękana - nieszczelna, i to było przyczyną wycia. Nie wiem, czy oglądałeś odmę od środka, ale raczej ciężko dopasować, czy wyrezać taką gumkę za 10zł |
Po pierwsze to przyznam się bez bicia,że nie przeczytałem pierwszej strony tematu i miałem co innego na myśli :oops: .
Po drugie,to koledzy jest niezła jazda bo ja w ogóle tej części u siebie przy silniku nie posiadam,patrzyłem w drugiej u kumpla w 98 też ABZ no i tam jest.
U mnie w ogóle nie ma tej puszki ani tego cięgna.
o co kaman :?:
Możliwe,że w pierwszych rocznikach tego nie było :?: |
|
|
|
|
|
|
|
paulo79
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy Wiek: 45 Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 575 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2011-11-07, 15:47
|
|
|
objawy zapchanej odmy to:
-puszczanie niebieskich bąków
-często gęsto delikane wahania obrotomierza na biegu jałowym
-zassanie korka wlewu oleju na pracującym motorze (praktycznie ciężko go odgręcic gdy motor pracuje)
-buczenie
-spalanie oleju jednoznaczne z pozycją pierwszą |
|
|
|
|
tomi26
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 494 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2011-11-07, 20:24
|
|
|
Może ktoś podesłać jakieś zdjęcie,gdzie będzie dokładnie pokazane w którym miejscu jest ta odma bo ja tu chyba czegoś nie ogarniam i mi się miesza. |
|
|
|
|
|
|
|
hipcio
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy Wiek: 43 Dołączył: 12 Wrz 2010 Posty: 476 Skąd: Ryki
|
Wysłany: 2011-11-07, 21:58
|
|
|
Owa odma jest w wersjach poliftowych. Właśnie mam do zrobienia A6 4.2 40V. Odma ma pękniętą membrane.Efekt to zasysa korek oleju, buczy i dymi na niebiesko.Auto zjadło 2litry oleju na 1000km. Jutro wymiana, czyszczenie kolektora itd.
A najlepsze, że na mojej wiosce żaden z mechaników nie wiedział dlaczego wciąga korek oleju. :shock: |
|
|
|
|
tomi26
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 494 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2011-11-07, 22:24
|
|
|
No i wszystko jasne,dzięki hipcio . |
|
|
|
|
|
|
|
artekk
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arturo
Jeżdzę: A8
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Lut 2010 Posty: 192 Skąd: kujawsko-pomorskie
|
Wysłany: 2011-11-07, 22:34
|
|
|
hipcio napisał/a: | Odma ma pękniętą membrane.Efekt to zasysa korek oleju, buczy i dymi na niebiesko.Auto zjadło 2litry oleju na 1000km |
z wyżej wymienionych objawów przy pękniętej membranie miałem tylko buczenie |
_________________ Jest BMW E60 525dA na koksie. Ps: https://a6klub.pl
|
|
|
|
|
hipcio
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy Wiek: 43 Dołączył: 12 Wrz 2010 Posty: 476 Skąd: Ryki
|
Wysłany: 2011-11-08, 22:44
|
|
|
Niestety ale nadal jestem w czarnej du.. Odma wymieniona i nadal zasysa korek.Ale doszedłem, że zatarte są obie dzwignie skracające dolot(te w kolektorze) Przez odme na biegu jałowym mocno zasysa powietrze do kolektora ssącego. Tu jest chyba problem. |
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2013-10-31, 07:13
|
|
|
separator odmy dobry ? |
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
|