Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[S8 D2 FL] Buczy coś przy silniku.  
Autor Wiadomość
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2010-04-02, 21:22   

maciu napisał/a:
apropo tego co rozmawialismy dzisiaj, do sprawdzenia jest czy układ jest na 101%
odpowietrzony, powietrze w układzie moze powodować hałas

maciu ale jak mam sprawdzić czy układ jest odpowietrzony :shock:
z moim płynem w zbiorniczku i układzie nic się nie dzieje... tzn. nie ubywa go a przede wszystkim przy ciepłym silniku go nie przybywa co jest objawem charakterystycznym dla zapowietrzonego układu chłodzenia.

Do eSy mam dołożone niefabryczne Webasto które także moim zdaniem działa całkiem poprawnie...
...no właśnie ...
pisząc to uświadomiłem sobie, że kiedy samochód stoi sobie grzecznie wyłączony i zamknięty w garażu a Webasto pracuje to nie słychać hałasującej pompy nagrzewnicy...
ciekawe czy ona powinna wtedy pracować aby wymusić obieg płynu w układzie czy też Webasto posiada oddzielną pompę która ten ruch płynu chłodzącego wymusza :roll:

maciu napisał/a:
a do wymiany tych pompek demontować w/g elsy trzeba zdjąć serwo hamulcowe
i te wszystkie pierdoły nad pompkami, zobacz moze sie uda bez zdejmowania
serwa...

No to mnie nie pocieszyłeś :evil:

maciu napisał/a:
porób troche zdjęć, przydadzą się dla potomności

Nie wiem czy dam radę gdyż ja tego sam nie zamierzam dłubać - daję to do roboty trochę mądrzejszym ode mnie (przynajmniej tak sądzę) ;-)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
artekk 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arturo
Jeżdzę: A8
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 192
Skąd: kujawsko-pomorskie
Wysłany: 2011-11-03, 22:24   

Może to trochę odgrzewany kotlet, ale i problem dość typowy w naszych ósemkach.
Dziś wymieniłem odmę, która miała pęknięcie na gumowej membranie wewnątrz i dlatego wyła jak opętana.

Dla potomnych :)


Nie trzeba kupować oryginału w ASO za 250zł, jest dostępny zamiennik Meyle, nr 1008990078 , koszt ok.90-100zł.
_________________
Jest BMW E60 525dA na koksie. Ps: https://a6klub.pl
 
 
tomi26 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 494
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2011-11-03, 22:47   

artekk, zgadza się ,ale jest też kilka tematów w których jest to opisane tak ,że człowiek straci najwyżej 10 zeta ;-) i też będzie git.
 
 
artekk 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arturo
Jeżdzę: A8
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 192
Skąd: kujawsko-pomorskie
Wysłany: 2011-11-03, 23:00   

tomi26

jeśli masz na myśli czyszczenie to i owszem, ale u mnie membrana była w miarę czysta, ale popękana - nieszczelna, i to było przyczyną wycia. Nie wiem, czy oglądałeś odmę od środka, ale raczej ciężko dopasować, czy wyrezać taką gumkę za 10zł :)
_________________
Jest BMW E60 525dA na koksie. Ps: https://a6klub.pl
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2011-11-05, 01:12   

artekk napisał/a:
(...) Nie wiem, czy oglądałeś odmę od środka, ale raczej ciężko dopasować, czy wyrezać taką gumkę za 10zł :)

No właśnie, jak guma pęknięta to raczej ciężko dopasować coś identycznego ;-)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
tomi26 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 494
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2011-11-07, 15:29   

artekk napisał/a:
tomi26

jeśli masz na myśli czyszczenie to i owszem, ale u mnie membrana była w miarę czysta, ale popękana - nieszczelna, i to było przyczyną wycia. Nie wiem, czy oglądałeś odmę od środka, ale raczej ciężko dopasować, czy wyrezać taką gumkę za 10zł :)

Po pierwsze to przyznam się bez bicia,że nie przeczytałem pierwszej strony tematu i miałem co innego na myśli :oops: .

Po drugie,to koledzy jest niezła jazda bo ja w ogóle tej części u siebie przy silniku nie posiadam,patrzyłem w drugiej u kumpla w 98 też ABZ no i tam jest.

U mnie w ogóle nie ma tej puszki ani tego cięgna.

o co kaman :?:

Możliwe,że w pierwszych rocznikach tego nie było :?:
 
 
paulo79 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy
Wiek: 45
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 575
Skąd: Lubin
Wysłany: 2011-11-07, 15:47   

objawy zapchanej odmy to:
-puszczanie niebieskich bąków
-często gęsto delikane wahania obrotomierza na biegu jałowym
-zassanie korka wlewu oleju na pracującym motorze (praktycznie ciężko go odgręcic gdy motor pracuje)
-buczenie
-spalanie oleju jednoznaczne z pozycją pierwszą
 
 
tomi26 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 494
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2011-11-07, 20:24   

Może ktoś podesłać jakieś zdjęcie,gdzie będzie dokładnie pokazane w którym miejscu jest ta odma bo ja tu chyba czegoś nie ogarniam i mi się miesza.
 
 
hipcio 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy
Wiek: 43
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 476
Skąd: Ryki
Wysłany: 2011-11-07, 21:58   

Owa odma jest w wersjach poliftowych. Właśnie mam do zrobienia A6 4.2 40V. Odma ma pękniętą membrane.Efekt to zasysa korek oleju, buczy i dymi na niebiesko.Auto zjadło 2litry oleju na 1000km. Jutro wymiana, czyszczenie kolektora itd.

A najlepsze, że na mojej wiosce żaden z mechaników nie wiedział dlaczego wciąga korek oleju. :shock:
 
 
tomi26 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 494
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2011-11-07, 22:24   

No i wszystko jasne,dzięki hipcio .
 
 
artekk 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arturo
Jeżdzę: A8
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 192
Skąd: kujawsko-pomorskie
Wysłany: 2011-11-07, 22:34   

hipcio napisał/a:
Odma ma pękniętą membrane.Efekt to zasysa korek oleju, buczy i dymi na niebiesko.Auto zjadło 2litry oleju na 1000km


z wyżej wymienionych objawów przy pękniętej membranie miałem tylko buczenie :)
_________________
Jest BMW E60 525dA na koksie. Ps: https://a6klub.pl
 
 
hipcio 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy
Wiek: 43
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 476
Skąd: Ryki
Wysłany: 2011-11-08, 22:44   

Niestety ale nadal jestem w czarnej du.. Odma wymieniona i nadal zasysa korek.Ale doszedłem, że zatarte są obie dzwignie skracające dolot(te w kolektorze) Przez odme na biegu jałowym mocno zasysa powietrze do kolektora ssącego. Tu jest chyba problem.
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-30, 21:44   

Mam ten sam problem. delikatnie jęczy mi :-) na rozgrzanym silniku.Już raz ta puszka odmy była wymieniana i znów to samo. Co pod tą puszką się znajduje?jakieś węże od odmy.Może tam tkwi problem
_________________
4.2 ASG 299 km katalizatory.

Objawy awarii DPF - zapchania filtra cząstek stałych Audi A6 C6 i C7 oraz A8

-------------
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2013-10-31, 07:13   

separator odmy dobry ?
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-31, 19:51   

pepi napisał/a:
separator odmy dobry ?


sory za głupie pytanie, ale co to ten separator?bo nie wiem :oops:
_________________
4.2 ASG 299 km katalizatory.

Objawy awarii DPF - zapchania filtra cząstek stałych Audi A6 C6 i C7 oraz A8

-------------
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.