Autor |
Wiadomość |
SonY_Milk
Użytkownik
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 3500
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: Sławek
Jeżdzę: BMW M6 E24
Wiek: 37 Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 3 Skąd: Niepołomice
|
Wysłany: 2010-09-16, 23:35 [S8 D2 FL ] TIP.S- Skrzynia z trybem Sport
|
|
|
Witam ;-)
Od jakiegoś czasu przeglądam oferty S8 D2 i przekopuję forum na wszystkie strony, jednak postanowiłem założyć temat z takim właśnie pytaniem:
Czym różnią się skrzynie biegów w S8 (A8 właściwie też) z lat 2001 - 2002 ?
Generalnie chodzi mi jeden rodzaj przekładni na którą natrafiłem - skrzynię w której obok "D" jest również tryb "S" (chyba tylko 2002r). Zalatuje mi ona nowszymi rozwiązaniami, gdyż później występują tylko takie skrzynie z trybem "S".
Czy w takiej skrzyni jest zauważalna różnica pomiędzy "D" a "S" ? (spalanie, osiągi)
Czy te skrzynie nie są w jakiś sposób niechciane przez nas (kierowców Audi), jak np multitronic? tzn czy nie ma tam jakichś wad/specjalnej troski itp.
i przede wszystkim: czy usilnie szukać S8 z taką skrzynią? Osobiście wygląda ona bardziej profesjonalnie i nowocześnie a niżeli przekładnie starsze.
Z góry dzięki za odpowiedzi... i zapraszam do dyskusji ;-) |
_________________ Vorsprung durch technik CCCO
fb/S-Garage |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2010-09-17, 00:27
|
|
|
SonY_Milk napisał/a: | Czym różnią się skrzynie biegów w S8 (A8 właściwie też) z lat 2001 - 2002 ? (...)
Czy w takiej skrzyni jest zauważalna różnica pomiędzy "D" a "S" ? (spalanie, osiągi)
Czy te skrzynie nie są w jakiś sposób niechciane przez nas (kierowców Audi), jak np multitronic? tzn czy nie ma tam jakichś wad/specjalnej troski itp. |
eeeee... ponieważ skrzynię Sport posiadam w swoim S8 a normalną posiadałem w swoim Ex A8 więc parę słów mogę tu napisać ;-)
Różnice w sposobie użytkowania pomiędzy skrzyniami (dwie pierwsze pozycje wręcz oczywiste ale nastepne dwie jak sądzę wielu nieznane):
:arrow: możliwość blokowania zakresu biegów w których skrzynia ma się przełączać automatycznie:
- zwykła - tak, poprzez ustawianie lewarka w pozycjach 2, 3, 4
- sport - brak
:arrow: możliwość ustawienia skrzyni w tryb jazdy sportowej
- zwykła - brak
- sport - tak, po ustawienia lewarka w pozycji Sport
:arrow: możliwość ręcznej zmiany biegów dla lewarka w pozycji Drive:
- zwykła - brak
- sport - tak, po naciśnięciu przycisków na kierownicy skrzynia automatycznie przechodzi w
tryb manualnej zmiany biegów (zatrzymanie się, dłuższa jazda na jednym biegu oraz rozkręcenie silnika do obrotów maksymalnych powoduje przełączenie skrzyni z powrotem w tryb automatycznej zmiany biegów Drive)
:arrow: możliwość ręcznej zmiany biegów dla lewarka w pozycji Sport:
- zwykła - brak
- sport - tak, po naciśnięciu przycisków na kierownicy skrzynia automatycznie przechodzi w
tryb manualnej zmiany biegów (zatrzymanie się, dłuższa jazda na jednym biegu oraz rozkręcenie silnika do obrotów maksymalnych powoduje przełączenie skrzyni z powrotem w tryb automatycznej zmiany biegów Sport)
Słyszałem opinie że skrzynia sportowa jest wzmocniona - nie mam pojęcia czy tak jest w rzeczywistości gdyż w opini innych osób raczej tak nie jest a ciężko znaleźć na ten temat jakiekolwiek informacje w formie papierowej :shock:
Jedno jest pewne... obie skrzynie na pewno różnią się oprogramowaniem a co za tym idzie charakterystyką swojej pracy.
Tryb Sport zdecydowanie różni się od trybu Drive... w trybie Sport skrzynia przeciąga na każdym biegu nie dopuszczając do zbyt szybkiej zmiany biegów na wyższe dzięki czemu silnik pracuje na takich obrotach na których łatwiej jest przyspieszać.
W trybie Sport przy zwalnianiu skrzynia szybciej redukuje biegi ponownie utrzymując silnik na wyższych obrotach - umożliwia to oczywiście łatwiejsze przyspieszanie ale potęguje także efekt hamowania silnikiem.
W instrukcji obsługi mojej eSy jest napisane że niektóre egzemplarze (samochody) wyposażone w skrzynię sportową prędkość maksymalną (czyli także maksymalną moc) mogą osiągnąć tylko w trybie pracy Sport... z moich obserwacji wynikałoby że przełączenie skrzyni w trybie Drive na ręczną zmianę biegów Tiptronic także powoduje przejście skrzyni w tryb pracy Sportowej (mówię tu o mocy maksymalnej) ale mogę się mylić gdyż zabawa Tiptronikiem może dawać takie złudne wrażenie.
SonY_Milk napisał/a: | (...) i przede wszystkim: czy usilnie szukać S8 z taką skrzynią? Osobiście wygląda ona bardziej profesjonalnie i nowocześnie a niżeli przekładnie starsze. |
Czy usilnie szukać to ciężko mi powiedzieć - ja szukając swojej eSy nie miałem ciśnienia na rodzaj skrzyni chociaż przyznaję że pasuje mi to do tego auta jak ulał i cieszę się że właśnie taki egzemplarz trafiłem
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
SonY_Milk
Użytkownik
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 3500
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: Sławek
Jeżdzę: BMW M6 E24
Wiek: 37 Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 3 Skąd: Niepołomice
|
Wysłany: 2010-09-17, 09:30
|
|
|
Bardzo dziękuję za odpowiedź
Właśnie takich wyjaśnień potrzebowałem.
Z obserwacji widzę, że ta skrzynia występowała (chyba tylko) w 2002r - czy jest jakiś próg od którego momentu te skrzynie były montowane?
Nie pozostaje mi w tym momencie nic innego jak poszukiwanie dobrej eSy |
_________________ Vorsprung durch technik CCCO
fb/S-Garage |
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2905 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-09-17, 12:24
|
|
|
FOSS napisał/a: | :arrow: możliwość ręcznej zmiany biegów dla lewarka w pozycji Drive:
- zwykła - brak
|
z tego co pamiętam można to łatwo obejść |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
martab99
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 3 razy Dołączył: 24 Wrz 2009 Posty: 157 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2010-09-17, 13:12
|
|
|
maciu napisał/a: | FOSS napisał/a: | :arrow: możliwość ręcznej zmiany biegów dla lewarka w pozycji Drive:
- zwykła - brak
|
z tego co pamiętam można to łatwo obejść |
Było o tym na AKP, chyba przy okazji postu o sposobie zmiany oleju w asb.
Trzeba zrobic jakieś czary-mary VAGiem i gotowe |
_________________ Marcin
4WD + 1WD |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2010-09-17, 13:26
|
|
|
martab99 napisał/a: | maciu napisał/a: | FOSS napisał/a: | :arrow: możliwość ręcznej zmiany biegów dla lewarka w pozycji Drive:
- zwykła - brak
|
z tego co pamiętam można to łatwo obejść |
(...) Trzeba zrobic jakieś czary-mary VAGiem i gotowe |
być może, być może... przyznaję się bez bicia że nic w tym kierunku nie czarowałem a o tym że na Drive'ie można jednocześnie zmieniać biegi Tip'em dowiedziałem się dopiero po zakupie eSy... wcześniej wydawało mi się całkiem normalne że jak Drive to Drive a jak Tip to zabawa Tip'em |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2010-09-17, 22:55
|
|
|
było, o ile pamiętam to jak są przyciski na kierownicy to można zwykłym vagiem przestawić każdą |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
casanovak
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3,3Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 20 Wrz 2010 Posty: 138 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2010-11-28, 15:15
|
|
|
A ja mam przyciski na kierownicy a zmiana biegow nie dziala nawet po wlaczeniu trybu tiptronic...dodam ze kierownica byla zmieniana ale ciekawi mnie czy idzie to jakos podpiac... |
_________________ od 18-09-2010 szczesliwy posiadacz A8 |
|
|
|
|
|
|
|
puzzel1
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: D2
Pomógł: 3 razy Wiek: 31 Dołączył: 14 Lip 2013 Posty: 302 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2020-03-05, 09:26
|
|
|
Napisze tu żeby nie zakładać nowego tematu:
Czy zna ktoś numery sterowników skrzyni s8 fl z trybem Sport 01-03r? |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2020-03-05, 13:42
|
|
|
puzzel1 napisał/a: | Czy zna ktoś numery sterowników skrzyni s8 fl z trybem Sport 01-03r? |
Ja sądzę że znam - 4D0927156EC |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
puzzel1
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: D2
Pomógł: 3 razy Wiek: 31 Dołączył: 14 Lip 2013 Posty: 302 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2020-03-05, 17:27
|
|
|
Dziękuję bardzo Damian |
|
|
|
|
|