Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[S8 D2 preFL] Kolejna chłodniczka oleju "poszła"  
Autor Wiadomość
lesdud 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24 ECX
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 preFL
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 145
Skąd: ololice Inowrocławia
Wysłany: 2017-11-04, 22:43   [S8 D2 preFL] Kolejna chłodniczka oleju "poszła"

3 miesiące temu wymieniałem chłodniczkę oleju (bo pękła) na używaną z kompletnym nowym uszczelnieniem i kolejna też pękła i idzie olej w płyn. Kompletne koszty około 1,2k poszło w błoto :(

Nowe chłodniczki do preFL są niedostępne. Chciałbym uniknąć kolejnej próby z używaną chłodniczką bo nie mam zamiaru topić tyle kasy i nie wiem ile polatam.

Wie ktoś może czy da się zrobić temat by chłodniczki się pozbyć,albo zaadoptować całą obudowę filtra z innego silnika byle dało się dostać nową chłodniczkę bo chcialbym zamknąć temat chłodniczki, bo przez nią nabawiłem się wstrętu do kiedyś ukochanej przeze mnie marki
 
 
Marcin1981 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8
Wiek: 43
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 313
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-11-04, 22:50   

Ja bym raczej poszukał dlaczego ją rozwala.
 
 
lesdud 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24 ECX
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 preFL
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 145
Skąd: ololice Inowrocławia
Wysłany: 2017-11-04, 23:26   

Marcin1981 napisał/a:
Ja bym raczej poszukał dlaczego ją rozwala.


Ale jaka może być przyczyna np.? Myślałem raczej że ze starości.
Bo jedyny zabieg jaki był robiony przed awarią 1 chłodniczki to kompletna regeneracja głowic i zmiana rozrządu. Ale czy to ze głowice są teraz szczelne może powodować jakieś nadmierne ciśnienie czy cos?
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2017-11-04, 23:31   

lesdud, napisz VIN. Sprawdzę dostępność tej chłodniczki w DE.
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
Marcin1981 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8
Wiek: 43
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 313
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-11-04, 23:43   

Mi ciężko coś sensownego na ten temat powiedzieć bo raczej przecieka na połączeniu chłodniczki z blokiem .A tu albo złom trafiłeś albo coś z ciśnieniem oleju lub płynu w co wątpię.
 
 
lesdud 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24 ECX
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 preFL
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 145
Skąd: ololice Inowrocławia
Wysłany: 2017-11-05, 00:40   

Marcin1981 napisał/a:
Mi ciężko coś sensownego na ten temat powiedzieć bo raczej przecieka na połączeniu chłodniczki z blokiem .A tu albo złom trafiłeś albo coś z ciśnieniem oleju lub płynu w co wątpię.


Raczej ciężko trafić ideał skoro chłodniczki mają 18 lat +
Moje auto z 99roku- ostatni wypust przed liftem i chłodniczka walnęła, a inne to tylko mogą być już starsze.
Dlatego wolałbym ją zastąpić nową lub wyeliminować całkiem z układu
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2017-11-05, 08:54   

Obudowa filtra z 3.7 nie ma chłodniczki oleju.



Do spokojnego jeżdżenia wystarczy ale jak zaczniesz mocniej cisnąć to będzie
problem z temperaturą oleju.

By latać bez chłodniczki oleju należałoby dodać czujnik temperatury oleju w misce.
Byś miał wiedzę o tym czy już należy odpuścić z grzaniem oleju.

Czasami daje się też radiatory na miski (zwiększają powierzchnię wymiany ciepła).

Allegro 3.7

Niestety zaczynają lecieć chłodniczki nawet w poliftach.
Czas robi swoje.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
lesdud 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24 ECX
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 preFL
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 145
Skąd: ololice Inowrocławia
Wysłany: 2017-11-05, 10:43   

marekp750 napisał/a:
Obudowa filtra z 3.7 nie ma chłodniczki oleju.

Obrazek

Do spokojnego jeżdżenia wystarczy ale jak zaczniesz mocniej cisnąć to będzie
problem z temperaturą oleju.

By latać bez chłodniczki oleju należałoby dodać czujnik temperatury oleju w misce.
Byś miał wiedzę o tym czy już należy odpuścić z grzaniem oleju.

Czasami daje się też radiatory na miski (zwiększają powierzchnię wymiany ciepła).

Allegro 3.7

Niestety zaczynają lecieć chłodniczki nawet w poliftach.
Czas robi swoje.


Czyli ta od 3,7 pasuje plug and play? nic nie trzeba przerabiać?
A może dało by się jakąś zewnętrzną chłodniczkę nową zapodać i do tego podstawa od 3,7?

[ Dodano: 2017-11-05, 10:52 ]
a podstawa od polifta nie podejdzie? albo od 3,3 TDI bo do nich ponoć jeszcze śą chłodniczki nowe do kupienia
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4801
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2017-11-05, 11:51   

albo masz pecha albo zacina ci się zawór w pompie oleju
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2017-11-05, 15:35   

Od polifta jest całkiem co innego.

Tak jak Pepi napisał, albo masz pecha albo coś z zaworem upustowym.
Nie popuszcza po przekroczeniu 5-6 bar i pompa pompuje dalej.
Najsłabszym ogniwem jest chłodniczka.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
lesdud 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24 ECX
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 preFL
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 145
Skąd: ololice Inowrocławia
Wysłany: 2017-11-05, 15:55   

No a jak to sprawdzić to ciśnienie? I jak zaworek soe zacina to pompa do wymiany?A ta od 3,7 obudowa filtra pasuje bez problemu? Dało by się zamontować dodatkową chłodniczkę zewnętrzną
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2017-11-05, 16:02   

Obudowa wydaje się taka sama 3.7-4.2.
Ale nie podmieniałem ich miejscami więc nie powiem Ci czy na 100% pasuje.

W obudowie filtra nie masz wyjść na zewnętrzną chłodnicę czyli do chłodnicy zewnętrznej nie jest
p&p.

Czy można przerobić... pewnie tak ale kto to zrobi i za ile to ciężko stwierdzić.
Szukałbym firm, które dorabiają chłodnice zewnętrzne do ASB. Mają
jakieś pojęcie w borowaniu dziur, dorabianiu króćców, instalowaniu zewnętrznych
przewodów olejowych i chłodnic.

[ Dodano: 2017-11-05, 16:30 ]
Pasująca chłodniczka z 3.7 podejdzie w miejsce starej ale:

Nie zamkniemy obwodu cieczy chłodzącej, z bloku wychodzi (sławetną rurką)
i leci wzdłuż głowicy na tył rurką.

Więc nie ma co kombinować.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2017-11-19, 09:29   

Leszek chlopaki Ci dobrze radza. Zwalaj miske i przegladaj pompe oleju. Awarii chlodniczek jest tak malo ze praktycznie nie ma mozliwosci zeby dwie nawalily ci w ciagu kilku miesiecy. Niezwykle rzadka awaria jak dla mnie. Mhsisz miec jakis problem z nadmiarem cisnienia oleju. Tutaj musisz szukac problemu.
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
lesdud 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24 ECX
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 preFL
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 145
Skąd: ololice Inowrocławia
Wysłany: 2017-11-19, 10:23   

To chyba był fałszywy alarm,bo od polowy wrzesnia juz sie nic nie zbierało w zbiorniczku więc wymieniłem płyn na nowy(po czym znow zaczął sie zbierac olej w zbiorniczku i stąd ten post.
Wczoraj robiłem 5 plukań układu wodą destylowana z dodatkami i narazie się już nie zbiera więc zalałem płyn i puki co jest ok-zobaczymy.
 
 
Lechu 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 666
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2018-03-06, 10:56   

U mnie też prawdopodobnie leci z tego łącznika. Chociaż teraz widzę, że jak jest cieplej na zewnątrz to chyba leci mniej.

Czy oprócz tego łącznika też coś warto wymienić. Jakieś uszczelnienia by nie rozbierać za jakiś czas ponownie ?

Macie może nr części ? ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.